Beantwoorden
PeterVDB
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Werkt VoWiFi in buitenland en voor noodnummers?

Ik heb een compatibel toestel maar enkele vragen waarop de webpagina geen antwoord geeft 😞
werkt dat ook in buitenland en hoe wordt dat dan aangerekend?
kan ik via de VoWiFi ook noodnummers bellen?
bedankt

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
kunai
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Werkt VoWiFi in buitenland en voor noodnummers?

Hallo @PeterVDB ,

 

In principe moet dit in het buitenland werken.

 

Op onderstaande pagina vind je meer info hierover (https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ontdek-mobiel-bellen-via-4g-en-wifi/)

 

"Bel je via 4G of wifi dan bel je zoals je dat gewoon bent, dus niet via een aparte app. Je verbruik wordt aangerekend als belminuten." (dit als antwoord op je eerste vraag.)

 

Om te antwoorden op je vraag of het mogelijk is noodnummers op te bellen via VoWIFI lees ik op verschillende fora dat dit niet mogelijk is. Dit is niet provider gebonden maar eerder om veiligheidsredenen (de provider moet aan de meldkamer de locatie van de beller doorgeven).

Heel veel bronnen zijn er niet te vinden dus ik ben hier niet 100 procent zeker van.

Je kan ook altijd Telenet contacteren en uitsluitsel vragen.

 

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Werkt VoWiFi in buitenland en voor noodnummers?

Normaal kan je met iedere smartphone de hulpdiensten bellen op het nummer 112 en dat in gans Europa en zelfs zonder simkaart. Dus ik zie het probleem niet. Vanaf de iPhone 8 en 8 plus en hoger, volstaat het om de aan/uit knop en de volume laag tegelijkertijd in te drukken en de hulpdiensten worden automatisch gebeld en dat eender waar. Jammer dat niet elke telefoon constructeur dit ondersteund en op een gelijkaardige manier...

Never trust in Dust
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Werkt VoWiFi in buitenland en voor noodnummers?

@PeterVDB  op uw eerste vraag is al een antwoord gekomen voor bellen via wifi in het buitenland.

Het antwoord op uw tweede vraag is nee Telenet ondersteund niet om te bellen naar noodnummers via wifi. Uw netwerklocatie moet bekend zijn voor het bellen van alarmnummers dat is een algemene ' wet ' / ' regel '. U moet dat zien als hetzelfde u heeft een vaste lijn nummer beginnend met 09 x x x x x x en u zou in eens in brussel gaan wonen waar de nummers met 02 x x x x x beginnen ook dit kan dan niet op deze manier geregeld worden ook weer voor de hulpdiensten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.