24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Vorige week Donderdag zijn we nieuwe digicorder gaan halen in Telenetpunt, maar het installeren ervan liep niet naar behoren ( we konden niet meer op playmore/terugkijktv ), gebeld naar telenet, en daar zeiden ze dat het aan onze modem lag, dat die vernieuwd moest worden. Ondertussen had ik ook gevraagd hoe zo een tv box in zijn werk ging, en dat leek me heel interessant. De dag erop zou hun technieker al langskomen om alles te installeren, en in orde te brengen.
Vorige week Vrijdag kwam de technieker idd langs, nieuwe modem gekregen, tv box aangesloten ( was wel nog niet opgestart toen hij vertrok, want dat kon eventjes duren zei hij ), maar sindsdien werkt onze vaste lijn NIET MEER ! Vrijdagavond dan nog gebeld naar Telenet, maar dat ging in orde komen zeiden ze, binnen het uur zou het opgelost moeten worden. Zaterdagmorgen was nog steeds alles dood, heb ik teruggebeld, en daar zeiden ze dat ze er een dossier van gingen maken, dat het in orde ging komen. Maar dat we eventjes geduld moeten hebben ( werkdag of 4 ). Ondertussen al verschillende keren gebeld en gedaan, maar steeds andere medewerker aan de lijn. De laatste beweerde nu dat de fout bij ons zou gaan liggen … waarop ik antwoordde: onze telefoonlijn gaat al jaren, en ging nog perfect tot Vrijdag 16u, en sinds jullie technieker weg is gaat die NIET meer, dus de fout ligt bij jullie ! We zien dat er geen telefoon kabel zit die naar de modem loopt, wat vroeger wel zo was. En onze telefoon staat al altijd in onze living, en de modem in de garage, en gaan ze nu bijna beweren dat dat niet zou kunnen, en dat het niet aan hen zou gaan liggen, dat het aan onze kabels ligt … hun technieker willen ze sturen, maar zal rap 85€ kosten … duuuuuuuuuuhhhhhhh. Iemand die hier raad op weet, zodat dit snel opgelost zou kunnen raken.
Heb net hetzelfde voorgehad na het plaatsen van de nieuwe modem (E-router CV8560E).
De programmatie van het telefonie gedeelte van de modem was niet goed doorgekomen.
Ik raad je aan om toch nog eens een technieker laten komen, die kunnen de juiste mensen bij de technische dienst contacteren. Iets wat dikwijls helaas niet kan via de normale klantendienst omdat die vaak je probleem niet snappen en weigeren je door te schakelen. Ze werken met draaiboeken en soms is verder denken dan hun neus lang is teveel gevraagd.
Die 85 euro zal je niet moeten betalen.
En was dat bij jou ook zo, dat geen kabel inzat in 1 of 2 van het telefoongedeelte op je modem? Die zijn dat precies echt vergeten ! Die van telenet zei dat ik maar mijn telefoon in de garage moest aansluiten rechtstreeks op de modem. Kzeg meneer da's al jaaaaaaaaaaaaaren dat die telefoon in de living staat, en die werkte altijd perfect ! Tot vorige vrijdag 16u
De kabels waren correct aangesloten, da’s wel een voorwaarde he. Op poort 1.
En ja, da’s een goede test om
de telefoon eens rechtstreeks in poort 1 aan te sluiten. Als dat werkt is er geen probleem
bij Telenet.
@Emelie79 schreef:En was dat bij jou ook zo, dat geen kabel inzat in 1 of 2 van het telefoongedeelte op je modem? Die zijn dat precies echt vergeten !
En wat als je nu zelf dat kabeltje zou insteken op tel 1?
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Wel, dat hebben we gisteren gedaan, ( telefoon in de garage rechtstreeks in poort 1 gestoken ) en dat werkte.
Maar wat niemand blijkbaar snapt, is dat dat niet haalbaar is, je kan je vaste toestel toch niet in de garage zetten. Die staat al jaaaaaaaaaaaaaren in de living ( met doorgetrokken kabel in de muur naar de garage ). En die heeft altijd perfect gewerkt.
