Beantwoorden
MaS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem met bellen of gebeld worden op Fairphone 3

Hoi. Sinds de update naar Androïd 10 op mijn Fairphone 3 heb ik telefonieproblemen. Meestal kan ik niet bellen (de phone trilt even en dan niets) of gebeld worden (oproepgeluid, maar als ik opneem is er stilte). Als ik echter de Fairphone opnieuw opstart kan ik ineens wel weer bellen of gebeld worden, maar na een tijdje lukt dat weer niet meer. Ik post dit hier omdat, volgens Fairphone, één van de oorzaken (maar niet noodzakelijk) de SIM-kaart kan zijn. Moet die vernieuwd worden? Heeft nog iemand dit probleem gehad?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telefonieprobleem op Fairphone 3

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Probleem met bellen of gebeld worden op Fairphone 3

@MaS 

Als je die simkaart in een ander toestel steekt, heb je dan ook deze problemen?

Als dat niet het geval is lijkt er iets mis met het toestel.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met bellen of gebeld worden op Fairphone 3

@MaS  het zou een simkaart probleem kunnen zijn maar dat ben je niet zeker. Om zeker te zijn zou al eens je simkaart kunnen proberen met een ander toestel en zien of je hetzelfde probleem ervaart. Moest je dat niet kunnen en of willen ga dan naar een Telenet center en verwissel je simkaart dan kan je het ook op die manier proberen. 

 

Maar als je belt is dat van via VoWifi en dat daar misschien het probleem ligt dat die verbinding weg valt ? Of kijk ook eens of VoWifi is geactiveerd op je toestel ( je toestel moet het wel ondersteunen en het moet geactiveerd zijn op je simkaart )

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MaS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem met bellen of gebeld worden op Fairphone 3

@louishufk, @ patrick37. Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb geen andere telefoon of simkaart, dus deze piste kan ik niet volgen. Ik heb, echter, ondertussen bemerkt dat sommige contacten in de telefoonapp 3x, 4x tot soms 10x worden herhaald. Iets wat niet gebeurd als ik mijn contacten via een andere app bekijk. Ik denk dus eerder dat er een probleem is met de telefoonapp. Ik denk dat ik eens een volledige reset ga doen. Aangezien de problemen begonnen met de update van Androïd 9 naar versie 10, zou terugkeren naar Adroïd 9 misschien ook een optie zijn, maar ik zou niet weten of dat kan en hoe dat moet.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met bellen of gebeld worden op Fairphone 3

@MaS  eenmaal naar Android 10 is Android 10 dan is er geen downgrade mogelijk. Een volledige reset van je toestel kan en het zou ook je probleem kunnen verhelpen. Weet wel dat met een rest ook Android 9 niet terug komt. 

Vergeet ook hierbij niet om je Apps en dergelijk later terug te zetten want ook die zijn eraf. Natuurlijk staan ze nog wel in de bibliotheek van de app store. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MaS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem met bellen of gebeld worden op Fairphone 3

Bedankt allemaal voor de reacties en sorry dat een antwoord even op zich liet wachten. Ik heb ondertussen enkele dingen uitgeprobeerd, maar niets hielp: reset, sim in 2de slot, save mode, nieuwe simkaart. Eén ding is, voorlopig, beter: ik kan momenteel niet bellen, maar wel gebeld worden. Ik heb weer contact opgenomen met de support van Fairphone, dus nog even afwachten.

KatrienFP3
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Probleem met bellen of gebeld worden op Fairphone 3

Hallo, ik heb recentelijk ook de update gedaan naar Android 10 en ik kan ook niet meer bellen. Exact dezelfde situatie als hierboven. Is er ondertussen een ten gronde oplossing voor dit probleem? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met bellen of gebeld worden op Fairphone 3

@KatrienFP3  en @MaS  heb nog eens wat informatie hierachter gezocht en blijkbaar zijn wij niet de enige met deze problemen. Heb hier twee linkjes waarin je het eens kan nalezen. 

 

https://tweakers.net/nieuws/173780/fairphone-onderzoekt-problemen-met-reboots-tijdens-bellen-op-nieu...

 

https://forum.fairphone.com/t/beller-en-ik-horen-elkaar-niet/65078

 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MaS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem met bellen of gebeld worden op Fairphone 3

In de blog van de CEO van Fairphone wordt er toegegeven dat er diverse problemen zijn ontstaan bij de update naar Androïd 10. Men is volop bezig met oplossingen te zoeken (voor sommige problemen zijn die al gevonden), maar we moeten er wel rekening mee houden dat Fairphone geen bedrijf is als Apple of Samsung, waar een heel leger programmeurs kan ingezet worden bij problemen. In de loop van januari zou een update klaar zijn om alle bugs op te lossen. Fingers crossed.

0 Likes