Beantwoorden
MarijnP
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Whatsapp op je data only simcard

Whatsapp op je data only simcard

Hallo! 

Wij gebruiken tot voor kort onze data only simcard in de tablet van onze dochter, voornamelijk voor WhatsApp.  Wegens veel brol op de tablet, hebben we hem een keer gereset en opnieuw ingesteld, enkel, krijgen wij whatsapp niet meer geïnstalleerd, omdat we die sms niet kunnen ontvangen ( om het nummer te bevestigen). Via Google LLC werkt het ook niet, iemand tips?

Tags (1)
0 Likes
31 reacties
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Whatsapp op je data only simcard

Als je iemand in de familie hebt dat whatsapp niet gebruikt met zijn gsm   (peter meter ....)

die nr geef je op om de code te ontvangen  selecteer bellen

De persoon dat je opgeven hebt krijgt telefoon van een computer die zegt cijfers schrijf die op

die vul je in op de tablet  en is in orde

0 Likes
Ex-Netweter
 

Whatsapp op je data only simcard

er is wel degelijk een mogelijkheid om sms te versturen en te ontvangen met een data sim only van telenet, alleen moet het via een omweggetje nl. een mifi router (vb. TP-Link), dit toestel heeft een app waarbij je niet alleen de router kan configureren maar ook sms kan versturen en ontvangen met het gsm nummer van de data only sim. 

voor whatsapp is de eerste optie van @flip1953 de beste 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Whatsapp op je data only simcard

Zoals gesteld is in eerdere antwoorden kan je (tegenwoordig) geen SMS berichten ontvangen met de data-sim van Telenet.

Dit is echter nodig om whatsapp te activeren. Whatsapp is nummer gebonden, dus je zult elders een nummer moeten vinden, waarmee nog geen whatsapp gebruikt wordt. Wellicht is dit inderdaad binnen de familie te vinden. Verwarrend is dan wel dat jouw whataspp nummer eigenlijk iemand anders toebehoord.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een Telenet prijs volgens gebruik sim kaart. Die kost eenmalig 5 euro. Nadien zijn er geen ksoten, zolang je met de kaart niet sms't of telefoneert. Je kunt met dat GSM nummer whatsappp activeren. Daarna heb je deze sim kaart eigenlijk niet langer nodig, en kun je gewoon de sim-only kaart in de gsm gebruiken.

Als deze sim volgens verbruik kaart niet verder gebruikt wordt zal Telenet deze deactiveren na 3 maanden. Je kunt dat voorkomen door de kaart minstens één keer per 3 maanden wel te gebruiken - het bellen naar een gratis nummer volstaat (bijvoorbeeld voicemail).


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Whatsapp op je data only simcard

Ik wil hier geen discussie starten maar het is wel degelijk mogelijk om sms te sturen en te ontvangen met de data sim van telenet. de manier waarop is misschien niet de meest elegante maar het werkt prima, ik kan op mijn xiaomi tablet zonder 4g (wifi-only) via mijn MiFi routertje met data only sim vlotjes berichten versturen en ontvangen, bellen gaat inderdaad niet maar dat was niet het topic.  

0 Likes
Heiko
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Whatsapp op je data only simcard

Sorry das ich in deutsch schreibe, aber du redest Unsinn. SMS versenden mit der data Karte geht nicht. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Whatsapp op je data only simcard

@Ex-Netweter 

Ik ga je dan volledig tegen spreken want een sms ontvangen en versturen gaat dus niet via de data simkaart . Ik heb dit getest ook met Whatsapp en dit werkt volledig van geen enkele kant. Ook uit andere testen die ik gedaan heb werkt dit dus niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Whatsapp op je data only simcard

@patrick37 

mijn data only sim nr is 0469 xx xx xx komt uit one@for2 pakket telenet, dit is niet mijn gsm nummer, die begint met 0488 xx xx xx

 



Patrick37 (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: gsm nummer zichtbaar

ik kijk uit naar Uw sms

0 Likes
Ex-Netweter
 

Whatsapp op je data only simcard

das geht wel, my german is not as good as my knowledge of computers and smartphones but I can tell you that it works, it took me 10 minutes and a mifi router to figure it out.

nobody wants to believe me, i'm ok with that, i wanted to help a customer whith that problem and I have the solution, so if someone is really interested how it works my data only sim nr is 04 xx xx xx xx

Patrick37 (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden:
, gsm nummer zichtbaar 

 

0 Likes

Whatsapp op je data only simcard

zal ik U ook een beeldfragmentje doorsturen hoe ik het doe, dan geloof je het misschien

toch nog een fijne avond

0 Likes

Whatsapp op je data only simcard

zal ik U ook een beeldfragment doorsturen hoe ik het doe, dan geloof je het misschien

toch nog een fijne avond

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Whatsapp op je data only simcard


@Ex-Netweter  schreef:

@patrick37 

mijn data only sim nr is 0469 16xxxx komt uit one@for2 pakket telenet ...


