24770
netweters
|
152551
antwoorden
|
20720
vragen
|
Ik heb de Microsoft antivirus tool en de Telenet antivirus tool intensief getest maar beiden hebben ze bij mij nooit iets aangetroffen. Als je effectief tewerk wil gaan raad ik je Malawarebytes, Panda antivirus, bitdefender anti virus, of Avast aan. Daar heb ik in het verleden veel virussen mee gevonden. Daarnaast is er ook de gratis tool Spybot die ook redelijk wat vind op je schijf, alleen is de layout wat onoverzichtelijk geworden bij de laatste updates.
Ik heb telenet security pack, en sindsdien nooit nog problemen gehad.
Moet er ook niet naar omkijken, makkelijk en doeltreffend.
Met al die programmaatjes, ok, ze vinden vanalles, maar, op den duur ben je meer bezig aan je pc, dan met je pc om de dingen te doen die je wil doen...
Grts.
Pathfinder.
Alhoewel er veel controverse bestaat over het verschil tussen Ad-aware en virussen gaan de 2 op een soortgelijke manier tewerk en kunnen zij een gelijkaardige schade veroorzaken (bij een virus is dit wel een beetje erger). Een programma zoeken die de 2 vindt is daarom ook aangeraden.
Ad-aware komt wel veel vaker voor dan een virus en dus ben je in de meeste gevallen het beste geholpen door een Ad-aware removal tool. Virussen ga je niet vaak krijgen als je geen ongekende mails opent, of geen onbeveiligde websites opent (als je op zo een site beland kan je alsnog de virussen vermijden door niet op de links te klikken en gewoon je internet volledig te sluiten via de CTRL+ALT+DËL knop tegelijk in te drukken, taakbeheer te starten en bij toepassingen je browser (in mijn geval Firefox) te sluiten. Bij zo een sites telt de sluit knop ook als een ad-aware of virus, als je daarop klikt zal er een tweede scherm opengaan met vraag om te sluiten en als je dat doet heb je het zitten. Trap er dus niet in mensen!