24775
netweters
|
152623
antwoorden
|
20723
vragen
|
Ik sta op het punt een Samsung Galaxy Watch 4 LTE te kopen.
Ik ben een beetje verward door verschillende posts ivm eSIM.
Ik heb een WIGO met 5 nummers.
Word in deze optie de eSIM ondersteund?
Alvast bedankt,
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: eSIM voor galaxy watch 4 LTE
Opgelost! Ga naar oplossing.
In je Wigo wordt je E-sim wel ondersteund. Hier kan je alles eens nalezen over hoe de E-sim in gebruik te nemen.
Daar staat ook de info bij in welk abonnement de E-sim ondersteuning bij zit.
Bedankt voor de feedback.
Ik weet dat dit "op papier" zou moeten lukken.
In de "echte" Samsung shop in wijnegem zei men letterlijk dat Telenet wel zegt dat het werkt maar dat veel klanten terugkwamen bij hen met het tegendeel.
Vandaar hoopte ik praktijkervaring te krijgen met de bevestiging dat het werkt. Mogelijk heeft het te maken met het al dan niet ONE klant te zijn, wat in geval van WIGO inderdaad ook zou moeten kunnen.
Ik zal hier bevestigen of het al dan niet werkt na aankoop...
Ik zou te niet riskeren met je Galaxy Watch 4 LTE als ik dit lees: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/Samsung-Galaxy-Watch-4-LTE-amp-Telenet-One-Number-e...
@patrick37 het is niet voldoende dat het Telenet abonnement een esim op smartwatch ondersteunt. Het specifieke toestel moet ook door Telenet ondersteund worden. Dit was blijkbaar het geval met de Galaxy Watch 3 LTE maar vooralsnog niet met zijn opvolger.
Had aan dat topic compleet niet gedacht bedankt voor de waardevolle toevoeging.
@karelclaessens Hier zou ik dus idd even mee wachten aangezien het topic al aangeeft dat dit niet lukt. Het betreffende toestel zou nog geen ondersteuning hebben. En daar treed ik @Steven-E zeker bij dat je dan beste gewoon wacht of een ander toestel koopt wat wel ondersteund wordt.
@patrick37 Vandaag een Samsung Galaxy Watch 4 LTE ontvangen.
De configuratie van LTE is zonder 1 foutmelding verlopen en staat actief.
Tijdens het proces kreeg ik de melding dat ONE geconfigureerd zou worden.
10 minuten later kreeg ik een SMS: "Je Telenet One Number werd succesvol geactiveerd".
Er lijkt dus iets gewijzigd bij Telenet....
Dit ter info!
Kunnen anderen ondertussen met hun Samsung Galaxy Watch 4 LTE ondertussen wel een verbinding maken?
Bij mij lukt het nog steeds niet. Ik krijg nog steeds de melding:
"Telenet biedt geen mobiele abonnementen voor uw horloge". En een verwijzing dat ik naar de klantenservice van Samsung dien te gaan.
Ik heb contact gehad met zowel de klantenservice van Telenet als die van Samsung.
Korte samenvatting:
Samsung: Neem contact op met Telenet
Telenet: Neem contact op met Samsung en ga naar een Telenet center
Ze verwijzen dus naar elkaar, en ondertussen is het probleem niet opgelost.
Telenet laat mij verder weten:
"Wij kunnen helaas niks overmaken (naar de achterliggende diensten) aangezien zij aangeven dat jouw toestel geen activatie vraagt aan onze Onenumber diensten"
Ik heb:
Mijn uurwerk geeft:
Heeft er iemand een idee om dit verder aan te pakken?
Bedankt!
En welke telefoon heeft u?
Ik heb een Samsung Galaxy A71.
Werkt perfect.
Ik heb net hetzelfde pro leem gehad met mijn samsung watch3 LTE.
Heb esim alleen kunnen activeren door te koppelen met een geleende samsung telefoon.
Daarna opnieuw gekoppeld met mijn pixel telefoon en tot mijn verbazing is de esim data op het uurwerk blijven staan.
Sindsdien werkt het prima, bellen, muziek streamen zonder telefoon, een probleem.
hoe heb je dit gedaan ? ik krijg dit niet in orde met mijn watch 4 LTE
(Heb wel een oppo gsm geen samsung)
Ik heb met een (geleende) samsung gsm de hele procedure doorlopen om de esim data op het uurwerk te krijgen.
Daarna op uurwerk (wel een watch 3lte) koppelen met nieuwe telefoon gedaan en gekoppeld met mijn pixel telefoon. Alles wordt dan ge reset, maar esim data blijft op uurwerk.