Beantwoorden
Gillis
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wordt 2G afgeschaft in België?

Ik gebruik hier een GSM module als alarm voor de waterstand in mijn waterput en a. Als de pomp niet meer werkt of als er een stroomuitval is wordt er alarm gegeven op mijn GSM. Nu krijg ik de melding van de verkoper van dat toestel dat de module werkt met 2G en dat 2G gaat afgeschaft worden en dan werkt dat toestel niet meer.. Dus ik moet een verbeterd toestel van €150 aanschaffen. Is dat hier in België ook zo dat 2G afgeschaft wordt? En wanneer gbeurd zoiets dan? En wordt mijn GSM module dan echt onbruikbaar? Graag hulp AUB.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: GSM module

5 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wordt 2G afgeschaft in België?

Ik heb nog niet direkt een uitspraak voor Telenet gevonden, maar wel Orange:

Orange start met de uitfasering van zijn 3G-netwerk in België vanaf 2025, daarna volgt het 2G-netwerk. Tussen 2028 en 2030 worden beide technologieën definitief uitgeschakeld.

Bron: https://itdaily.be/nieuws/infrastructuur/orange-stopt-3g-en-2g-tegen-2030/

Dat kan dan eventueel nog een alternatief zijn, mocht Telenet al vroeger 2G uitschakelen


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gillis
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wordt 2G afgeschaft in België?

Bedankt voor het antwoord. Ik kan dus nog een hele tijd mijn alarm gebruiken zonder grote kosten. 

TELEMOB
Professional Meerweter
Berichten: 160
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Wordt 2G afgeschaft in België?

ik denk dat we eerder 3G zullen afbouwen of uitzetten dan 2G

Naast de toepassingen die  we draaien op 2G  , hebben nog veel klanten  die een oeroude 2G Nokia hebben

Deze mensen hebben geen behoefte om  te surfen via een mobiel .

Wie wel graag snel surft  heeft nu minstens een 3G en de meeste toestellen die 3G  compatibel zijn kunnen ook 4G aan

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wordt 2G afgeschaft in België?

@TELEMOB 

Ik heb net gelezen , heel toevallig , dat Orange vanaf volgend jaar het 3G signaal zal gaan beginnen uitfaseren. Dit gaat duren tot 2025 en de 2G zal tot einde 2028 voorgezet worden. Dus naar mijn mening , maar natuurlijk ben ik niet zeker , zal Telenet er ook in mee kunnen gaan. Maar dit is natuurlijk iets wat ze zelf beslissen en we dus moeten afwachten.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gillis
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Wordt 2G afgeschaft in België?

Dat zou goed uitkomen want mijn Alarm gsm-module werkt enkel op 2G. Dus als het zo zou gaan kom ik nog wel even toe. Later zal ik moeten uitkijken voor een nieuw systeem. Zo gaat dat met moderniseren, het brengt altijd kosten met zich mee.