Beantwoorden
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Prijjs volgens verbruik - nummer actief houden

Als vervolg op dit (inmiddels afgesloten) topic

Stel ik heb een simkaart met abonnement "prijs volgens verbruik".

Ik versta dat je om de 3 maanden verbruik moet hebben, anders wordt de simkaart gedeactiveerd en vervalt het nummer.

 

De simkaart zit in mijn pelletkachel. Via SMS kan ik de kachel vanop afstand aan zetten.

Ik kan dus niet zomaar even naar de voicemail bellen om het nummer actief te houden.

Maar de kachel stuurt wel altijd een bevestigings sms terug.  Zou dit voldoende zijn om de simkaart actief te houden?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
11 reacties
Ex-Netweter
 

Prijjs volgens verbruik - nummer actief houden

Sorry, maar ik kon het niet laten ‘de simkaart zit in mijn pelletkachel’ 😂😂😂 heb je bericht 2 keer moeten lezen.

En ook sorry dat ik niet kan helpen. 😉

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Prijjs volgens verbruik - nummer actief houden

Lach maar😂 ik heb er al veel plezier aan gehad, als je een half uurtje voor thuiskomst al de kachel kan aansteken, dan ben je in de winter blij als je thuis komt 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Prijjs volgens verbruik - nummer actief houden

Mijn lucht-lucht warmtepomp (airco in de zomer- warmte in de winter)werkt ook zo, maar zonder Sim (WiFi). 🤗

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Prijjs volgens verbruik - nummer actief houden

om de 3 maanden verbruik moet je hebben waar staat dat dat is het eerste dat ik hoor het gaat toch over een kaart van telenet zonder abo  bij carrefour is dat maar bij telenet

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Prijjs volgens verbruik - nummer actief houden


@Steven-E  schreef:

Ik kan dus niet zomaar even naar de voicemail bellen om het nummer actief te houden.

Maar de kachel stuurt wel altijd een bevestigings sms terug.  Zou dit voldoende zijn om de simkaart actief te houden?


Uitgaande sms'en worden uiteraard als verbruik aanzien want betalend 😉

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prijjs volgens verbruik - nummer actief houden

@Steven-EHet is eender hoe je het doet. Ook al is het dat je een bericht stuurt naar dat nummer. En uw pelletkachel antwoordt dus blijft het nummer actief wat je voldoet aan de eis om minstens 1 connectie te maken in 3 maanden.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prijjs volgens verbruik - nummer actief houden


@luc55  schreef:

om de 3 maanden verbruik moet je hebben waar staat dat dat is het eerste dat ik hoor het gaat toch over een kaart van telenet zonder abo  bij carrefour is dat maar bij telenet


De reden dat ze dit doet is dat er in het verleden te veel ongebruikte nummers waren. En elke provider heeft maar een bepaalde stock aan nummers die ze mogen gebruiken. Ze hebben er niks aan om hun sock aan nummers uit te breiden als ze bijvoorbeeld merken dat 25% niet echt actief is. Bij andere providers met prepaid kaarten moest je ook minstens elk jaar geld bijzetten om je kaart actief te houden. Je was zelfs je niet opgebruikt tegoed kwijt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Prijjs volgens verbruik - nummer actief houden

heb voor mijn vader een kaartje besteld  hij belt nu bijna niets meer en als hij belt is via wifi whatsapp

omdat hij thuis zit en zal nog een tijdje duren door cor ligt alles stil en zal nog een tijdje duren zeker de ouderen kunnen alleen gaan wandelen en dat is alles dat ze nu kunnen doen

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prijjs volgens verbruik - nummer actief houden

@luc55  Gewoon eens naar de voicemail bellen, eens in de 3 maanden. Is gratis en toont dat het nummer gebruikt wordt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Prijjs volgens verbruik - nummer actief houden

voicemail ga ik uitzetten tegen dat mijn vader de telefoon heeft is het te laat heb ik altijd gedaan aan voicemail heb je niet veel en mensen laten niets achter

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Prijjs volgens verbruik - nummer actief houden

@luc55Of het nu actief is of niet gewoon eens bellen en zodra je connectie hebt terug afsluiten. Gewoon kwestie van het nummer actief te houden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes