Beantwoorden
koen3950
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

mobiele data verbruik hoog sinds enkele maanden

Sinds enkele maanden is mijn mobiel data verbruik sterk gestegen. Voorheen kwam ik altijd toe met +- 500MB per maand. De laatste maanden zit ik telkens (te) dicht tegen de limiet van mijn KING abo.

 

Bij de reset van mijn telemeter deze maand heb ik op mijn iphone 5 eens een reset statistics gedaan. Dit is nu bijna 2 weken geleden. Sinds die reset heb ik volgens mijn iphone 270MB mobiele data vebruikt. Dit is wat ik zou verwachten gezien mijn gemiddeld verbruikt in 't verleden. Volgens mijn telenet heb ik echter al meer dan 500MB verbruikt!

 

Als ik in mijn telenet in de verbruiksdetails ga kijken zie ik dat ik bv afgelopen nacht tussen 24u en 05u 50MB heb verstookt. Ik lag toen echter te slapen en heb prima wifi ontvangst in de slaapkamer.

 

Ik heb maanden geleden al de bekende truukjes toegepast: mobile data staat uit voor de meeste apps en voor icloud, background app refresh staat uit, wifi assist staat uit, .... Ik verdenk meer en meer telenet van foutief tellen, temeer omdat volgens mijn telefoon zelf mijn mobiele gebruik helemaal niet zo hoog is.

 

Zijn er nog meer mensen die dit bekend voorkomt? Iemand ideeen??

 

Bedankt!

 

Koen

9 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

mobiele data verbruik hoog sinds enkele maanden

Heb je al eens gecontroleerd of de buren niet meesurfen op uw account? Security van uw wifi eens nakijken / aanpassen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

mobiele data verbruik hoog sinds enkele maanden

Die klacht heb ik nogal gehoord. Zou het iets kunnen te maken hebben met de mobile app. Want daarmee staat je mobiel netwerk constant aan. Die wissel constant tussen WiFi en mobiel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
koen3950
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

mobiele data verbruik hoog sinds enkele maanden

Het gaat om m'n mobiele data op m'n king abo 🙂

0 Likes
koen3950
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

mobiele data verbruik hoog sinds enkele maanden

Bedoel je de mobile app van telenet? Die heb ik alleszins al maanden/jaren geïnstalleerd staan, lijkt me raar dat het nu ineens wijzigt. Hoe kan ik zien of die verantwoordelijk is?

0 Likes
mediawatcher
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Nieuwe TV-theek? My smart Valentine On a roll... Tien op tien!

mobiele data verbruik hoog sinds enkele maanden

Hallo,

 

Het mobiel data verbruik is ten allen tijde correct bij Telenet.

Dit word geregistreerd door de gsm mast van Orange, waar Telenet mee samenwerkt.

 

Er gaat zowieso iets op jouw gsm staan, bv een game, een app, een achterliggende taak die iets verbruikt.

 

Het beste wat u kunt doen, u gsm herinstalleren naar de fabrieksoftware een clean install doen.

Het beste zoek je even op google hoe je een clean install van een iphone doet, wss moet je deze per kabel aan je pc hangen, en je itunes een commando tot herstel geven.

 

Hoog verbruik is altijd iets wat je zelf verbruikt, dit kan nooit bij de provider liggen, aangezien wat je vebruikt, een signaal is dat je gsm aanvraagt bij een gsm mast,... dus je smartphone geeft een actie tot verbruik.. het kan dus nooit aan Telenet liggen, ik vermoed ook als je hun klantendienst belt, dat ze weinig gaan kunnen doen hieraan, dan een fabrieksreset van je gsm voorstellen, en zo stap voor stap aplicatie er terugopzetten, tot je te weten komt welke aplicatie het verbruikt.

 

Dit is een huzaren stukje werk, en monnikenwerk, voor je te weten komt wat het zou zijn, vandaar zou ik zeggen, fabrieksreset van de gsm, en ik ben er 100 % van overtuig dat u geen problemen meer hebt.

 

Er gaat ergens op u ios of een app een fout zitten, die dit veroorzaakt.

 

Ook geef je in voorgaande tekst zelf je fout toe.. je zegt bijna alle apps staan uit voor 4g , maar je zegt dus duidelijk dat er nog apps 4g verbruiken... en je niet alle apps geblokkeerd hebt... dus u verbruikt wel degelijk 4g dus ik kan niet zo meteen de link met telenet leggen dan..

