Beantwoorden
Emelie79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Vaste lijn werkt niet meer sinds nieuwe modem/tv-box

Vorige week Donderdag zijn we nieuwe digicorder gaan halen in Telenetpunt, maar het installeren ervan liep niet naar behoren ( we konden niet meer op playmore/terugkijktv ), gebeld naar telenet, en daar zeiden ze dat het aan onze modem lag, dat die vernieuwd moest worden. Ondertussen had ik ook gevraagd hoe zo een tv box in zijn werk ging, en dat leek me heel interessant.  De dag erop zou hun technieker al langskomen om alles te installeren, en in orde te brengen.

 

Vorige week Vrijdag kwam de technieker idd langs, nieuwe modem gekregen, tv box aangesloten ( was wel nog niet opgestart toen hij vertrok, want dat kon eventjes duren zei hij ), maar sindsdien werkt onze vaste lijn NIET MEER ! Vrijdagavond dan nog gebeld naar Telenet, maar dat ging in orde komen zeiden ze, binnen het uur zou het opgelost moeten worden.  Zaterdagmorgen was nog steeds alles dood, heb ik teruggebeld, en daar zeiden ze dat ze er een dossier van gingen maken, dat het in orde ging komen.  Maar dat we eventjes geduld moeten hebben ( werkdag of 4 ).  Ondertussen al verschillende keren gebeld en gedaan, maar steeds andere medewerker aan de lijn.  De laatste beweerde nu dat de fout bij ons zou gaan liggen … waarop ik antwoordde: onze telefoonlijn gaat al jaren, en ging nog perfect tot Vrijdag 16u, en sinds jullie technieker weg is gaat die NIET meer, dus de fout ligt bij jullie ! We zien dat er geen telefoon kabel zit die naar de modem loopt, wat vroeger wel zo was.  En onze telefoon staat al altijd in onze living, en de modem in de garage, en gaan ze nu bijna beweren dat dat niet zou kunnen, en dat het niet aan hen zou gaan liggen, dat het aan onze kabels ligt … hun technieker willen ze sturen, maar zal rap 85€ kosten … duuuuuuuuuuhhhhhhh.  Iemand die hier raad op weet, zodat dit snel opgelost zou  kunnen raken. 

0 Likes
17 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Vaste lijn werkt niet meer sinds nieuwe modem/tv-box

@Emelie79 

Als dat stekkertje eraf geknipt is en je hebt niet de mogelijkheid om er aan te krimpen kan je altijd een ander kabeltje nemen, er een stuk afknippen en uw vroegere kabel met dit stukje verbinden. (Geen kortsluiting maken).


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Vaste lijn werkt niet meer sinds nieuwe modem/tv-box

In dit geval een Telenet technieker laten langskomen, gezien de vorige het niet goed gedaan heeft.

Deze interventie zal gratis zijn (ook als de Klantendienst zegt dat het 85€ kan kosten).

0 Likes
Emelie79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Vaste lijn werkt niet meer sinds nieuwe modem/tv-box

Technieker juist langsgekomen.

Zoals ik dus zei ( en veel niet verstonden, of dachten dat ik het niet wilde/kon snappen ), lag de fout wel bij de vorige telenet technieker.  De ontbrekende kabel kon nergens te vinden zijn, want die was gewoon afgeknipt !
De technieker nu heeft daar een nieuw stuk aan moeten vernieuwen, en er een stekker opgedaan zodat deze in de modem kan.  

Aangezien de fout bij hen lag, moeten er geen kosten betaald worden.