Beantwoorden
Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?

One 4 two hier. Dus "onbeperkt" mobiel internet. Dwz. 80Gb in de EU-zone (met datasim).

maar waar ik ook zoek; ik kan dit Europese verbruik nergens op Mijn Telenet vinden. Waar kan ik opvolgen hoe ver de teller staat als ik straks met streamende 2 tieners op vakantie ben en graag zelf ook nog wat data over hou voor de laatste week?

 

En kleine bijkomende vraag: was er geen uitspraak over dat reclame maken met 'onbeperkt', waardoor er na 1 juli eea zou moeten veranderen? Vind ik niet meer terug./.

 

Mvg

13 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?

@Hampel345 

Je kan als volgt dat verbruik opvolgen :

* inloggen op 'mijn Telenet' 

* kies de tegel verbruik 

* kies de tegel unlimited

* dan kan je de naam kiezen waar je het verbruik van wil nakijken.

Daar staan twee tellers , eentje binnenland en eentje EU. 

Schermafbeelding 2022-07-26 om 22.43.06.png

Zoals je ziet is de bovenste de EU teller 

Schermafbeelding 2022-07-26 om 22.43.40.png

 En die andere is de normale teller voor als je in het binnenland bent. 

 

Deze info is ook te zien via de Telenet app daar kan je ook het verbruik nazien. Je opent dan de app - klik op het icoon verbruik - klik de tegel unlimited van mobiel verbruik - en daar kan je ook op de naam tikken waar je het verbruik van wil checken. Je komt dan in een scherm waar het totale verbruik staat dat wil zeggen , mobiele data - Mobiele data EU - belminuten en sms'en

EDIT ja er mag idd geen reclame meer komen over onbeperkt. Enkel wanneer Telenet deze regel gaat aanpassen weet ik niet heb het ook gelezen maar geen idee meer per wanneer. Vindt het ook niet direct terug. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?

@patrick37 @Hampel345 

Klopt, het *onbeperkte* mobiele data dat mee ging aangerekend worden op je *onbeperkt* internet volume verbruik, ging veranderen.

Wanneer juist en hoeveel weet ik ook niet meer,

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?

@DeLLiAnO 

Nee je onbeperkte data voor mobiel gaat niet aangerekend worden op je onbeperkte data van het vast internet. 

De term onbeperkt mag volgens het BIPT niet meer dus die term moet verdwijnen , bij alle operatoren. Proximus heeft al een aanpassing gedaan naar Moblius Maxi of iets in die aard en bied 300GB data aan in die bundel. 

Nu zou Telenet dus ook die term moeten aanpassen naar .......Maar ik heb nog niks gezien of gelezen bij Telenet zelf. Maar ik weet ook niet meer per wanneer dit zou moeten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?

@patrick37 

Ik wist dat er een beperking zat aan te komen, zoals je zegt omdat onbeperkt niet meer mocht.

Is er ooit iets gezegd geweest iets in de aard van belminuten om te zetten naar data verbruik? Of is deze nog steeds de gebruikelijke (2000min)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?

Hoe  onbeperkt mag niet? Onbeperkt mag wel! Beperkingen op leggen in onbeperkt mag niet:  iets kan niet gelijktijdig onbeperkt zijn en toch plots beperkingen krijgen.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?

Het onbeperkte/persoon als het in je abbo zit, is volgens mij 3000gb. Ale tis te zien als je iemand bent die dit regelmatig opgebruikt en zelfs nog boven gaat, ga je op een soort van smallband/vertraging

Je kan zeggen van ja je kan toch blijven doorgaan maar Veel trager, dat is waar. Maar dat is niet onbeperkt als er dan ristricties of beperkingen volgen imo

Het fair use gebruik of hoe ze dit ook al noemen. Daarmee dat ik vroeger vanaf 22u?? pas downloaden want werd helft maar aangetikt. Of dat het voor de helft aantikken vanaf 22u nog zo is weet ik niet.

Screenshot_20220727-053441632.jpg

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Flip19
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?


@DeLLiAnO  schreef:

@patrick37 @Hampel345 

Klopt, het *onbeperkte* mobiele data dat mee ging aangerekend worden op je *onbeperkt* internet volume verbruik, ging veranderen.

Wanneer juist en hoeveel weet ik ook niet meer,


Als je iets niet weet (wat op zich geen probleem is), is het beter helemaal niet te antwoorden ...

Nu is het alleem maar onnodige en storende bladvulling 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?

@Flip19 

Dat was een bevestiging op het stukje info van @patrick37 dat ook ik deze effectief heb gelezen/gehoord. En ook niet de zekerheid had van datum van deze invoegtreding.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?

Het is altijd best de bron te raadplegen.

Hier volgen twee extracten uit deze bron:

janne_man_0-1658916065130.png

janne_man_1-1658916127781.png

 

 

Omdat dit afbeeldingen zijn, kan je hier niet doorklikken op de Wat is ... geeft ik hier de link naar onbeperkt surfen

 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?

@janne_man 

Die screenshot was van bron Telenet site zelf die ik poste, alsook het net dezelfde bron is in jouw laatste link in je tekst . Zodus zijn er wel restricties na 3000gb. Zoals ik al zei, het is dan onbeperkt, maar vind niet dat je dan moet boeten vanaf 3tb, tot, einde van de maand. Of miszie ik je punt? Dat kan ook natuurlijk.. interpretatie en communicatie is dikwijls lastiger op forums dan IRL :,-)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?

dank. 10 keer geprobeerd en telkens op de individuele nummers geklikt en nooit op die unlimited-tegel blijkbaar 🤔

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?

@Hampel345 

Heb jij ooit alle accounts , lees alle nummers , samengevoegd in je account ? 

De hoofdgebruiker van het account kan alle info inlezen maar als je dit nooit zo hebt ingesteld zal dit ook niet gaan. Dus je zal eigenlijk één hoofd account moeten hebben en dat is de betaler en dan kan die wel alle verbruik en gebruik zien. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hampel345
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Waar mobiel verbruik in EU opvolgen?

ik denk dat het inmiddels in orde is. ik had eerder een prijs-naar-gebruik toegevoegd in een one for 2 en nog niet alles was direct al toegepast leek het..

Dank.