 

 

0 Likes
JeroenDB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

mobiele data verbruik hoog sinds enkele maanden

Hier het zelfde verhaal. Normaal kom ik gemakkelijk toe met 1 gb. Niettegenstaande ik van begin van de telling merkte dat ik al snel aan 500 mb zat, was ik blijkbaar nog niet voorzichtig genoeg en zat ik op 10 dagen aan mijn limiet. Ik wou niet zeuren of dit correct of niet was en wou 1gb bij kopen. Ik heb een wigo 5 GB. Maar alles was al verdeeld maar er is geen optie voor bij te  kopen. Zou onmiddellijk naar de wigo 10 moeten gaan (dus 20 euro/maand meer. Ben toen gaan kijken naar mijn verbruik : ongeveer 450 mb verbruikt terwijl ik aan de computer zit (en dus niet gsm!). De apps die open staan is beperkt. Meestal 2 nieuwsapps. Facebook en andere toestanden zijn niet aan mij besteed. Ik zit dan ook 50 cm van mijn Timecapsule die wifi maakt. Updates etc. gebeuren via wifi, nooit met data.  Nu ik ben geen techinicus. Mogelijk maakt mijn iphone fouten.... maar op de teller van mijn iphone stond 1,4 GB voor 3 maanden. En de app dataman geeft aan dat ik maar 99,3 mb verbruikt heb op die 10 dagen. 

 

Het meest frustrerende vond ik dat wanneer ik nog 94 mb over had. Ik belde naar telenet met de vraag om aub 1 gb te mogen bijkopen (het gesprek duurde 8 minuten, met wachttijd inbegrepen), ik blijkbaar in die periode mijn laatste 94 mb heb opgebruik. Ik  krieeg een waarschuwing dat mijn data op was en de tijd was 1 min nadat ik met telenet belde.... Op dat ogenblik stonden er 2 apps open.

 

Ook frustrerend is dat mijn dochter maar max 200 mb nodig heeft, mijn vrouw iets meer.  Maar daar kan ik niet aan. (Mijn zoon heeft 2GB nodig). Normaal kom ik zonder problemen toe met 1 GB uitgezonderd deze maand dus.

 

In het verleden heb ik dit nog meegemaakt, bv s nachts bij het slapen 350 mb verbruikt, dit was enkele jaren geleden en kostte veel geld! Heb toen ook lange tijd steeds mijn mobliele data afgezet uit schrik. 

 

Men ging dit doorgeven aan de technische dienst, maar tot heden geen antwoord gekregen en mijn mobiele data staat nu af.

 

Voor telenet hoop ik dat ze die verdeling onderling iets soepelder maken en toch ook een optie voorzien om 1 of 2 gb bij tekopen.  Zonder ineens naar wigo 10 te moeten gaan, want dit kost toch weeral 240 euro per jaar meer voor die 1 gb die ik eigenlijk niet nodig heb, als ik mijn verbruik van vroeger analyseer.

0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

mobiele data verbruik hoog sinds enkele maanden

http://www.iculture.nl/gids/wi-fi-assistentie/ 

 

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

mobiele data verbruik hoog sinds enkele maanden

Dit is een verhaal dat ik bijna elke dag hoor. Als ik dan samen met de klant kijk zie ik telkens wel enkele apps die, meestal ongewild door de klant, voor data verkeer zorgen

Het zijn meestal apps gerelateerd aan Twitter, facebook, google. Je kan je niet voorstellen hoeveel sluipverkeer er is door dergelijke apps.

Gisteren nog samen met een klant gekeken naar het door haar IPhone zelf geregistreerde verbruik sinds 4 september en dat was effectief 980 MB zoals door Telenet aangegeven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JeroenDB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

mobiele data verbruik hoog sinds enkele maanden

 

Had mijn teller (mobiele data iphone) begin Juli op 0 gezet. (waren toen op vakantie Frankrijk)

Op 24 september stond er 1,4 gb.

Alles nagekeken bij Telenet op facturen juli (602 mb), augustus(402mb) totaal 1096. September na 10 dagen, nieuw factuur was mijn limiet 1gb al bereikt.

Dus in die zelfde periode volgens Telenet 2096 mb. Dus 700 mb verschil met de teller van mijn iphone.

Op dataman (app)stond 99,3 mb (10 dagen), voor de periode september! (Telenet 1000mb!).

 

Maar eigenlijk wil ik niet muggeziften welke teller juist is.

 

 

Ik zit voor 20 dagen zonder mobiele data, het is jammer genoeg niet mogelijk om bv 1GB bij te kopen. Of we moeten veranderen van wigo 5 naar wigo 10.  En betaal ik dus in mijn geval voor die 1 gb 20 euro. Het zou leuk zijn mocht Telenet een optie voorzien om een optie van bv 2 GB en je bv 10 euro betaald.

0 Likes