Maar heel raar toch, dat de technieker niks van kabels in de telefoonpoort gestoken/aangesloten heeft. Ik vermoed dat hier serieus het probleem zit, dat iets niet correct aangesloten geweest is
En de interne telefoonkabel, die vroeger van je modem naar je telefoon toestel liep, waar is die naartoe? Die moet je in poort 1 van de modem steken ...
Tuurlijk heeft het met een kablage te maken, een vergetelheid inderdaad van de technieker. Maar een beetje meedenken is niet verboden.
@Emelie79 schreef:Wel, dat hebben we gisteren gedaan, ( telefoon in de garage rechtstreeks in poort 1 gestoken ) en dat werkte.
Ja, natuurlijk werkt dat ...
@Emelie79 schreef:Maar wat niemand blijkbaar snapt, is dat dat niet haalbaar is, je kan je vaste toestel toch niet in de garage zetten. Die staat al jaaaaaaaaaaaaaren in de living ( met doorgetrokken kabel in de muur naar de garage ). En die heeft altijd perfect gewerkt.
Ja, dat snappen we heel goed, dat is het probleem niet.
@Emelie79 schreef:Heel raar toch, dat de technieker niks van kabels in de telefoonpoort gestoken/aangesloten heeft. Ik vermoed dat hier serieus het probleem zit, dat iets niet correct aangesloten geweest is
Ja, dat is duidelijk dat het niet kan werken, als de arme installateur "vergat" om dat kabeltje aan te sluiten.
Wat we echt niet snappen, is waarom het voor jou zo moeilijk is om dat kabeltje zelf aan te sluiten.
- je weet waar het kabeltje naar de living uit de muur komt
- je weet waar de Telefoonpoort zit op je modem.
Wat is het probleem?
er zijn nog mensen die denken en vinden dat waneer iemand van telenet iets komt aansluiten en in orde brengt dat die alles gedaan heeft en als een klant iets aansluit en verkeerd doet dat de service en garantie niet meer telt als er iets fout gaat.
en sommige mensen zijn niet al wetend.
vind hoe hier sommige reageren toch beetje onvriendelijk overkomt tegenover de persoon zelf,
je kan niet alles weten hé 😉
maar nu zou de persoon het wel moeten snappen door zoveel dezelfde reacties 😛
kunnen paar dingen zijn:
- tech heeft telefonie utp vergeten terug te plaatsen
- was de vorige box interactief?
hoeveel utp aansluitingen heb je bij je tv?
bij bvb 1 (voor telefoon) heeft hij mss deze gebruikt voor internet
zou niet mogen natuurlijk (geen utp: powerline set)
beste is bellen en vragen dat er een tech langskomt, alles werkte voordien dus zou nu ook moeten werken.
(zijn geen kosten aan verbonden als de installatie net gebeurd is)
Heb gisteren nog eens teruggebeld naar telenet. Had deze keer een heel vriendelijke dame aan de lijn, en ze zei meteen ik stuur technieker langs. Ik vroeg of deze betalend was en ze zei nee de eerste 14dagen zijn gratis omdat pas geinstalleerd is. Dinsdagnamiddag komt hij langs. Ben benieuwd! Ik hou jullie op de hoogte.
Ik wil toch nog eens een poging doen, misschien kan je die Telenet man weer afbellen.
1) je geeft zelf aan dat er een kabel is die door de muur gaat van de living naar de garage
2) in de living komt deze kabel normaal toe op een wandaansluiting in de muur. Dus daar steek je de kabel van de telefoon in.
3) in de garage komt deze kabel ook toe, wellicht is er daar op het uiteinde van de kabel een RJ11 stekkertje. Die ziet er als volgt uit: klikken
Die RJ11 stekker sluit je aan op poort 1 van de modem
1 en 2 ja.
3, Wel daar zit het probleem .... vroeger hadden we die ... nu is die spoorloos! We zien enkel een kabel waar een deel van afgeknipt is.