24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
Als vervolg op dit (inmiddels afgesloten) topic
Stel ik heb een simkaart met abonnement "prijs volgens verbruik".
Ik versta dat je om de 3 maanden verbruik moet hebben, anders wordt de simkaart gedeactiveerd en vervalt het nummer.
De simkaart zit in mijn pelletkachel. Via SMS kan ik de kachel vanop afstand aan zetten.
Ik kan dus niet zomaar even naar de voicemail bellen om het nummer actief te houden.
Maar de kachel stuurt wel altijd een bevestigings sms terug. Zou dit voldoende zijn om de simkaart actief te houden?
Sorry, maar ik kon het niet laten ‘de simkaart zit in mijn pelletkachel’ 😂😂😂 heb je bericht 2 keer moeten lezen.
En ook sorry dat ik niet kan helpen. 😉
Mijn lucht-lucht warmtepomp (airco in de zomer- warmte in de winter)werkt ook zo, maar zonder Sim (WiFi). 🤗
om de 3 maanden verbruik moet je hebben waar staat dat dat is het eerste dat ik hoor het gaat toch over een kaart van telenet zonder abo bij carrefour is dat maar bij telenet
@Steven-E schreef:Ik kan dus niet zomaar even naar de voicemail bellen om het nummer actief te houden.
Maar de kachel stuurt wel altijd een bevestigings sms terug. Zou dit voldoende zijn om de simkaart actief te houden?
Uitgaande sms'en worden uiteraard als verbruik aanzien want betalend 😉
@Steven-EHet is eender hoe je het doet. Ook al is het dat je een bericht stuurt naar dat nummer. En uw pelletkachel antwoordt dus blijft het nummer actief wat je voldoet aan de eis om minstens 1 connectie te maken in 3 maanden.
@luc55 schreef:om de 3 maanden verbruik moet je hebben waar staat dat dat is het eerste dat ik hoor het gaat toch over een kaart van telenet zonder abo bij carrefour is dat maar bij telenet
De reden dat ze dit doet is dat er in het verleden te veel ongebruikte nummers waren. En elke provider heeft maar een bepaalde stock aan nummers die ze mogen gebruiken. Ze hebben er niks aan om hun sock aan nummers uit te breiden als ze bijvoorbeeld merken dat 25% niet echt actief is. Bij andere providers met prepaid kaarten moest je ook minstens elk jaar geld bijzetten om je kaart actief te houden. Je was zelfs je niet opgebruikt tegoed kwijt.
heb voor mijn vader een kaartje besteld hij belt nu bijna niets meer en als hij belt is via wifi whatsapp
omdat hij thuis zit en zal nog een tijdje duren door cor ligt alles stil en zal nog een tijdje duren zeker de ouderen kunnen alleen gaan wandelen en dat is alles dat ze nu kunnen doen
voicemail ga ik uitzetten tegen dat mijn vader de telefoon heeft is het te laat heb ik altijd gedaan aan voicemail heb je niet veel en mensen laten niets achter
@luc55Of het nu actief is of niet gewoon eens bellen en zodra je connectie hebt terug afsluiten. Gewoon kwestie van het nummer actief te houden.