Beantwoorden
Bieke75
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

YUGO 20GB, amper 3GB verbruikt, toch extra betalen?!

Beste netweters,

 

Begin januari 2020 overgestapt van WIGO naar YUGO om een lagere maandfactuur te verkrijgen.

We hebben een datapot van 20GB voor mobiel internet te verbruiken met 2 sims, eentje voor mezelf en eentje voor mijn 13-jarige dochter.

Mijn eerste factuur was al onmiddellijk een meerkost van €40,00. Vervolgens de verbruikslimiet op €5,00 gezet.

Net mijn tweede factuur ontvangen waarop ineens een meerkost voor mobiel verbruik staat van maar liefst €124,45 !!!??

 

We hebben dus een datapot van 20GB en hebben voor mobiel internet amper 3,1 GB verbruikt maar toch valt daarvan maar 1,9GB binnen het abonnement en word er 1,2GB verbruik buiten abonnement aangerekend! 

Welk nut heeft die datapot van 20GB uiteindelijk als er minstens 1/3e van het verbuik buiten het abonnement verrekend word??

En welk nut heeft de functie om een verbruikerslimiet in te stellen als deze toch alleen maar genegeerd word??

 

Ik ben een beschermde klant (sociaal tarief) met dus een zeer beperkt inkomen, vandaar dat ik mijn WIGO heb laten omzetten naar YUGO maar nu moet ik uiteindelijk bijna het dubbele betalen van toen ik nog WIGO had.

Ons gebruik van mobiel internet is nu met YUGO nog steeds hetzelfde als vroeger met WIGO en bij WIGO heb ik nooit extra verbruik gehad dat buiten abonnement aangerekend werd.

 

Kan iemand misschien verklaren hoe dit komt zodat ik mijn voorzorgen kan nemen?

Ik ben reeds 21 jaar tevreden klant bij Telenet en heb nog nooit dergelijke praktijken meegemaakt, maar op deze manier zou die tevredenheid wel eens snel kunnen wijzigen.

 

Met vriendelijke groeten,

Bieke75

 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

YUGO 20GB, amper 3GB verbruikt, toch extra betalen?!

@Bieke75Is dit effectief voor data dat je meer verbruik hebt? Of is het voor bellen. Ik zie dat je bij Yugo maar 150 belminuten hebt per sim.
De Telenet klantendienst zou je exact moeten kunnen uitleggen waar die meerkost vandaan komt en als het fout is zullen ze dat dan ook corrigeren. Het is voor Netweters onmogelijk om uw factuur te zien en wat er juist is aangerekend.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bieke75
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

YUGO 20GB, amper 3GB verbruikt, toch extra betalen?!

@igvfer 

Het is effectief voor verbruikte data.

 

op mijn factuur staat onder de rubriek "Surfen"

 

'verbruik inbegrepen in uw abonnement'

- Free G data : 5,313 MB -> €0,00

- Mobiel internet : 1954,951 MB -> €0,00

- Volumeverbruik : 513,458 GB -> €0,00

 

'Aangerekend verbruik : België'

- Mobiel internet : 1244,395 MB -> €124,4468

 

Met vriendelijke groeten,

Bieke75

0 Likes
RedsFan
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! On a roll... Tien op tien!

YUGO 20GB, amper 3GB verbruikt, toch extra betalen?!

Ik zou toch eens bellen naar Telenet en een verklaring vragen ?!


WiGo (25 GB) , 300 Mbps Down / 20 UP , Go with the Good Flow.....
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

YUGO 20GB, amper 3GB verbruikt, toch extra betalen?!

@Bieke75 zoals hier al geadviseerd, best contact opnemen met de klantendienst van Telenet. Dan kunnen zij je aanrekening erbij nemen, bekijken en uitzoeken waar dit extra verbruik vandaan komt. Succes! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes