Beantwoorden
spoed
Professional Beetjesweter
Berichten: 25
My smart Valentine De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

webinterface

Hallo

 

Ik zou graag in mijn router geraken via de webinterface ik weet dat ik daarvoor in de adresbalk

het ip adres van de router moet intijpen  bv  192.168.0.1 toch werkt het niet

geen web interface hoe komt dat???

0 Likes
8 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

webinterface

Je kan de instellingen van je netwerk beheren via Mijn Telenet.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

webinterface

Heb je een eigen router of is het deze van Telenet? Als het deze is van Telenet dat moet je in je webbrowser naar "https://mijn.telenet.be" gaan. Zoals @m-jan20  zegt. Als je een eigen router hebt dan kijk je eerst op je eigen PC welk IP adres je hebt. Dat kan door onderaan links op het vergrootglas te klikken, cmd in te typen en dan in het zwarte scherm ipconfig of ipconfig all in te tikken en je zal dan zien welk IP adres je hebt en welke de standaard of default gateway is en dat is wat je in uw browser moet intikken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

webinterface

Beste @spoed wat heb je twee jaar geleden gedaan met het antwoord van @punch op jouw vraag?

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Portforwarding-wil-maar-niet-lukken/m-p/2...

 

Mag ik je voorstellen op stapje per stapje te werken en dat je elk klein stapje dat je lukt goed documenteerd?


_____________________________________
In het land der blinden is eenoog koning. 

0 Likes
spoed
Professional Beetjesweter
Berichten: 25
My smart Valentine De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

webinterface

Het is zeker een router van telenet en ik ken zijn ip maar ik

zou graag de webinterface bekijken zonder in mijn telenet te gaan

hierbij kan ik onmiddelijk testen dat mijn poorten goed geforward zijn

 

mvg

 

 

0 Likes
spoed
Professional Beetjesweter
Berichten: 25
My smart Valentine De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

webinterface

@igvfer het is juist net dat wat het probleem is

Wanneer ik de default gateway in de browserin geef gebeurt er niets

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

webinterface


@spoed  schreef:

Het is zeker een router van telenet en ik ken zijn ip maar ik

zou graag de webinterface bekijken zonder in mijn telenet te gaan

hierbij kan ik onmiddelijk testen dat mijn poorten goed geforward zijn

 

mvg

 

 


Dat is niet mogelijk. Je kan dit alleen maar bekijken via "mijn telenet". Testen of je poorten openstaan kan je door via een mobiel netwerk naar de betreffende toepassing te gaan. Meestal door door de app te configureren met het juiste publiek IP adres en de juiste poort of rechtstreeks via een browser. Je kan poorten ook checken via een online scanner zoals deze http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/ maar er zijn nog andere.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
spoed
Professional Beetjesweter
Berichten: 25
My smart Valentine De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

webinterface

bedankt voor de tool alleen is de vraag hoe moet ik ermee werken

voor de webinterface te testen

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

webinterface

Ik heb de link van @igvfer geprobeerd, maar ik kwam niet op de site.

Dus heb ik een andere opgezocht. Deze vind zelf het externe ip adres van je router. Het enige wat je nog moet doen zijn begin- en eindpoort ingeven en op scan klikken.

 

Let wel je zal enkel een 'open' krijgen als de port geforward is naar een computer waarop een service draait voor die poort. Om het bij een voorbeeld te houden, stel je hebt een webserver ingesteld op poort 8080 op een computer met het lokale ip adres 192.168.0.20. Dan forward je poort 8080 naar 192.168.0.20. De webserver moet draaien op die computer en je kunt dan testen: nu pas kan je een 'open' krijgen. Einde voorbeeld.

 

Doe zoals @igvfer schrijft, gebruik een ander toestel om te testen.

De eerste stap die je eigenlijk moet doen is met een ander toestel naar die poort gaan (dat wil zeggen de gepaste applicatie hiervoor gebruiken).

Het externe ip adres van je router is steeds tijdelijk. Je kan (maar dat hoeft niet) op elk ogenblik een andere extern ip adres krijgen, hier heb je geen controle over of inspraak op. Daarom maak je best gebruik van een DDNS zoals dit, maar er zijn ook andere.