Beantwoorden
Ger1
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken!

Pukcode nodig voor nieuwe simkaart?

Dag iedereen,

Ik ben gisteren mijn gsm verloren tijdens een motorit. Helaas niet terug gevonden. Om op mijn Icloud te geraken is er een tweestapsverificatie vereist door middel van een code die naar mijn gsm wordt gestuurd. Deze gsm ben ik dus verloren dus ik geraak niet meer op mijn icloud. Ik heb nu een aanvraag gedaan om het verificatietelefoonnummer te wijzigen maar dit kan blijkbaar dagen duren, dus zonder perspectief.

Sneller is wellicht om een nieuwe simkaart aan te schaffen met hetzelfde originele telefoonnummer zodat ik eenvoudig kan inloggen op mijn icloud (tweestapsverificatie zou dan zoals gewoonlijk geen probleem mogen zijn). Nu vraag ik mij af of dit mogelijk is zonder dat ik de PUK code heb? Ik ben die verloren. Chatgpt zegt dat het ook mogelijk is enkel met een geldig ID en klantennummer.

Ik lees ook dat ik best mijn huidige simkaart (in verloren gsm) blokkeer om misbruik te voorkomen. Anderzijds lees ik dat de PUK nodig is om de SIM terug te deblokkeren. Als ik de sim blokkeer (zonder PUK code) zal ik die nadien dan wel weer kunnen deblokkeren om hetzelfde telefoonnummer te kunnen verkrijgen op een nieuwe SIMkaart? Beetje tussen twee vuren momenteel.

Alvast bedankt

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: PUK nodig voor nieuwe SIMkaart met hetzelfde telefoonr?

0 Likes
3 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Waarom aan ChatGPT vragen wanneer je het gewoon rechtstreeks aan Telenet kan vragen? Op Je nieuwe simkaart zie je wat je moet doen. (Laten blokkeren via MyTelenet)

Een PUK code is om de simkaart te ontgrendelen bij te veel foute PIN ingaven, die is dus irrelevant in jouw situatie.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Of een e-sim Q code scannen max 30 min later en alles werkt weer

Wel zien voor een e-sim toestel

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

En iCloud heb je nodig voor Find My (Devices)? Heb je geen eenmalige backup codes gekregen om alsnog in te loggen? Stel volgende keer alvast een tweede telefoonnummer in, dat is altijd handig.

SIM of eSiM aanvragen lijkt me inderdaad het makkelijkst. Die oude PUK (en PIN) code vervalt dan. Je krijgt een nieuwe PUK/PIN, dus deblokkeren is niet nodig.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.