Beantwoorden
dimitrisalembie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Wat zijn de VOIP-instellingen van telenet?

Ik zou de telenetlijn zoals deze nu bij mij binnenkomt willen meenemen in mijn VOIP-server (freePBX) waar er momenteel een 3-tal VOIP-lijnen op binnenkomen.  Ik zou uiteraard de analoge lijn kunnen binnentrekken in mijn server, maar dit is maar al te zot aangezien telenet de analoge lijn maakt via een VOIP-verbinding.

Waar kan ik aan de settings raken van de VOIP-lijn van telenet om deze in mijn server te kunnen programmeren (en hoe laat ik deze uit mijn telenet-modem verwijderen)?

Ik heb een Whop-abonnement.

Tags (3)
0 Likes
4 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wat zijn de VOIP-instellingen van telenet?

Whop heeft alleen analoge telefonie en is dus niet verbonden via VOIP. Hoe kom je erop dat Telenet VoIP gebruikt voor zijn analoge lijn?

 

Als je VoIP wilt zal je de business klantendienst moeten contacteren.

Meer info kan je hier vinden.

 

Maar er bestaan wel adapters om analoog naar VoIP om te zetten.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat zijn de VOIP-instellingen van telenet?

Telenet gebruikt inderdaad VOIP met zijn toepassing digitale telefonie, voornamelijk bedoeld voor zelfstandigen tot 20 gebruikers. Waarbij de telefoontoestellen rechtstreeks op een internetaansluiting aangesloten worden. Zie hier.... wat ik bedoel.

VOIP is in principe een gewone data verbinding via het internet, die maar een klein stukje bandbreedte gebruikt omdat het enkel spraak is. Iets wat skype, messenger enz. ook is.

Voor uw VOIP instellingen moet je bij uw VOIP provider zijn en niet bij Telenet.

En hetgeen jullie als analoge telefonie beschrijven is in wezen ook al VOIP want Telenet stuurt dit ook over het internet maar reserveert daarvoor aparte bandbreedte op zijn kabel.

Dit is ook zo als je de VOIP toepassing gebruikt zoals hierboven aangehaald. Daardoor kan Telenet een zuiverder kwaliteit bieden dan de klassieke VOIP providers die verdrinken tussen de andere data. Dit gebeurt trouwens niet alleen door Telenet de conculega's doen trouwens hetzelfde. Ze zijn tenslotte baas over hun eigen bekabeling.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wat zijn de VOIP-instellingen van telenet?

@igvfer

De analoge telefonie van Telenet gaat waarschijnlijk niet via VoIP gaan maar digitaal wel ja tot je modem, vanaf daar is het analoog.
Maar wat @dimitrisalembie wilt is niet mogelijk met gewoon whop daar moet je echt de business voor contacteren.

Wat je best doet is zo een adapter kopen denk ik.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat zijn de VOIP-instellingen van telenet?

Telenet investeert nu in 2 oplossingen.

Freephone business met digitale telefonie. Is een cloud gebaseerde VOIP toepassing voor momenteel max. 20 gebruikers en 5 lijnen, onbeperkt aantal nummers. Werkt vrij goed op enkele foutjes na waar momenteel aan gewerkt wordt.

Investeringskost: Op de aankoop van nieuwe VOIP toestellen na bijna niets. Wel de nodige tijd voor configuratie.

En dan hun SIP over coax waarbij je zelf voor een fysieke centrale moet zorgen op uw locatie. Daar hang je dan uw eigen telefoons aan. Meestal kan je daar je eigen anaologe telefoons aanhangen.

Nadelen zijn voor beiden: Geen internet = geen telefoon.

Bij de eerste oplossing is er wel mogelijkheid om bij geen bereik (bvb omdat de electriciteit is uitgevallen op het bedrijf en de modem niet meer werkt) door te schakelen naar bvb een GSM nummer.

Bij deze toepassing is er ook een App voor de smartphone waarbij je kan bellen ongeacht of je lijn thuis nu werkt.  Of als je in het buitenland bent bel je zoganaamd van thuis uit met je vast nummer. Maar dan heb je wel dataverbruik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.