Beantwoorden
maes83
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

SMS of bellen vanuit Frankrijk lukt niet

Kan er mij iemand helpen. Ik heb een Telenet telefoon abonnement op mijn GSM. Probeer in Frankrijk te bellen of te SMS'en naar mijn familie. Lukt niet (kan wel  SMS of telefoon ontvangen van hen). Op mijn GSM scherm  bovenaan staat  Bouygues Telecom/telenet. 

Weet niet wat Bouygues daartussen komt doen.(mijn provider is Telenet).   Als ik probeer te  bellen komt er een  franse  stem mij zeggen dat mijn abonnement  niet  correct is om te bellen met Be. en dat ik contact moet nemen met Bouygues Telecom.  In November kon ik nog wel SMS'en.  Er is nergens iets gebokkeerd bij 'mijn telenet'. 😣

0 Likes
2 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

SMS of bellen vanuit Frankrijk lukt niet

@maes83  

Je zou eens kijken bij je instellingen dat je bij je netwerk kijkt of er een andere franse provider zichtbaar is. Je bent in Frankrijk dus je gaat zo ie zo een franse provider moeten nemen. Ook zien of je roaming aanstaat op je toestel anders kun je ook geen gesprekken voeren of een sms verzenden. 

Wat voor toestel heb je? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
maes83
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

SMS of bellen vanuit Frankrijk lukt niet

goede avond,

heb ondertussen  Telenet zelf aan de lijn gehad.  Probleem zat em dan toch bij een blokkering, (die ik niet weet!) voor internationaal te bellen.   Alles werd vanop afstand  door Telenet opgelost.

Bedankt voor de directe hulp. 👍  probleem opgelost !