Beantwoorden
tomswaelen1
Professional Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Zeer slechte tot onbestaande 4G dekking

Ik ben recent overgestapt van een Proximus Mobilus M naar Telenet One, in de verwachting dat er misschien wel een kleine drop in dekking zou zijn, maar dat ik daarmee zou kunnen leven.

 

De 4G dekking indoor is echter ronduit belabberd. Op plaatsen waar ik via Proximus gewoon vlot 4G had, heb ik via Telenet géén mobiel bereik. Geen Edge, 2G, 3G, niets.

 

Daarstraks zat ik in de fitness naast een groot raam, met daarnaast een groot plein, dus geen hoge gebouwen of zo. Totaal geen bereik. Gisteren tijdens een restaurantbezoek hadden al mijn tafelgenoten vlot 4G, ik had niets.

 

Wij wonen in een huis uit de jaren '70, dus niet super geïsoleerd. Als ik gewoon in mijn living sta, geen 4G.

 

Ik heb een Google Pixel 5, ook geprobeerd in een ander toestel, met exact dezelfde resultaten. Het ligt dus niet aan het toestel, of de instellingen. Die staan correct. Het is ook niet dat wij op de boerenbuiten wonen of zo.

 

Zijn er nog klanten met zo'n ervaringen?

 

Ik had een klein beetje minder dekking wel verwacht, maar dit is echt wel heel slecht. Ik overweeg om mijn Telenet One op te zeggen en gewoon terug te gaan naar Proximus voor mijn telefonie.

 

Ik heb vroeger nog mobiel gesurft via Telenet (toen nog een King of Kong abo dacht ik), maar zo slecht als het nu is, heb ik het toch nooit geweten.

0 Likes
6 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Zeer slechte tot onbestaande 4G dekking

@tomswaelen1 

Ik lees dat je uw simkaart reeds in een ander toestel getest hebt, met hetzelfde bedroevende resultaat. Heb je ook al eens het omgekeerde gedaan? Een andere simkaart (liefst eentje waarvan je weet dat die wel goed werkt bij u thuis in zijn originele foon) in uw foon gestopt?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tomswaelen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Zeer slechte tot onbestaande 4G dekking

Wel ja, de SIM-kaart van Proximus dus he, toen die nog geactiveerd was. Werkte zeer goed.

 

Zoals ik al zei, ik had misschien wel verwacht dat er een klein verschil in dekking was, maar zo drastisch niet. Dan ga ik liever terug naar Proximus.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Zeer slechte tot onbestaande 4G dekking

@tomswaelen1 ik heb inderdaad dezelfde ervaring met Telenet mobile. Ik begrijp niet dat het bij Proximus wel kan en bij Telenet niet. vroeger kon je via Telenet een MCE bestellen maar dit verdelen ze niet meer. VOWIFI gaat met mijn gsm niet (Xioma) dus veel opties zijn er niet natuurlijk 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jochenh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Zeer slechte tot onbestaande 4G dekking

Inderdaad. Zelfde probleem hier. Normaal binnen met Proximus 3 tot soms 4 streepjes ontvangst. Nu nog 1. Maar dit is alleen binnen in huis. En dan zit ik toch op wifi. Dus verder geen last. Ik heb wel een plaats op het werk waar ik op Proximus amper ontvangst had en op de wifi moest. Nu met Telenet heb ik daar vol ontvangst. Dus ja. Maar eens buiten huis heb ik gewoon ontvangst en nooit last gehad van geen ontvangst. Ben ook pas, maand of 2 overgestapt van Mobilus M naar one omdat ja, Proximus gewoon achter blijft met data, te weinig en ook 5G. Bij Telenet zit dit gewoon in het abonnement als je GSM het aankan en anders moest ik voor 5g een ander en duurder abonnement nemen. Ik zou het nog wat bekijken. Nu heb ik per nummer 40g data. Gebruik dit wel niet op elke maand maar fijn om te weten dat er zoveel beschikbaar is en gewoon filmpjes of andere dingen kan doen zonder daar zorgen over te maken. 

0 Likes
dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Zeer slechte tot onbestaande 4G dekking

Over welke regio spreekt U? Aan de kust heb ik ook slechte ontvangst, maar in Antwerpen is dat wel een zeer goede dekking. Nu dat Telenet 5G in W-Vlaanderen heeft uitgerold, hoop ik dat 4G aan de kust ook betere dekking geeft. Als het de moeite loont dat de 5G dekking aan de kust (camping) ook goed is, schaf ik mij een nieuwe phone aan.

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Zeer slechte tot onbestaande 4G dekking

Hier ook een drama. In de grote steden werkt het wel tip top met 5G zelfs tegenwoordig. Over welke regio heeft u het? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes