Beantwoorden
SiKris
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
π-DAY! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SMS van onbekend nummer

Beste Netweters,

zonet heb ik een sms gekregen van het nr 0468/11 53 53 ivm

"Teletnet info: jij kan vanaf nu vlotter bellen....................

                          belangrijk is dat je hiervoor over de meest recente software-updute beschikt."

Met ingevoegd een link.

 

Gezien er recent veel aan het gebeuren is rond cybersecurity vroeg ik me af of dit een veilige sms is en of ik de link mag aanklikken.

 

dank voor de info

Kris

 

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

SMS van onbekend nummer

Klik nooit op een link in een sms of e-mail van een onbekend nummer.

Meer nog: verwijder zo'n berichten onmiddellijk.

 

Dit nummer lijkt op bestaande Telenet nummers:

0468/11 5555 = Voicemail

0468/11 5500 = Direct deposit

 

04868/11 5353 is mij echter onbekend.

Cybercriminelen proberen je wellicht op die manier te misleiden.

 

En zelfs indien dit een legitiem Telenet nummer zou zijn, ik zie niet in welke "recente software-updute" je nodig zou hebben om "vlotter te kunnen bellen"?

Kan je nu niet "vlot" bellen misschien? 😃

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

SMS van onbekend nummer

@SiKris geen zorgen, dit is effectief een sms van Telenet. Hier vind je er meer informatie over. Deze sms heb je gekregen om je te informeren dat je kan bellen via 4G of WiFi (VoLTE/VoWiFi). Lees zeker het artikel er eens over. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

SMS van onbekend nummer

Dat is nu een van de nadelen van al dat phishing en ander gedoe. Je vertrouwt op den duur niets meer en als je het nummer al niet kunt natrekken dan wordt het helemaal moeilijk.

Gelukkig kom je via Netweters soms nog iets te weten want de klantendienst is soms ook helemaal niet op de hoogte van de acties die ondernomen worden.

Dat is iets dat Telenet beter zou moeten communiceren naar Centers, helpdesks enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

SMS van onbekend nummer

Ik heb een tijdje geleden dezelfde SMS gehad. Voor mij was het vanaf begin duidelijk dat deze effectief van Telenet zelf was, omdat ze bezig waren met VoLTE, en omdat de bijgevoegde link verwees naar "telenet.be/belervaring", dus de officiële Telenet website.

Bij phishing berichten worden er links naar "dubieze" websites doorgestuurd, soms met een link die erg lijkt op de link die de ontvanger verwacht, maar dit was duidelijk toch een veilige link.