Beantwoorden
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Telenet rekent onrechtmatig kosten aan in Turkije

Hallo iedereen,

 

Begin Juli op vakantie naar Turkije geweest. Nu weten we allemaal, in een niet EU land zijn de kosten voor bellen, internet enz heel hoog dus hebben we onze gsms van zodra we vertrokken zijn vanuit Shiphol mobiele data afgelegd idem roaming.

 

In het hotel zijn we onze 10 dagen vakantie ALTIJD op wifi geweest. Nooit is dan ook de mobiele data aangelegd geweest.

 

Nu krijg ik op een dag 3 oproepen op mijn gsm, 2 vanuit NL en 1 vanuit BE. Mijn gsm was verbonden via het wifi signaal van het hotel.

 

Nu heb ik deze oproepen NIET beantwoord en paar seconden later krijg ik een bericht dat er een voicemail was ingesproken. Deze heb ik ook NIET beluisterd in Turkije (enkel als we terug in Shiphol waren);

 

Nu zie ik op de factuur dat Telenet mij 3x een kost van 1.8 heeft aangerekend dus 5.4 euro via het nummer 5550. 

 

Dit kan toch totaal niet? Ik heb geen oproepen opgenomen of voicemail beluisterd en toch word dit aangerekend? Volgens Telenet allemaal juist maar ik weiger dit te betalen en te geloven.

 

Stel, worst case scenario ... iemand belt mij 10x op per dag gedurende 10 dagen ... ik neem niet op en beluister geen voicemail .... dan kost mij dit tijdens mijn vakantie 180 euro ....voor niets!

 

Dit kan toch niet?

 

mvg

Tags (2)
0 Likes
17 reacties
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Telenet rekent onrechtmatig kosten aan in Turkije

Ok is opgelost! Telenet heeft de onrechtmatige kosten gecrediteerd dus blijkbaar was dit toch een onterechte kost. bedankt @Suzy 

 

Maw alle andere hierboven die melden dat dit allemaal normaal was omdat er een verbinding werd gemaakt etc, niets van waar 🙂

 

Moest andere mensen zich in dezelfste situatie bevinden, je weet wat te doen 🙂

Vanderweyden
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Telenet rekent onrechtmatig kosten aan in Turkije

Omdat iets gecrediteerd wordt, wil nog niet zeggen dat het niet terecht was? Maar super goed nieuws!

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet rekent onrechtmatig kosten aan in Turkije


@SPiET  schreef:

Moest andere mensen zich in dezelfste situatie bevinden, je weet wat te doen 🙂


@SPiET blij dat het in orde is gekomen! 😉

 

En gelukkig kan dit maar zelden voorvallen (zeer specifieke samenloop van omstandigheden in de systemen) en wordt dit binnenkort ook opgelost zodat dit in de nabije toekomst niet meer kan voorvallen. Dus eigenlijk moet je er voor verbruik altijd vanuit gaan dat het klopt. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes