Beantwoorden
marievd
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Roaming UK

Hallo allemaal

 

Ik zit momenteel in Engeland en kan met geen enkel mobiel netwerk verbinden. Vreemd genoeg was ik begin deze maand op net dezelfde plek (niet ver van Londen, dus geen boerengat), en lukte dat allemaal vanzelf.

Ik kan me niet meteen herinneren met welk netwerk ik toen verbonden was, maar ik heb zo het gevoel dat als je "te vaak" reist of in het buitenland zit, Telenet op een bepaald moment gewoon denkt "nu is het genoeg geweest met al die roaming", en je gewoon geen verbinding meer laat maken.

Had begin dit jaar hetzelfde voor in Frankrijk, en reis gewoon vaak voor m'n werk.

Vervelend dus! 

 

0 Likes
7 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Roaming UK

@marievd

 

Er bestaat zoiets als de "Fair Use Policy" in het kader van afschaffing roaming in de EU. Dit betekent dat uw provider u toch kosten aanrekent voor buitenlandse gevoerde gesprekken wanneer hij van oordeel is dat u wat te veel in het buitenland zit voor normaal gebruik, maar u zal daar wel van op de hoogte gebracht worden.

 

Echter, vermits u zegt dat u helemaal niet kan bellen denk ik niet dat dit in uw geval de spelbreker is. U hebt niet toevallig (al dan niet met opzet) de roaming in uw settings uitgeschakeld? Of op handmatig, zodat u zelf een provider MOET kiezen?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Roaming UK

@marievdDe redenen die je aanhaalt lijken mij niet relevant. Het is de plaatselijke provider die u al dan niet toegang geeft, kosten rekent naar Telenet en telenet eventueel naar jou.

De Brexit is hier misschien al van toepassing Gefrustreerde smiley

Toch eens nazien wat @StefaanH hierboven aan haalt. Toestel eventueel eens volledig uit zetten?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Joy
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Topicwurm! Smile! π-DAY! O dierbaar België..

Roaming UK

Hey @marievd! Kan je eens proberen wat @StefaanH voorsteld? Je toestel herstarten kan inderdaad helpen. Kijk zeker ook even de instellingen en de roaming na op je toestel. Indien je geen verbetering opmerkt kan je best manueel een netwerk kiezen. Ook dit pas je aan in de instellingen. Mocht dit ook geen soelaas geven, mag je ons altijd aanspreken via facebook https://www.messenger.com/login.php?next=https%3A%2F%2Fwww.messenger.com%2Ft%2F21708711283%2F%3Fmess.... Stuur ons daar zeker je klantnummer of telefoonnummer. We kijken het graag voor je na. 

 

groeten,

 

Joyce

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Roaming UK

Hoi

 

OPLOSSING: instellingen > mobiele netwerken > gegevens roaming aanleggen + je 4G

 

Met enkel 4G aan lukt het niet, werkte zo bij mij in Schotland & Spanje 

 

 

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Roaming UK

Stefaan was mij voor 😄

+ Provider kiezen kan je manueel op vodaphone zetten 

BjörnV
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
YEAH! CAPSLOCK DAY! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Roaming UK

Had je dit toevallig met een iPhone?

 

Ik heb zoiets namelijk ook eerder meegemaakt, maar dan met een iPhone (ook al staan 4G en roaming aan).

Herstarten van het toestel hielp bij mij toen wel.

0 Likes
marievd
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Roaming UK

Hoi allemaal

 

Bedankt voor de feedback, maar helaas, voorlopig geen succes.

Al meermaals toestel herstart, verschillende providers proberen selecteren, roaming aan & af gezet, etc...

 

Supervervelend alleszins..

0 Likes