Beantwoorden
simpson133
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

eSIM: Advies nodig

Beste,

Ik heb momenteel een simkaart van een andere provider op mijn (enige) GSM. Abbonnement wordt betaald door het werk.

Privé heb ik abbonement bij Telenet.
Ik heb een Apple watch ultra 2 gekocht waar je mee kan bellen dmv e-sim

Hier zijn de opties denk ik :

1) Ik heb nog een nummer vrij van Telenet. Ik vraag om dit nummer te activeren op mijn Apple ultra 2. Ik besef dat ik dan 2 telefoonnummers heb (1 van de I-phone, en een ander op mijn apple smartwatch. Ik weet wel niet als dat mogelijk is, namelijk een abo van provider 1 op mijn I-phone en een ander op mijn smartwatch

2) Ik vraag telenet om het nummer van mijn werkgever over te nemen. Ik veronderstel dat ik dan een nieuwe simkaart krijg voor mijn I-phone. Tevens vraag ik om dit zelfde nummer te activeren als e-sim op mijn smartwatch.

3) andere (mij niet bekend...)

 

Wat denken jullie? Ieder advies is welkom. Alvast bedankt en prettige feesten

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: E-sim: Advies nodig

 

 

 

 

4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM: Advies nodig

@simpson133 

Je hebt een gsm nummer bij Telenet dus ik mag er van uit gaan dat je ook een totaal pakket hebt met tv en internet bij Telenet ? 

Moest je een One (up) hebben dan kan je One number activeren en moet je niet moeilijk nadenken.

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/mobiel/one-number.html

Enkel houd er wel rekening mee dat er verschillende problemen zijn op dit moment met de One Number bij Telenet. Je kan beste dit topic er eens bij nemen en het eens door lezen.Dit is natuurlijk niet gezegd dat jij ook die problemen gaat hebben maar houd er rekening mee dat je ze kan hebben.

Maar al met al heb je een totaal pakket bij Telenet en je hebt de One of One Up kun je alles aanvragen en activeren. Moest je een andere pakket hebben dan moet je eerst oveer gaan naar de One of One up om One number te kunnen gebruiken.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1136
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

eSIM: Advies nodig

Optie 1 zoals beschreven kan volgens mij niet, wat wel kan om hetzelfde resultaat te bekomen: het Telenet nummer ook gebruiken op je iPhone en de fysieke Telenet sim in je iPhone steken (eSIM voor smartphone komt bij Telenet pas begin volgend jaar); de SIM van je werkgever moet je dan laten omzetten in een eSIM (er vanuitgaande dat dit een optie is) Je kan je iPhone instellen dat je nogsteeds wil bellen via je het nummer van je werkgever. Als je kan wachten tot de lancering van eSIM voor Smarphones dan kan je natuurlijk even afwachten, dan moet je enkel dingen aanpassen bij Telenet. Maar is dit wel een goede oplossing? Zelf oproepen starten is niet echt een probleem, maar om oproepen te ontvangen moeten mensen natuurlijk weten dat ze soms op het andere nummer moeten bellen of je moet kunnen instellen dat oproepen van het ene nummer doorgestuurd worden naar het andere.

Optie 2 lijkt me de properste oplossing; maar dan moet je eens checken bij je werkgever. Willen ze dan nog wel een bijdrage geven voor het abonnement?

Zoals @patrick37 zegt; in alle situaties moet je uiteraard opletten dat je ONE(up) of WIGO hebt, anders is One Number niet beschikbaar zonder je abonnement aan te passen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
simpson133
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

eSIM: Advies nodig

Dank je wel voor uw tijd en  antwoord. Fijne feesten nog

simpson133
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

eSIM: Advies nodig

Dank je wel voor uw tijd en antwoord. Wat betreft de bijdrage, die valt inderdaad weg. Aangezien ik nog een vrij nummer in mijn Wigo abonnement heb, kost het mij in principe niets extra.

Fijne feesten nog