Beantwoorden
MarijnP
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Whatsapp op je data only simcard

Whatsapp op je data only simcard

Hallo! 

Wij gebruiken tot voor kort onze data only simcard in de tablet van onze dochter, voornamelijk voor WhatsApp.  Wegens veel brol op de tablet, hebben we hem een keer gereset en opnieuw ingesteld, enkel, krijgen wij whatsapp niet meer geïnstalleerd, omdat we die sms niet kunnen ontvangen ( om het nummer te bevestigen). Via Google LLC werkt het ook niet, iemand tips?

Tags (1)
0 Likes
31 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Whatsapp op je data only simcard


@Ex-Netweter  schreef:

Ja dat is correct, 2 sims (mijn echtgenote en ik) en 1 data only sim. 

Ik probeer vandaag om dat eens visueel vast te leggen van een zo simpele oplossing, ik probeer dat op maandag te posten.

Met vriendelijke groeten

Johan Notte 

Netwerkanalyse en computertechniek


Jammer dat onze ingenieur, die beweerde dat het wel werkte (en het zou bewijzen met screenshots) Netweters verlaten heeft 😪 

MrScoville
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Handje vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Whatsapp op je data only simcard

Ik heb een ONEup met 3 simkaarten + een data simkaart. Deze datakaart was tot nu toe door mijn schoonmoeder gebruikt in een kleine tablet met simkaart die we haar kado gedaan hebben tijdens de corona-pandemie aangezien deze bejaarde dame niet zelf over internet beschikt en we haar de kosten wilden besparen.

Schoonmoeder is nu in een bejaardentehuis waar ze wifi heeft dus heb ik de data simkaart gerecupereerd en in mijn eigen tablet gestopt. Ondanks de vele meldingen dat het niet mogelijk is om met een data simkaart whatsapp te activeren heb ik het toch getest en inderdaad, het werkte niet.

Maar later op de dag merkte ik op dat mijn tablet in airplane mode stond (met wifi ingeschakeld). Airplane mode dan maar uitgeschakeld en korte tijd later verscheen daar de whatsapp activatie-sms!

Ik had inmiddels whatsapp verwijderd van mijn tablet dus er maar meteen weer opgezet. Activatie geprobeerd en... het werkt!