Voor alle duidelijkheid: je hebt dus 3 Sims:

- 2 GSM nummers (One@for2)

- en 1 data only sim?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Whatsapp op je data only simcard


@Ex-Netweter  schreef:

Ik wil hier geen discussie starten maar het is wel degelijk mogelijk om sms te sturen en te ontvangen met de data sim van telenet. de manier waarop is misschien niet de meest elegante maar het werkt prima, ik kan op mijn xiaomi tablet zonder 4g (wifi-only) via mijn MiFi routertje met data only sim vlotjes berichten versturen en ontvangen, bellen gaat inderdaad niet maar dat was niet het topic.  


Je mag hier altijd een discussie starten, want daarvoor dient een Forum, toch?

Maar in plaats van een welles-nietes discussie zonder toegevoegde waarde, zou het wel interessant zijn voor de Netweters hier om te weten hoe je dat doet (want dan is het probleem van de topic starter ook meteen opgelost). Wij willen hier toch allemaal bijleren?

Een paar screenshots van de instellingen van je MiFi routertje zijn dus heel welkom (verwijder of blur eerst de persoonlijke data zoals een gsm nummer, anders geraken de afbeeldingen niet door de Netweters goedkeuring 😊).

0 Likes
Ex-Netweter
 

Whatsapp op je data only simcard

Ja dat is correct, 2 sims (mijn echtgenote en ik) en 1 data only sim. 

Ik probeer vandaag om dat eens visueel vast te leggen van een zo simpele oplossing, ik probeer dat op maandag te posten. Wat mij wel van het hart moet is dat de toon bij sommige leden nogal radicaal is, " het lukt mij niet dus het kan niet " of " U verteld nonsens " of " Das geht nicht ". Ik kan U verzekeren dat het wel werkt en alhoewel ik het nut er niet van inzien om te sms-en via een tablet heb ik het enkel bij mij geprobeerd om een klant te helpen die de vraag had gesteld, maar de reacties doen me denken aan Facebook daar heerst ook zo een sfeertje van wannabees . en nog iets, om WhatsApp op een tablet te installeren heb je helemaal geen sms functie nodig op een tablet, installeer WhatsApp Web en dan kan dat via QR- code op een gsm.

Met vriendelijke groeten

Johan Notte 

Netwerkanalyse en computertechniek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Whatsapp op je data only simcard


@Ex-Netweter  schreef:

en nog iets, om WhatsApp op een tablet te installeren heb je helemaal geen sms functie nodig op een tablet, installeer WhatsApp Web en dan kan dat via QR- code op een gsm.


Dat laatste is voor iedereen duidelijk, maar dat beantwoordt de vraag niet van de topic starter

Hij wil Whatsapp installeren op een Tablet met een data-sim voor zijn dochtertje die nog geen GSM heeft. Dus gebruik makend van het (fictief) GSM nummer van de data-only sim. Blijkbaar werkte dat vroeger wel, maar na herinstallatie van de Tablet niet meer ...

 


@Ex-Netweter  schreef:

Wat mij wel van het hart moet is dat de toon bij sommige leden nogal radicaal is, " het lukt mij niet dus het kan niet " of " U verteld nonsens " of " Das geht nicht ". Ik kan U verzekeren dat het wel werkt ...


Niets van aantrekken, dat is eigen aan een Forum. Daarom onze vraag aan jou hoe het werkt 😊

0 Likes
MarijnP
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Whatsapp op je data only simcard

HET antwoord : het is gewoon niet meer mogelijk met de datasimkaart, Telenet heeft dat geblokkeerd. De oplossing, is een kaart volgens verbruik nemen, of een extra abonnement in ons ONE abonnement... Helaas!