Beantwoorden
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Nickelodeon TV-gids ontbrekende programma's

Ik zie de komende dagen heel wat "wordt aangekondigd" staan in de TV-gids van Nickelodeon. Daarnaast zijn er ook uitzendingen die 1,5u duren terwijl de afleveringen zelf eigenlijk 20-30 minuten zouden moeten zijn. Hier lijkt de fout wel van bij Paramount te komen, al zou dat bij de aggregator opgevangen moeten worden, toch?

• Wordt aangekondigd
    • 20/02 21u40, 22u05 & 22u55 - Huize Herrie
    • 21/02 05u35 & 05u45 Koraalkamp - Ontbreekt sinds 18/02 elke dag tot en met 27/02
    • 21/02 22u55 - Huize Herrie 
  • Verkeerde lengte (ontbrekende film)
    • 22/02 11u35 Danger Force hoort te eindigen om 12u00 maar staat tot 13u35
    • 22/02 17u40 Huize Herrie hoort te eindigen om 18u00 maar staat tot 19u40
      • Hier ontbreekt dus weer een programma en wederom staat die niet in de EPG. Hier gaat het opnieuw over dezelfde film, heeft ook dezelfde "identifier"
    • 23/02 09u35 SpongeBob hoort te eindingen om 10u00 maar staat tot 11u35
    • 23/02 16u40 SpongeBob hoort te eindingen om 17u00 maar staat tot 18u25
      • Wat denk je...

Vanaf 1 maart zitten er trouwens heel wat gaten in de tv-gids.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
4 reacties
CarlAtTelenet
Experienced Veelweter
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! De magic number!

Dag @WG94,

Dankjewel voor de duidelijke oplijsting!

Ik kan bevestigen dat er de voorbije dagen iets fout gegaan moet zijn: de abnormale duur van bepaalde events is duidelijk te zien.

Vanaf vandaag blijken de uitzendingen weer een normale duur te hebben, en er zijn ook geen 'Wordt aangekondigd' (TBA's) meer te zien.

Het probleem is dus schijnbaar opgelost, maar ik informeer alsnog bij onze aggregator om te begrijpen wat er fout gegaan is.

Groeten,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
CarlAtTelenet
Experienced Veelweter

Dag @WG94,

Onze EPG-aggregator heeft dit onderzocht en blijkbaar werd dit veroorzaakt door gaten in de door de broadcaster aangeleverde data.
Daardoor werden de events voor zo'n gat uitgerokken tot aan het eerstvolgende échte event.

De toekomstige data blijkt weer in orde te zijn. 

Groeten,
Carl

WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Het is niet de eerste keer dat er gaten zijn in de EPGs van Paramount zenders, heeft de aggregator geen systemen om die gaten te flaggen bij de broadcaster?

Ik zie trouwens de komende dagen weer verschillende keren "Wordt aangekondigd" in de TV-gids van Nickelodeon (wel toevallig weer grotendeels dezelfde programma's/tijdstippen als in mijn originele post)

• 25/02, 26/02 21u40, 22u05 & 22u55 - Huize Herrie
  • 25/02 05u35 & 05u45 - Koraalkamp
  • 26/02 & 27/02 15u40 - Monster High
  • 27/02 21u40, 22u55 - Huize Herrie
  • 28/02 22u55 - Huize Herrie
  • 27/02 & 28/02 23u20, 23u45 -  De Patrick Ster Show

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CarlAtTelenet
Experienced Veelweter

Dag @WG94,

De aanlevering door de broadcasters en het verwerken van die data is eigenlijk een zeer individueel gebeuren: die data komt op allerlei manieren en in nog meer formaten binnen. Bij problematische kanalen worden daar wanneer mogelijk vangnetten ingebouwd.
Mocht dit in de toekomst vaker voorvallen, dan kan ik dit opnemen met onze aggregator.

De Wordt Bepaald die jij op de box ziet staan, zie ik niet in de data die rechstreeks van onze aggregator komt. Typisch zijn dit dan windows waarvoor de data zeer recent gewijzigd is. Dan komt daar doorgaans een tijdlang zo'n Wordt Bepaald te staan en later vervangen door de nieuwe data: afhankelijk van de propagatie en hoe ver de content in de toekomst ligt, kan dit de ene keer wat langer duren dan anders.

Groeten,
Carl