Beantwoorden
wannesT
Experienced Weetjesweter
Berichten: 34
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag Complimentendag Dat loopt vlotjes.

Telefoon aansluiting zonder kabels

Hallo,

in het (huur)appartement van mijn moeder is voorzien:

- een aansluiting (stopcontact) voor vaste telefoon in de slaapkamer

- een netwerk aansluiting in de woonkamer

Op de netwerk aansluiting is een digicorder aangesloten.

Nu zouden we graag vaste telefonie hebben in de woonkamer. Kan dit lukken zonder breekwerk of extra kabels? Ik hoorde dat het kan door draadloos te werken met de digicorder en dan de netwerkkabel gebruiken voor de vaste telefoon.

Klopt dat en hoe kan ik het best realiseren?

Mvg, Wannes

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: geen telefoon aansluiting?

0 Likes
4 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telefoon aansluiting zonder kabels

50€ à 70€ kost een draadloze telefoon met 2 of 3 handsets. Volgens mij is dit de eenvoudigste en goedkoopste oplossing.

Opgepast dat ge geen RJ11 (6 contacten) stekker plugt in een RJ45 (8 contacten) stekdoos. Als je dit doet dan gaat de RJ45 stekdoos stuk.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telefoon aansluiting zonder kabels

Inderdaad, basisstation in de slaapkamer, extra handset in de living. Is bj mij iets gelijkaardigs. Basisstation in mijn bureel, extra handset in de living. De prijs hangt af van de functies. Telefoon, al of niet kopieerbaar naar het 2e toestel, laatste beller, gemiste oproep enz..



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Telefoon aansluiting zonder kabels


@wannesT  schreef:

Hallo,

in het (huur)appartement van mijn moeder is voorzien:

- een aansluiting (stopcontact) voor vaste telefoon in de slaapkamer

- een netwerk aansluiting in de woonkamer

Op de netwerk aansluiting is een digicorder aangesloten.

Nu zouden we graag vaste telefonie hebben in de woonkamer. Kan dit lukken zonder breekwerk of extra kabels? Ik hoorde dat het kan door draadloos te werken met de digicorder en dan de netwerkkabel gebruiken voor de vaste telefoon.

Klopt dat en hoe kan ik het best realiseren?

Mvg, Wannes


Een mogelijkheid om dit te realiseren - zonder kappen of breken, en zonder extra kabels - is de bestaande netwerkkabel gebruiken voor telefoon en netwerk.

  • je vervangt het RJ45 stopcontact door eentje met 2 aansluitingen (liefst 1* RJ45 en 1* RJ11).
  • oranje/wit - oranje - groen/wit - groen sluit je aan op pin 1-2-3-6 van het RJ45 stopcontact
  • blauw/wit - blauw sluit je aan op de 2 middelste pinnen van de RJ11

Je doet hetzelfde aan de kant van de modem.

Enige nadeel: op de netwerkkabel krijg je op 4 draden maar 100 mbit/s, maar dat is ruim voldoende om een digicorder aan te sluiten.

Op die manier waren bij mij alle kamers aangesloten (toen we nog geen gigabit hadden)...

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1672
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telefoon aansluiting zonder kabels

@wannesT Als je een vaste telefoon hebt maar je wil geen kabels trekken kan je kiezen voor de 4G GSM INTERFACE voor analoge telefoon aansluiting.

https://www.bol.com/nl/nl/p/4g-gsm-interface-voor-analoge-telefoon-aansluiting/9300000010187660/?blt...

Het is misschien een duurdere oplossing maar het werkt wel. Een klant van mij die in de home zit gebruikt dit omdat ze daar geen vaste lijn heeft. 

Je moet dus gewoon de RJ11 aanlsuiting connecteren op je vast toestel en de andere kant gaat dat in de 4G GSM interface , waar je dan ook een simkaart insteekt zodat je hiermee kan bellen.  Als je aansluiting (meestal aan de modem) te ver ligt van de kamer waar je de aansluiting moet hebben kan je kiezen om te werken met draadloze telefonie. 

Het basisstation zet je dan aan je Modem waar je dan de RJ11 aansluiting insteekt en connectie legt met je basisstation. Voor de andere sateliet telefoontoestellen moet je alleen de lader hebben om het toestel op te laden (docking). Zo hang je niet vast aan de draad en kan je toch bellen. 

Je kan inderdaad ook kiezen om de RJ45 om te zetten naar RJ11 via een tussenstuk maar voor sommige toestellen lukt dit niet omdat de aansluiting (lokatie van de kabel) anders is. 

Nog  een andere optie is om een sip account aan te schaffen zodat je via VOIP kan bellen. Dan heb je gewoon een netwerk kabel nodig en je analoge telefoon. 

Een voorbeeld : https://www.voipshop.nl/cisco-ata192-voip-router-voor-2-telefoons/pid=69364

Zoals je kan zien zijn er verschillende mogelijkheden maar je moet maar zien wat het beste voor je past 🙂 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes