Beantwoorden
Ex-Netweter
 

VoIP op netwerk Telenet mogelijk?

Kan er op het netwerk van Telenet, een VOIP gemaakt worden, zodat er gebeld wordt met een Proximus of Orange gsm (abonnement). 

Natuurlijk moet je een internet bij Telenet hebben... 

 

Mijn vraag: Gaat dit en wat heb je nodig?

 

 

Tags (2)
0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

VoIP op netwerk Telenet mogelijk?

@Ex-Netweter 

Je zou triiing kunnen gebruiken. Daar zijn enkele abonnementsvoorwaarden aan verbonden.

zie: https://www2.telenet.be/nl/ontdek/triiing/

opgelet: momenteel (al een hele tijd) werkt triiing niet op toestellen met android 10.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VoIP op netwerk Telenet mogelijk?

@Ex-Netweter  Volgens mij heb je een VOIP provider nodig en bepaalde apparatuur. Of Proximus of Orange aparte VOIP abonnementen verkopen daar durf ik niet op antwoorden.

Een bekend voorbeeld van VOIP is Skype. Maar er zijn VOIP providers die je een nummer kunnen bezorgen (eventueel zelfs een buitenlands nummer), je bestaand nummer kunnen overzetten naar hen enz. En dan heb je meestal een beetje apparatuur nodig om je bestaande analoge toestellen op aan te sluiten of speciale VOIP telefoons.

Telenet heeft zelf ook een VOIP toepassing met een centrale in the cloud voor max. 20 gebruikers. Heb ik zelf nog mee kunnen configureren bij mijn laatste werkgever en een aantal klanten. Je moet er wel specifieke telefoontoestellen voor kopen, maar kan ook perfect gecombineerd worden met mobiele telefonie. En je kan er ook ondertussen via de PC mee bellen, dacht ik.

Alles hangt af van wat je eigenlijk wil bereiken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

VoIP op netwerk Telenet mogelijk?

Toch bedankt voor de info, die ik erg waardeer.

 

We zitten hier van alles na aan het kijken, maar we zien door het bos, de bomen niet meer.

 

Ik vind het wel jammer, dat Telenet geen abo heeft voor enkel bellen met je gsm, zonder GB. Vandaar deze vraag over VOip.

 

En om direct apparatuur aan te schaffen, zijn we ook niet van plan.

Bij Orange heb je een abonnement nodig voor gsm en internet, dan kan je via instellingen, bellen via wifi. Bij Proximus weet ik niet, nog minder bij VOO.

We hebben hier geen abonnementen bij Orange, noch bij Proximus. Alleen bij Telenet.

 

 

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoIP op netwerk Telenet mogelijk?

@Ex-Netweter 

 

Als je met VOIP bellen met een gsm via een WiFi netwerk eigenlijk VoWiFi bedoelt is het antwoord eenduidig: JA, dat kan.

 

Het enige dat je nodig hebt is een toestel en abonnement dat door uw provider (van uw gsm abonnement) geschikt bevonden is om met VoWiFi te werken.

 

In dat geval kan je bellen via VoWiFi over alle WiFi netwerken waar je toegang toe hebt, dus alle privé WiFi waar je het paswoord van kent alsook alle publieke WiFi netwerken.Ongeacht wie de provider is van dat netwerk, dat doet niet terzake.

 

Er is één groot verschil tussen VOIP en VoWiFi dat niet onbelangrijk is: VOIP verbruikt data voor een gesprek, VoWiFi verbruikt belminuten tijdens een gesprek.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

VoIP op netwerk Telenet mogelijk?

Heel erg bedankt voor uw uitleg.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

VoIP op netwerk Telenet mogelijk?


@Ex-Netweter  schreef:

Heel erg bedankt voor uw uitleg.


Graag gedaan 😊


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JanMetDePet
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. π-DAY! Alles op zijn plek!

VoIP op netwerk Telenet mogelijk?

Ik maak gebruik van Voip via Telenet. Als inkomende provider heb ik Weepee en als uitgaande provider heb ik Voiptiger. In eerste instantie kan je dan bijv. via een Dect toestel (zelf heb ik de Gigaset C610 ip) gewoon telefoneren. Als je dan ook wil telefoneren met je GSM via voip, kan je hiervoor bijvoorbeeld Zoiper gebruiken. Details ga je vinden op het Userbase forum.