25.530
netweters
|
157.711
antwoorden
|
21.292
vragen
|
Geen idee of het vandaag nog gefixt kan worden, maar toch maar melden...
De tv-gids van Comedy Central is niet juist vandaag. Uitzendingen die ontbreken (bvb 2x Most Ridiculous vanochtend), voor andere porgramma's staan de afleveringen op verkeerde uren.
Vanavond om 21:40 ontbreekt dan een uitzending van South Park S16 E04 (de aflevering die er dan staat hoort dan al afgelopen te zijn). Tenslotte om 22u staat Key & Peele in de Telenet TV-gids. Maar dit is gisteren door Paramount aangepast naar South Park S28E01 (nieuwe aflevering).
Aangezien Proximus Pickx ook fout is vermoed ik dat het weeral spaak loopt bij de aggregator. Bij anderen (bvb De Morgen) is het wel al aangepast.
https://epgs.vimn.com/comedycentral_flanders/xmltvlegal/dut/20251017.xml
https://www.demorgen.be/tv-gids/comedy-central-vlaanderen
Dag @WG94,
De reden was hier helaas een late aanlevering/update van bij de bron, vanuit de broadcaster zelf dus. We zagen dit in het verleden ook al gebeuren.
Toen de data vrijdag binnenkwam, heeft onze aggregator ze verwerkt en in de vroege namiddag aan ons geleverd. Zie bijvoorbeeld de South Park om 22u:
Nadat verse data of updates binnenkomen, duurt het ook typisch nog minstens enkele uren alvorens die op onze platformen gepropageerd is: dat is een zeer complex proces.
Hopelijk geeft dit een beter beeld op de aanleiding en omstandigheden.
Groeten,
Carl
Paramount is inderdaad laat met hun aanpassingen. Deze keer hebben ze de laatste wijzigingen donderdag middag aangebracht in hun tv-gids voor Comedy Central, dat kan je zien op Paramount's publieke EPG platform. Ze doen heel vaak aanpassingen voor de volgende dag.
Dat De Morgen de EPG wel al vrijdag ochtend had doet me toch geloven dat het vooral spaak loopt tussen Paramount en de aggregator. (want is ook al het geval geweest voor andere zenders uit hun portfolio)
Zou fijn zijn als jullie die late verwerking kunnen aankaarten bij hen. Anders gaat de zelfde situatie zich de komende weken elke vrijdag voordoen.
Dag @WG94,
Dat klopt, en ik zal dat zeker opnemen.
Maar typisch hebben zo'n grote, internationale broadcasters meerdere parallelle paden waarlangs ze hun data naar al hun afnemers doorgeven. Verschillende technologieën, etc.
Die lopen niet altijd synchroon, waardoor de ene afnemer soms veel sneller nieuwe data ontvangt dan de andere.
Ook de verwerkingstijd bij al deze afnemers is onderling verschillend. Onze aggregator gaat bijvoorbeeld altijd via een menselijke stap, om te proberen zorgen dat wat zij verwerken ook klopt met wat de bron aanlevert, en om alles zo rijk mogelijk te verrijken of te mappen op bestaande, eerder verrijkte records.
Maar ik neem het zoals beloofd op!
Groeten,
Carl