Beantwoorden
abc1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

sinds een 2 tal maanden onderstaand probleem

als ikzelf (vaste telenetlijn) of iemand anders met een vaste telenetlijn belt naar proximus gsm van mijn partner is er slechts 1 kiestoon te horen, daarna blijft het stil (waar anders gewoon verder blijft overgaan of bezettoon geeft). De gsm van mijn partner blijft echter wel gewoon rinkelen totdat de beller zijn telefoon aflegt.  Maar de beller heeft snel de neiging om neer te leggen wegens denken dat de telefoon het niet doet en dus onbereikbaar is...

mijn schoonfamilie die ook vaste telenetlijn hebben en naar mijn partner bellen krijgen ook slechts 1 kiestoon te horen (ligt dus niet aan onze eigen telefoonlijn)

Alle andere nummers die met de vaste telenetlijn (bij ons thuis, maar ook vb bij schoonfamilie) gevormd worden doen normaal

Als een vaste proximuslijn of een mobiele proximuslijn naar partner belt gaat hij normaal over.

ook als orange gsm belt naar proximus gsm is alles normaal.

 

Is het mogelijk dat gsmnr van mijn partner op een soort blacklist staat?  (wel raar dat gsm (one) bij mijn partner dan wel gewoon blijft rinkelen)

Sim kaart werd reeds in ander gsm toestel gestoken en ook reeds vervangen. Probleem lijkt dus niet bij proximus te liggen. 

 

(dit probleem doet zich ook voor als onze vaste telenet telefoonlijn naar partner wordt doorgeschakeld, niet als die naar mijn (ook proximus)mobiele lijn doorgeschakeld wordt)

 

Al 2 dagen aan de telefoon gehangen en nog geen stap dichter...

alvast bedankt

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: vaste telenetlijn geeft maar 1 kiestoon (daarna stil)

0 Likes
17 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

Het spijt me, maar hier op de Netweters vrees ik dat je geen echte hulp kan krijgen, wij zijn tenslotte ook maar gewone gebruikers.

Ik raad je aan om uw relaas te doen via social media van Telenet.  Ga hiervoor naar https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contact en onder technisch probleem kies je Messenger (ik zie dat er geen Whatsapp meer is). Ik meen dat dit de snelste manier zal zijn.

 

Als ik uw probleem goed begrepen heb, dan is het dat na één toon de beltoon wegvalt bij de oproeper, maar wel blijft doorgaan bij de opgeroepene. Door de daarop volgende stilte heb je als oproeper geen idee of de oproep al dan niet bezig is en heb je de neiging om in te haken.

Dat het zich voordoet naar één / alle ? oproepen naar een mobiel proximus nummer en niet bij een oproep naar een Telenet nummer.

Als dit uw probleem voldoende omschrijft, geef het dan zo door.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

Raar probleem. Heb je de GSM al eens volledig uitgeschakeld ?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

@abc1 

Ik denk dat je "kiestoon" hier verkeerd gebruikt.

De kiestoon is het geluid dat je hoort als je de hoorn opneemt van een vast toestel voor dat je een nummer hebt gevormd.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

Ik denk eerder dat je bij Proxumis moet gaan aankloppen , want uit je verhaal valt op te merken. Dat je geen probleem heb met je vaste telefoonlijn van Telenet. Maar eerder met het GSM netwerk van Proximus , heb je met hen al contact gezocht ? Als je op een backlist zou staan dan zou het eerder kunnen dat je niet kan bellen , en das ook niet het geval want die gsm belt als je met een ander toestel belt. En ik heb nog nooit eerder gehoord van een telefoon blacklist ? Misschien verwar je enkele zaken met elkaar. Wat bv wel mogelijk is dat , is dat de 2 providers een technisch defect hebben op het lokale netwerk daar bij jou in de buurt. Heb je dat probleem ook als je bv 25 of 50 km van huis weg bent , want dan ga je over andere netwerken dan dat bij je thuis ?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

Zou ook wel eens best kunnen , want het bericht is best wel vreemd omschreven is men mening ?

0 Likes
abc1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

inderdaad verkeerd uitgedrukt 1 beltoon

vaste telenet (hier en bij schoonouders) => 1 bepaalde proximus mobiele lijn                                                          probleem

vaste telenet (hier en bij schoonouders) => andere proximus mobiele lijnen                                                            geen probleem

vaste/mobiele proximus                          => alle proximus mobiele lijnen (incl die ene gestoorde nummer)              geen probleem

mobiele orange                                       => alle proximus mobiele lijnen (incl die ene gestoorde nummer)              geen probleem

0 Likes
abc1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

ook al met proximus aan het bellen geweest

daar stelden ze volgende voor:

plaats sim in andere gsm  =>  indien probleem blijft zal het aan sim kaart liggen

bijgevolg andere sim gaan halen maar probleem blijft.

schoonouders wonen in oost vlaanderen, wij in west vlaanderen (al meerdere keren gebeld en de beltoon gaat dus maar 1 x over)

toevallig zijn wij vanmiddag in oost vlaanderen, dus zal ze vragen om dan eens te bellen, dan kan ik dat ook al uitsluiten

bedankt voor de tip

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

Als ik me niet vergis hoort de oproeper de oproeptoon als het stil is bij de opgeroepen en als het stil is bij de oproeper gaat de bel bij de opgeroepen. Ik denk dat dit proces gestuurd wordt door het toestel van de opgeroepen.  Als test hun vast toestel veranderen door een ander vast toestel en dan proberen. Zo sluit je hun vast toestel uit als bron van het probleem.

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon


@abc1  schreef:

Sim kaart werd reeds in ander gsm toestel gestoken en ook reeds vervangen. Probleem lijkt dus niet bij proximus te liggen. 

Probleem lijkt wel bij Proximus te liggen, maar niet met het toestel of de simkaart.

De beltoon (ring-back tone, ringtone) wordt door de opgebelde operator naar de oproeper gestuurd. Daarom hoor je Engelse beltoon indien jij naar UK belt. Sommige GSM netwerken laten hun klanten toe om geld te besteden en de beltoon te kiezen dat hun "bellers" krijgen te horen. Bijv. https://www-t--mobile-cz.translate.goog/uvitaci-tony?_x_tr_sl=cs&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=en&_x_tr_pto=w...

Het is dus Proximus die de oproepen vanuit Telenet netwerk naar het nummer van jouw partner anders behandelt. Het wordt een uitdaging om dit aan hun klantendienst uit te leggen. Veel geluk ermee.

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon


@janne_man  schreef:

Als ik me niet vergis hoort de oproeper de oproeptoon als het stil is bij de opgeroepen en als het stil is bij de oproeper gaat de bel bij de opgeroepen. Ik denk dat dit proces gestuurd wordt door het toestel van de opgeroepen.  


Dit klopt helemaal niet in de digitale netwerken. Het toestel ontvangt een RING commando en doet wat er ingesteld staat. En met de analoge netwerk vroeger was het ook niet het geval.

Het toestel doet bellen door een signaal dat te horen is ook bij de beller. Er is maar een leiding waar het belsignaal en het gesprek over moeten gaan.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

De oproeper en de opgeroepene krijgen pas hetzelfde te horen als de opgeroepene de verbinding aanneemt.

Daarvoor krijgt de opgeroepene een belsignaal en de oproeper krijgt een signaal dat er een belsignaal naar de opgeroepene gaat. Deze 2 signalen zijn  totaal verschillende signalen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon


@Janneke_Dust  schreef:

Deze 2 signalen zijn totaal verschillende signalen.


Is het te geloven dat rond 1980 kon ik mits prutsen binnen in het telefoonapparaat de belsignaal van de mensen die naar ons belden beïnvloeden?

0 Likes
abc1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

al meerdere malen, dit lijkt geen oplossing te zijn

0 Likes
abc1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Complimentendag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Vaste telefoon geeft maar 1 beltoon

dus als ik u goed begrijp zou mijn partner dan als beltoon voor 1 gewone ring en daarna stilte gekozen hebben (ipv dat een normale persoon/bedrijf bijvoorbeeld een liedje zou laten horen om de oproeper te laten wachten)

0 Likes