24758
netweters
|
152467
antwoorden
|
20711
vragen
|
Ik heb gisteren mijn abo geüpgraded (Oneup) en heb mijn vaste lijn opnieuw geactiveerd. Het vreemde is dat op de e-router (CV8560E) het TEL2 lampje brandt en niet het TEL1 lampje. Mijn vaste telefoon moet ik aldus aansluiten op de TEL2-poort.
Vandaag heb ik de klantendienst hieromtrent gecontacteerd via WhatsApp. Zij vroegen mij om een hard reset te doen van de e-router (resetknop) maar dat hielp niet.
Wel heb ik driemaal een harde reset moeten doen want bij de eerste twee keer wou geen van beide TEL lampjes branden. Bij de derde hard reset verscheen opnieuw het TEL2 lampje.
De klantendienst kon me niet verderhelpen en vroeg me hun telefonisch te contacteren. Ik zal dit pas maandag kunnen doen gezien ik in de hotelsector werk (verlengd weekend, lange dagen).
Zijn er hier nog Netweters die hun vaste telefoon op de TEL2-poort van de e-router moeten aansluiten?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweter
TEL2 wordt in principe gebruikt als iemand twee vaste telefoonabonnementen heeft.
Als de telefoon werkt op TEL2 dan zou ik me daar geen zorgen over maken. Als de telefoon niet werkt noch op TEL2 waar het lichtje brandt, noch op TEL1 contact opnemen met Telenet (best via de sociale media).
@Ex-Netweter
Ik vermoed dat dit met de provisienering te maken heeft. Normaal gezien gebeurd de provisonering van de telefoonlijn op de eerste lijn maar ik denk dat het daar fout gelopen is.
Nu is de vraag kan je wel bellen met je lijn en ben je bereikbaar?
Zo ja , dan zou ik er niet te veel achter gaan om die op de eerste poort geprovisoneerd te krijgen. Moest je problemen hebben dus dat het niet werkt , geen inkomende en geen uitgaande oproepen dan zou ik maandag toch bellen.
Tenzij je zegt ik wil persé TEL1 hebben dat de lijn daarop staat dan kan je maandag bellen zodat ze het anders terug provisioneren.
Dat was snel, zeg! Thanks.
Inderdaad, de vaste lijn werkt prima op TEL2.
Niettemin zal ik Telenet nog eens contacteren maandag; 'k wil gewoon er het fijne van weten, puur uit interesse.
'k Houd jullie op de hoogte.
Een reset zal hier helemaal niets aan veranderen. Als de 2e tel lamp brandt dan wil dit zeggen dat de lijn hierop is geactiveerd. Vermoedelijk heeft de persoon die je lijn heeft geactiveerd dit per ongeluk op de 2e poort gedaan.
Hoogstwaarschijnlijk zal de klantendienst hier een case voor moeten opmaken. Want als ze dezelfde nummer op een andere poort van dezelfde modem wil zetten geeft dit foutmeldingen in hun systeem.
je kan perfect het nummer procisioneren op de andere poort hoor. Gewoon het nummer van TEL 2 naar TEL1 provisioneren in 5 minuten loopt de provisienering door en probleem opgelost. Heb zelf altijd de provisieneringen gedaan als één van mijn werkzaamheden.
Case gaat enkel nodig zijn als de persoon dit niet zelf kan provisioneren of als er iets verkeerd gaat bij provisionering.
Men heeft inderdaad het nummer moeten provisioneren op de andere poort, namelijk TEL1. Is vandaag - na een case te hebben geopend - gebeurd.
Thanks!, Nick