Beantwoorden
Netraam
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Star Wars Day En we zijn vertrokken!

Tv-gids eleven klopt niet

Volgens de website van Eleven worden de wedstrijd van het play-in tournament (nba) uitgezonden. Deze zijn niet terug te vinden in de tv-gids. Nu moet ik al de programma's op hetzelfde tijdstip opnemen. Hopelijk niet hetzelfde probleem tijdens de play-offs.

11 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Tv-gids eleven klopt niet

@Netraam, we hebben jouw onderwerp verplaatst naar de groep 'TV-gids meldingen' op De Netweters. Hier komen de collega's die met de TV-gids bezig zijn regelmatig zelf een kijkje nemen. Maar zij hebben wel meer informatie nodig. Laat ons in de eerste plaats al even weten of je dit opmerkt op een digicorder, TV-box of op de TV-app. Maar ook volgende informatie is erg handig om meteen te weten: 

  • Meld concrete, individuele gevallen. Zeg niet "ik zie regelmatig problemen met starttijden op kanaal X", behalve als je hier dan ook concrete gevallen voor kan opsommen.
  • Vermeld altijd kanaal / titel / datum / uur van het programma.
  • Benoem wat er fout is en wat er verwacht wordt.
  • Voeg een screenshot of foto toe, dit is altijd een meerwaarde.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Tv-gids eleven klopt niet

Hallo @Netraam,

Dank voor je melding. Een collega had dit ook gemeld.

Ik zie inderdaad dat de Play-Ins voor gisternacht ontbraken. Mijn inhoudelijke kennis is beperkt (als in "geen"), maar voor vorige nacht, vandaag dus, zie ik wél Play-Ins staan. Het lijkt me dus dat onze metadata-aggregator het probleem intussen onderschept en gecorrigeerd heeft.
Mocht je toch nog afwijkingen zien, geef dan gerust een seintje!

Groeten,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
DenTeo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Tv-gids eleven klopt niet

Ik sluit me bij Netraam's opmerking aan : het is nu 29/4/2023 15u45' en vlgs Eleven Sports is er de coverage van de NBA Play Off wedstrijd NYK tegen MIA op zondag (morgenavond dus) 19u . Deze info vind ik (o.a.) op global.nba.com, maar als ik op TV gids kanaal 216 ga kijken zie ik verschillende andere uitzendingen op de uren van deze play off wedstrijd (dus zondagavond 30/04/2023 tss 19u en 21u30).

En dit is niet de eerste keer : onlangs geprobeerd van dan (zoals Netraam ook doet) : toch de programma's opnemen van rond tijdstip uitzending, MAAR : MISLUKT, ik moest wel 3 programma's programmeren op tijdstip van de wedstrijd --> no go, ik kreeg de melding "Opname mislukt". OK, de wedstrijd wordt dan wel nog later eens uitgezonden...maar wanneer ??? Ook niet beschikbaar in de TV gids teneinde deze te kunnen programmeren. Ik heb een TV Box en...zeer tot mijn frustratie...kan men GEEN manuele opnames meer plannen via dit toestel. Amaai, dan had ik veel liever de ouwe getrouwe Digicorder waarmee manuele opnames geen enkel probleem was.

Oh ja : suggestie : waarom worden de rechtstreeks gecoverde uitzendingen in de TV gids niet aangekondigd met melding LIVE : enz... zoals vroeger wel gebeurde ?

Eerlijk : ik begrijp niet goed dat de melding van wanneer Eleven Sports rechtstreekse uitzendingen verzorgd dat dit wordt vermeld op (bvb) de global.nba.com of de NBA app; maar hiervan niets te zien is op de TV Gids van play sports (in principe kanaal 216). NBA Play Offs = hoogtepunt vh seizoen, kijken we en gans jaar naar uit en dan deze toestand.

Gr. en hopelijk wordt er zeer rap een mouw aan gepast.

Johan.

CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Tv-gids eleven klopt niet

Dag @DenTeo,

Bedankt voor deze verdere details.

