Beantwoorden
dlight
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

Vowifi blijkt niet te werken via mijn wifi in het buitenland (Spanje)

Vanuit Belgie via het telenet netwerk en wifi thuis getest, (Vliegtuigmodus en wifi aan) en dat werkte prima.

Zelfde routersettings als thuis, maar geen vowifi werkend...

Iemand tips?

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

@dlight  

VoWifi zou op elk wifi netwerk moeten werken. Nu zeg je via 'mijn Wifi' is dat dan een eigen wifi router die gebruikt in Spanje of gewoon een wifi hotspot of iets omdat je op vakantie bent? 

 

Je zou eens je toestel kunnen herstarten of even de wifi uitschakelen en terug inschakelen. Ook eventueel eens VoWifi uit en in schakelen om te zien of het erna werkt. Wat voor toestel gebruik je ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dlight
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

Eigen wifi router met iphone11, en ik heb alle voorgestelde handelingen inderdaad al gedaan....

Thuis zoals gemeld perfekt werkend.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

@dlight  

Misschien eens een reset doen van je router ? Ben zelf trouwens ook niet zeker of dit wel werkend gaat zijn. Je kan VoWifi gebruiken in het buitenland als je ergens met wifi verbonden bent maar meestal is dat dan een 'vaste' wifi van je hotel bijvoorbeeld. Moest je op een camping zitten met een eigen router , wifi router eventueel met simkaart voor data , weet ik niet of dit wel werkt. 

 

Heeft dit ooit wel eens gewerkt ? Heb je dat al ooit eens getest?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dlight
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

Mijn router tp-link ax50 (inderdaad) ook al gereset, zonder resultaat. 

Ik moet nog eens testen als ik ergens een ander wifi netwerk vind...

0 Likes
dlight
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

Ondertussen heb ik via een ander wifi netwerk geprobeerd, maar ook daar zonder resultaat.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

@dlight  

Probeer eens de functie bellen via wifi gewoon eens uit en terug in te schakelen. Je kan wel gewoon bellen op je bestemming ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dlight
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

Gewoon bellen ok, maar lokaal wel slechte gsm ontvangst.

Vandaar dat vowifi hier een oplossing kan zijn.

Bellen via wifi uit en opnieuw activeren heb ik uiteraard algedaan 🙂

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

@dlight  

Heb eens gezocht achter wat meer informatie maar heb niet echt veel nuttige info gevonden. De conclusie is dat het zou moeten werken als je verbonden bent met een wifi netwerk.

Problemen met VoWifi

Heb je een probleem met het inschakelen van Bellen via wifi, voer dan de volgende stappen uit:

  1. Controleer of Bellen via wifi ingeschakeld is via Instellingen > Telefoon.
  2. Start je iPhone opnieuw op.
  3. Probeer verbinding te maken met een ander wifi-netwerk, want VoWifi werkt mogelijk niet met elk wifi-netwerk.
  4. Schakel Bellen via wifi opnieuw uit en in.
  5. Je kunt ook proberen je netwerkinstellingen te herstellen. Ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Let wel op dat je met alle wifi-netwerken opnieuw verbinding moet maken en dus ook de wachtwoorden in moet voeren.

Weet nu dus niet of je een iPhone gebruikt of Android. 

 

Hier zijn de oplossingen voor een Android toestel :

 

Hier leest u hoe u dit op Android kunt doen. Houd er rekening mee dat het van apparaat tot apparaat verschilt, dus u kunt zoeken naar 'Netwerkinstellingen opnieuw instellen' of iets dergelijks via de zoekoptie in de app Instellingen als u het niet kunt vinden:

  1. Open de Instellingen app.
  2. Tik op Systeem> Geavanceerd> Reset-opties.
  3. Tik hier op Reset netwerk instellingen of Reset wifi, mobiel en Bluetooth.
  4. Bevestig de bewerking. Na het resetten van de netwerkinstellingen, maakt u opnieuw verbinding met uw Wi-Fi-netwerk en kijkt u of Wi-Fi Calling correct werkt.

  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dlight
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

Helaas vowifi werkt helaas nog niet.

Iemand waar het wel werkt buiten Belgie?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5845
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

@dlight  

Jammer dat de aangereikt info je niet verder heeft kunnen helpen. 

Misschien zoals je vraagt dat er nog iemand is die je kan helpen die ook in het buitenland is geweest of nog is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

@dlight 

Zie:

https://www.tp-link.com/uk/support/faq/1259/

 

Anderen melden dat 't hen lukt door op hun router een guest network te maken en énkel hun foon daarmee te verbinden.

 

Je kunt het maar proberen.

0 Likes
dlight
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

Hallo 

ik had deze info ook al gevonden en geprobeerd, helaas zonder resultaat.

Het is niet echt een guest network opzetten hoor, enkel een aantal poorten openzetten naar een vast ingesteld ip adress op je netwerk, in dit geval dat van mijn iphone..., heb hem zelfs eens in DMZ gezet, hier ook zonder resultaat.

Maar toch bedankt!!!

dlight
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

Dus blijft de vraag: iemand waar vowifi wel werkt in het buitenland?

Of staat Telenet dit niet toe? Ik lees dat dit bv. bij Proximus het geval is.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Vowifi/bellen via wifi werkt niet in het buitenland

Volgens mij kan VoWiFi niet werken eens je in het buitenland aangemeld hebt (roaming).

Want één van de eigenschappen van VoWiFi is dat je "seamless" overgaat van GSM naar data en omgekeerd (tijdens een gesperk).

Zoiets kan alleen werken als je verbonden met het GSM netwerk van de eigen provider?

 

En - indien het zou werken in het buitenland - kan dat volgens mij alleen maar als ook de buitenlandse provider waarmee je roamt ook VoWiFi ondersteunt?

Want deze moet dan ook de "seamless" overgangen tussen een GSM gesprek en VoWiFi ondersteunen?

 

Ik kan natuurlijk verkeerd zijn.

Ik zou denken, dat Telenet, van zodra ze zien dat je met de GSM aan het "roamen" bent, de VoWiFi uitschakelt tot je weer in BE bent?

 

Goede test zou zijn:

  • voor je vertrekt zet je vliegtuigmode op, en schakel je de WiFi aan. Nu kan je bellen over WiFi
  • bij aankomst in het buitenland, laat je de vliegtuigmode opstaan, en verbind je met een lokaal WiFi netwerk. Nu kan je waarschijnlijk nog altijd bellen bellen over WiFi (gezien er niets veranderd is, buiten het WiFi netwerk).
  • van zodra je de vliegtuigmode uit hebt, begin je te roamen op een buitenlandse mast. Dan is de pret gedaan ??

PS - Ik spreek hier niet over een buitenlands WiFi netwerk, maar over een buitenlandse mobiele netwerk.