Beantwoorden
mimidelahaye
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SMS wel verzonden ,niet ontvangen ....

Ik heb al verschillende medewerkers van Telenet hierover gesproken. Zij beweren dat het bericht werd verzonden en door de ontvanger moet zijn ontvangen. Klopt niet deze persoon ontving geen bericht (hoewel zij wel berichten stuurt naar mij en van andere klanten van Telenet deze wel ontvangt)

Is dit misschien van Telenet een poging om mijn abonnement voor beide gsm (Nokia) die momenteel is "betaal volgens gebruik" Reden waarom ik deze zo heb gevraagd slechte gsm ontvangst bij mij thuis en ik gebruik mijn vaste telefoon die een deel in mijn abonnement is.

Eerst was het feit dat mijn sim kaart niet goed was (roaming uitgeschakeld en toch wordt deze weergegeven op mijn gsm) zelfs nadien bleef beide problemen bestaan

 

Tags (1)
0 Likes
9 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

SMS wel verzonden ,niet ontvangen ....

@mimidelahaye 

Je hebt 2 toestellen. Stuur eens een sms van het 1ste naar het 2de toestel en omgekeerd. Lukt dat?

Als dat lukt moet het verder door ook wel lukken.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mimidelahaye
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SMS wel verzonden ,niet ontvangen ....

Beste

Waarom zou ik dit doen? En het valt mij op dat sommige berichten wel toekomen maar andere niet.

Ik heb alles al eens getest bij mijn vriendin ter plaatse ,ik stuurde een kort bericht naar haar gsm en deze ontving ze ook niet hoewel ik bij haar op nog geen meter zat. Toch werd door Telenet gezegd dat deze werd verzonden en ontvangen. Mijn gevoel zegt gewoon dat dit door het genre van abonnement ik heb bij Telenet. Wat ik bv ook heb vastgesteld bij andere providers wanneer een klant een herlaadkaart gebruikt zijn er problemen met bellen/ontvangen bij bv een seniorentelefoon en wanneer deze overschakelen op een abonnement zijn er geen problemen meer.

Ter info ik ontvang wel de berichten die mijn vriendin en andere sturen wel zonder problemen.

misschien kan u  mij vertellen of het telnr berichten centrale voor sms (antwoorden via zelfde centrale +32468146810 klopt met deze van Telenet

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

SMS wel verzonden ,niet ontvangen ....

@mimidelahaye 

Het nummer van de berichtencentrale is in elk geval juist.

Dat het niet aankomen zou liggen aan het type abo kan ik niet bevestigen. Ik het dat abo ook en heb nog nooit zulke problemen ervaren.

Dat je op nog geen meter van de ontvanger staat helpt niet om problemen te maken of te ontwijken. Die sms moet de hele toer doen die elke sms maakt. Dat gaat niet van toestel naar toestel.

Je hebt dus dat probleem, maar heb je datzelfde probleem met meerdere ontvangers? Als dat niet het geval is moet je de oorzaak misschien wel eerder bij je vriendin zoeken. (toestel)

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mimidelahaye
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SMS wel verzonden ,niet ontvangen ....

Het is niet enkel mijn berichten naar mijn vriendin die volgens Telenet welzijn ontvangen veel andere hebben hetzelfde probleem. daarom stuur ik geen berichten meer welk nut geeft dit als de ontvanger deze voor een groot deel niet ontvangen. Het is hetzelfde probleem als ik op een andere locatie waar de signaalsterkte maximaal is dat meerdere berichten niet bij de persoon waar ik het bericht naar toe zond deze niet ontving. Telenet is tot op vandaag nog met geen enkel antwoord of oplossing voor dit gekomen. een andere gsm kopen waarom zou ik dit doen? Ik gebruik deze om eventueel bereikbaar te zijn in dringende gevallen. Het is wel raar dat een gewoon gesprek naar alle mijn contacten geeft geen probleem. Tot zover mijn antwoord. Bij deze is blijkbaar geen oplossing .... Daarom stuur ik geen berichten meer waarom betalen voor iets die niet werkt!

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

SMS wel verzonden ,niet ontvangen ....

@mimidelahaye 

De meest ergerlijke problemen zijn die waarmee jij zit en die voor anderen niet lijken te bestaan.

Kan je niet eens je simkaart wisselen van toestel, voorbeeld met je vriendin. Dan kan je eens zien of het probleem zich in dezelfde richting blijft voordoen.

Keert het probleem om, ligt het (waarschijnlijk) aan je toestel. Blijft het hetzelfde kan het de simkaart zijn.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
mimidelahaye
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SMS wel verzonden ,niet ontvangen ....

Geachte

Ik begrijp uw voorstellen echter dat is nutteloos, het is niet aan mijn beide gsm dat het ligt noch aan deze van mijn vriendin. Het blijft een feit dat ik wel sommige berichten verstuur die toekomen en andere niet. Beide gsm zijn recent en niet ouder dan 2 à 3 j. de simkaarten voor beide zijn zoals ik reeds schreef vernieuwd door Telenet nog niet zolang geleden. Had bv aan mijn gsm gelegen zou ik ook niet kunnen telefoneren met anderen

Ik sluit bij deze deze vraag

Bedankt voor alle voorstellen en mogelijke oplossingen

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

SMS wel verzonden ,niet ontvangen ....

@mimidelahaye 

Om toch het laatste woord te hebben.

Het is niet omdat iets nieuw is dat het ook goed werkt.

Groeten.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

SMS wel verzonden ,niet ontvangen ....

@mimidelahaye  beste gaat zijn de klantendienst bellen met een drie tal voorbeelden. Schrijf de nummers en de datum en het uur op van verzending , en dan zal je dit door geven in een case. Dat zal door gegeven worden aan de backoffice en die bekijken je sms verkeer na waar het dan mis gaat. Meer kan je niet doen als je de rest al geprobeerd hebt.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mimidelahaye
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

SMS wel verzonden ,niet ontvangen ....

Beste Wat u schreef heb ik al gedaan en er was toen ik de nummers en datum/tijd doorgaf ging men dit onderzoeken. Wat was hun reactie en resultaat dat alles werd verzonden ....Hoewel ik duidelijk alles doorgaf en men stuurde mijn een sms om te testen ontvangen berichten is nooit een probleem geweest. Na een maandenlange heen en weer en ook in deze periode eens berichten verstuurd (het is dus geen verkeerd nummer omdat ik antwoordde op deze sms rechtstreeks. Wat was hun laatste reactie is om mijn simkaarten te veranderen mogelijk voldeden zij niet meer. Ik heb deze veranderd ,maar is het opgelost neen .ik heb altijd meerdere nieuwe gsm thuis en heb dan deze nieuwe simkaarten ingestoken. Het blijft hetzelfde ongeacht of ik een bericht verstuur waar er een zeer goed signaal van Telenet aanwezig is blijft het probleem voor meer dan mij lief is.

Ik heb al uw reacties zeker aandachtig gelezen en alles wat uw aangaf heb ik eerder al eens getest. Behalve een bericht sturen naar mijzelf ,ik ben bijna dat dit zal werken dus ik betaal niet voor 2 berichten naar mijzelf als ik overtuigt ben dat er niets aan mijn toestel ligt

Veel dank en ik wens u en al uw dierbaren een Vrolijke Kerst en een Voorspoedig en Gelukkig Nieuwjaar zonder veel zorgen en kommer toe