Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Plots hoog dataverbruik met King abonnement

ik heb een king abonnement en mijn internet staat normaal altijd uit , gisteren ging ik naar de app en merk op dat ik een verbruik zou hebben op 5 dagen tijd van 780MB , dit heb ik zelfs nog nooit gehad op één maand tijd .

Als ik via de app de verbruiken optel kom ik echter maar aan 181 MB .

Telefonisch contact gehad met de klantendienst die persoon kon gewoon geen antwoord verzinnen en verbrak dan maar gewoon het gesprek en kreeg ik muziek te horen , onbeschoft eerste klas!

Dan maar chat op fb proberen , daar een juffrouw aan de lijn die wel vriendelijk was maar ze wil presé mijn nummer van mijn indentiteitskaart , ik heb mijn naam , adres telefoonnummer en klantnummer doorgegeven , maar toch wil ze mij paspoort nummer , ik zou verdomd niet weten waarom ? 

Ik ben al zovele jaren klant bij telenet , maar service of uitleg kan je vergeten .

Ik wil op zijn minst weten hoe zij aan dat verbruik komen .

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: opeens hoog verbruik data op king abonnement

9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plots hoog dataverbruik met King abonnement

@Ex-Netweter  

ten aller eerste is het hun plicht om jou die gegevens te vragen om je eigen te identificeren , hoe gaan ze dat anders doen aan de andere kant ? Het gaat immers om persoonlijke inzichten over verbruik en dergelijke. En het zou jammer zijn als hun eender wie spreken aan de andere kant van de pc die jou gegevens en verbruik of facturatie zou opvragen. Je ID kaart nummer weet niemand en dus ook een referentie voor hun dat jij het daadwerkelijk bent. 

 

Dan is de vraag wat voor toestel gebruik je ? Want als je een iPhone gebruikt en je hebt de wifi assistentie aanstaan dan gaat jou toestel automatisch op 4G als er slecht tot geen wifi ontvangst is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Plots hoog dataverbruik met King abonnement

Ga gerust eens met je gsm naar een Telenet Center, ze bekijken daar het verbruik op je gsm zelf (en niet via de app). Je gsm toont aan welke app het meeste verbruikt heeft. Je kan dit natuurlijk zelf ook opzoeken. Als de app van Telenet natuurlijk minder verbruik toont dan aangerekend is 't een ander verhaal. Misschien toch nog eens telefonisch opnieuw proberen? Als een gesprek verbreekt is het niet altijd met kwaad opzet denk ik 😉 Gun ze een tweede kans!

 

Je identiteitskaartnummer dient om te verifiëren dat jij het bent waar ze mee babbelen. Je kan dat dus gewoon veilig doorgeven. Het is niet je rijksregisternummer die ze vragen, daar moet je meer mee opletten!

Ex-Netweter
 

Plots hoog dataverbruik met King abonnement

lees eens eerst mijn bericht goed , mijn internet staat nooit aan zowel niet de wifi als de mobiele data 

ik zet het enkel aan op het moment dat ik het even wil gebruiken .

mijn maandelijks verbruik is soms maar 45 MB .

Als ik mijn naam , adres , telefoonnummer en dan nog mijn telenet klantnummer geeft zal dat wel voldoende zijn zeker , wie anders kent mijn klantnummer van telenet ? 

Trouwens die eerste persoon aan de telefoon heeft niks gevraagd !!

Hieronder kan je mijn verbruik zien van die 5 dagen , tel het op ik kom nooit aan 780 MB !

Screenshot_20210610-194629.jpgScreenshot_20210610-194659.jpg

0 Likes

Plots hoog dataverbruik met King abonnement

Trouwens , waarom belt telenet klantendienst mij niet even zelf op , om het te bespreken  ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plots hoog dataverbruik met King abonnement

@Ex-Netweter  

Ik kan je afbeeldingen niet goedkeuren want er staan persoonlijk gebelde telefoonnummers in. Hier op de netweters is het regel om alles wat persoonlijk is dus ook een telefoonnummer niet te publiceren. 

 

Dat de klantendienst jou niet belt is omdat ze geen abnormaal hoog verbruik zien. Zij kunnen dit voor jou niet monitoren , dat doen ze bij geen enkel klant. Dan zou het al een dag taak zijn om dit te doen bij iedereen. 

 

Nee het is uit de privacy regels niet genoeg een klantnummer of je adres te geven , je spreekt hier over persoonlijk verbruik en gebruik. Dus het is een verplichting je ID kaartnummer te geven. Moest je dat niet willen doen kan het team van Messenger op Facebook niet veel doen. 

 

Je kan dan het beste eens terug bellen naar de klantendienst en het daar nog eens uitleggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Plots hoog dataverbruik met King abonnement

Zo maak je een mogelijks kort verhaal héél lang. Als je geholpen wilt worden via Facebook, geef dan gewoon je ID nummer als ze daar achter vragen. Wil je dat niet geven uit principe (wat zeker OK is), bel dan even binnen, maar ook daar gaan ze je ID vragen. Dat zijn de regels. Wees blij ook! Anders kan zomaar iemand die jouw adres en telefoonnummer weet, even binnenbellen om een wijziging te doen. Je zou ook niet blij zijn daarmee denk ik dan.

 

Dat even terzijde.

 

Wat jouw probleem betreft, laat ons nu even de Telenet app vergeten. Je zet jouw wifi en mobiele data nooit aan. Zou het kunnen dat er op de moment dat je het aangezet had, er een update meegeslopen is? Van je smartphone, apps, etc...? Wat toont jouw gsm zelf aan van verbruik? Kan je daar een screenshot van delen? Welk type smartphone heb je? Dan kunnen we vertellen waar je dat kan vinden moest je dat niet weten.

Ex-Netweter
 

Plots hoog dataverbruik met King abonnement

Larne , 

 

Ik had screenshot mee gepost maar ze kunnen ze niet goedkeuren omdat daar ook weer telefoonnummer opstaan , op de screenshot heb ik een verbruik van 181 MB dus daarom mijn vraag hoe komt telenet aan 780MB ?

Moest ik een update gedaan hebben oké , maar dan moet je dat terug vinden op de app van je verbruik 

0 Likes
JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Plots hoog dataverbruik met King abonnement

Je had een foto gepost van de Telenet app waarschijnlijk.

 

Volg eens deze instructies: https://www.androidplanet.nl/tips/dataverbruik-controleren-op-android/

en post daar eventueel eens een screenshot van aub.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Plots hoog dataverbruik met King abonnement

@Ex-Netweter 

 

Om dit in de toekomst te voorkomen, kan je limieten instellen. Als je de telenet app (niet de telenet tv app) gebruikt, heb je de keuze Verbruik beheren. Je kan enerzijds bepalen wanneer je een sms krijgt bij een door uzelf te bepalen verbruik en anderzijds  kan je ook een verbruikslimiet instellen.

 

In de plaats van de app kan je dat ook doen via Mijn Telenet. Onder Verbruik kies je Mobiel verbruik onder controle houden.