Beantwoorden
Coekie66
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

WIGO-simkaart in 4G Dongle connecteert met BASE-netwerk

Beste ,

Vandaag heb ik een tweede simkaart afgehaald en geinstalleerd in een 4G dongle

na veel poefpes is de installatie gelukt .. dacht ik

als ik nu  kijk bij de instellingen van de dongle , Huawei 4GLTE zegt hij me dat ik 4G Base gebruitk en ik kan nergens Telenet ingeven ??

sms naar de dongle en van de dongle lukt , maar is dit dan via kosten op Base ?

ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt met als APN telenetwap.be

 

wat is hier het probleem ?

waarom krijg ik niet de mogelijkheid van Telenet4G  ? als ik via de app Huawei HiLink ga en zoek op All Networks , krijg ik enkel , Proximus4G , Base4G en Mobistar4G ????

en hij zet me dus automatisch op BASE 4G !!!

0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO-simkaart in 4G Dongle connecteert met BASE-netwerk

Base 4G of Telenet 4G is hetzelfde. Maakt  niets uit. Allicht gaat het nog om een oude zendmast van Base.

Hier zie je een webpagina over de overname van Base door Telenet.

Coekie66
Experienced Beetjesweter
Berichten: 13
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party!

WIGO-simkaart in 4G Dongle connecteert met BASE-netwerk

zou idd kunnen kloppen.

maar wat dan wel raar is, is dat mijn smartphone wel met telenet mast verbind en de 4GDongle niet, die zit dan op een Base Mast?. en dat in dezelfde woning/kamer?

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO-simkaart in 4G Dongle connecteert met BASE-netwerk

Probeer zulke eenvoudige zaken niet te begrijpen. De wereld van de informatica is ondoorgrondelijk.

0 Likes
Camperdiksmuide
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

WIGO-simkaart in 4G Dongle connecteert met BASE-netwerk

Hey, heb een gelijkaardig probleem met telenet sim kaart in Huawei mifi toestel. Ook hier vebinding met base netwerk en enkel mogelijkheid te gebruiken als roaming aanligt. simkaart maakt deel uit van wigo60 en wens natuurlijk van free G gebruik maken. Zelfde simkaart in andere toestel (bv. lenovo tablet) connecteert hij wel met het telenet netwerk. Indien de simkaart uit de tablet in de mifi, zelfde probleem. Blijkbaar dus een compatibiliteit probleem tussen telenet sim kaart en huawei mifi toestel. Werkte vroeger met proximus en base kaart zonder probleem. APN-instellingen correct ingesteld. Wie weet raad?

0 Likes