Beantwoorden
waterrat1978
Freshman Meerweter
Berichten: 92
Full speed writing! De vlam zit erin. Goed bezig! Say what?!

een vraag over de roaming-tarieven

als je vanuit belgie naar een belgisch nummer belt of sms't,dan gelden de nationale tarieven.
als je vanuit nederland belt of sms't naar een nederlands nummer,gelden de nationale tarieven.
als je vanuit belgie belt of sms't naar een buitenlands nummer,gelden de internationale tarieven.

 

maar mijn vraag is,

als je op nederlands grondgebied(leeuwarden) belt of sms't met een belgische gsm naar een belgisch gsm-nummer.gelden dan de nationale tarieven van je nationale gsm-bundels?of geldt in dit geval de internationale tarieven?

0 Likes
2 reacties
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

een vraag over de roaming-tarieven

Nationaal tarief of inbegrepen in je bundel

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

een vraag over de roaming-tarieven

@waterrat1978 

 

Ja hoor, het zijn in dat geval de gewone nationale tarieven, inbegrepen in uw abonnement.

 

Zolang je in de EU zone bent (in een van de landen die meedoen uiteraard) bel je STEEDS aan de nationale tarieven naar gelijk welk binnenlands of buitenlands nummer (van diezelfde EU zone), met één uitzondering: als je in je eigen land naar het buitenland belt. Als het om een GSM gaat waar je naartoe belt/sms't heeft de fysische locatie van die GSM geen belang, het gaat om de provider van die GSM. Je kan immers niet weten waar die GSM zich bevindt. Dus opletten, als je bvb belt naar een NL gsm terwijl die fysisch in BE is (en jij zelf ook) betaal je dus toch de internationale tarieven.

 

Samengevat: vanuit NL naar BE bellen is inbegrepen in uw nationale bundel.

 

EDIT: ik zie net dat terwijl ik dit aan het typen was (met twee vingers) heeft @Bolletje ook al geantwoord met mijn samenvatting.😋Maar nu ben je dus zeker


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.