24753
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hallo allemaal
Ik zit momenteel in Engeland en kan met geen enkel mobiel netwerk verbinden. Vreemd genoeg was ik begin deze maand op net dezelfde plek (niet ver van Londen, dus geen boerengat), en lukte dat allemaal vanzelf.
Ik kan me niet meteen herinneren met welk netwerk ik toen verbonden was, maar ik heb zo het gevoel dat als je "te vaak" reist of in het buitenland zit, Telenet op een bepaald moment gewoon denkt "nu is het genoeg geweest met al die roaming", en je gewoon geen verbinding meer laat maken.
Had begin dit jaar hetzelfde voor in Frankrijk, en reis gewoon vaak voor m'n werk.
Vervelend dus!
@Ex-Netweter
Er bestaat zoiets als de "Fair Use Policy" in het kader van afschaffing roaming in de EU. Dit betekent dat uw provider u toch kosten aanrekent voor buitenlandse gevoerde gesprekken wanneer hij van oordeel is dat u wat te veel in het buitenland zit voor normaal gebruik, maar u zal daar wel van op de hoogte gebracht worden.
Echter, vermits u zegt dat u helemaal niet kan bellen denk ik niet dat dit in uw geval de spelbreker is. U hebt niet toevallig (al dan niet met opzet) de roaming in uw settings uitgeschakeld? Of op handmatig, zodat u zelf een provider MOET kiezen?
@Ex-NetweterDe redenen die je aanhaalt lijken mij niet relevant. Het is de plaatselijke provider die u al dan niet toegang geeft, kosten rekent naar Telenet en telenet eventueel naar jou.
De Brexit is hier misschien al van toepassing
Toch eens nazien wat @StefaanH hierboven aan haalt. Toestel eventueel eens volledig uit zetten?
Hey @Ex-Netweter! Kan je eens proberen wat @StefaanH voorsteld? Je toestel herstarten kan inderdaad helpen. Kijk zeker ook even de instellingen en de roaming na op je toestel. Indien je geen verbetering opmerkt kan je best manueel een netwerk kiezen. Ook dit pas je aan in de instellingen. Mocht dit ook geen soelaas geven, mag je ons altijd aanspreken via facebook https://www.messenger.com/login.php?next=https%3A%2F%2Fwww.messenger.com%2Ft%2F21708711283%2F%3Fmessaging_source%3Dsource%253Apages%253Amessage_shortlink. Stuur ons daar zeker je klantnummer of telefoonnummer. We kijken het graag voor je na.
groeten,
Joyce
Hoi
OPLOSSING: instellingen > mobiele netwerken > gegevens roaming aanleggen + je 4G
Met enkel 4G aan lukt het niet, werkte zo bij mij in Schotland & Spanje
Stefaan was mij voor 😄
+ Provider kiezen kan je manueel op vodaphone zetten
Had je dit toevallig met een iPhone?
Ik heb zoiets namelijk ook eerder meegemaakt, maar dan met een iPhone (ook al staan 4G en roaming aan).
Herstarten van het toestel hielp bij mij toen wel.
Hoi allemaal
Bedankt voor de feedback, maar helaas, voorlopig geen succes.
Al meermaals toestel herstart, verschillende providers proberen selecteren, roaming aan & af gezet, etc...
Supervervelend alleszins..