Ik ken zelf niets van de NBA Play Offs, maar wou even je observatie van 29/04 documenteren om mee te escaleren. Helaas staat deze data niet meer op elevensports.be/epg
Voor de verdere geplande Playoffs vanop nba.com (bv 2 mei 10pm US, Warriors-Lakers) vind ik ook niet direct een overeenkomst op elevensports.be/epg, maar dat ligt ongetwijfeld aan mezelf.

Zou jij of iemand anders aub zo vriendelijk willen zijn om me voor één of enkele aankomende wedstrijden een screenshot te willen bezorgen vanop nba.com, elevensports.be en wat de Telenet-TV Gids daarvoor weergeeft?

Voorlopig is het nog niet duidelijk of de bron (Eleven Sports) wel de juiste data doorgeeft -en die wordt ons 1:1 doorgegeven-, maar dit is in verder onderzoek.

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
DenTeo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Tv-gids eleven klopt niet

Dank voor uw antwoord, CarlAtTelenet.

Nu versta ik het : Eleven bezorgt jullie onvolledige gegevens.

Vb.: de eerstvolgende nba match die ze gaan uitzenden is : NYK-MIA (New York Nicks tegen Miami Heat) vannacht om 01u30.

Op elevensports.be/epg vindt ge hiervoor :

DenTeo_0-1683022002177.png

Op Eleven's website op tijdstip 01u30 (woensdagnacht) vermelden ze dus niets mbt wie tegen wie speelt, wel : Live tbc @ tbc vlgs mij zou dat dus nu moeten zijn : Live : MIA@NYK

Maar als we op scherm Telenet kanaal 216 E2Nl gaan kijken staat er enkel NBA.

Ik haal mijn info via deze websites :

https://mena-en.global.nba.com/schedule/broadcaster/

https://www.nba.com/schedule?bc=Eleven_BEL&region=10

wel ervoor zorgen dat ge op deze 2 sites als Broadcaster Eleven Sports Network selecteert.

vlgs mij is de eerste site de gemakkelijkste : 

DenTeo_1-1683023129101.png

Naar mijn bescheiden (hoop ik) mening moet het dus voor Eleven geen enkel probleem zijn om bij het doorsturen van hun broadcasting schema aan Telenet mee te geven of het een Live (of herhaling of...) uitzending is , welk team tegen welk team speelt én of het Game 1 (2 of 3 of...) in Round 1 (of 2 of...) is.

Want : als ik nu op TV Box Serie opname selecteer voor 1 bepaalde wedstrijd worden er massa's wedstrijden opgenomen omdat die allemaal het label NBA hebben.

MVGr.

Johan.

 

 

 

CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Tv-gids eleven klopt niet

@DenTeo,

Merci voor al deze verdere details, Johan - zeeeer geapprecieerd! Ik wacht nog even op de mods om je screenshots goed te keuren.

Ik heb hier intussen nog wat dieper in zitten graven (en kreeg ook nuttige info aangerekt van NBA-kennende collega's), en er zit inderdaad e.e.a. scheef in de EPG-data sinds eergisteren - de PlayOffs nog buiten beschouwing gelaten. Voor mij is't nog niet glashelder vanwaar deze NBA-data juist komt (normaal gezien de broadcaster), maar ik bekijk ook even of we onze metadata-aggregator alvast kunnen inschakelen om de recente data zo goed als mogelijk te verrijken: escalatie loopt.

Van zodra ik aan je screenshots kan, ga ik daar ook mee aan de slag. Voorlopig nog zonder veel beloftes, want bepaalde wijzigingen kunnen onaangename collateral damage veroorzaken. Maar we kijken of en tot waar we komen!

Nogmaals dank!
Carl 

--Metadata Engineer @Telenet
DenTeo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Tv-gids eleven klopt niet

Hallo,

Het spijt me maar het probleem blijft : de Telenet TV gids op kanaal 216 loopt niet gelijk met de Eleven Sports TV gids , zie https://www.elevensports.be/epg .

Het is nu het hoogtepunt vd play offs en vanaf deze nacht (dinsdag op woensdag) én de volgende nachten zijn er iedere nacht live uitzendingen van de Conference Matchen.

Zo zullen vlgde matchen uitgezonden de komende nachten :

DenTeo_0-1684226900700.png

 

Dus iedere nacht om 02u30, al zeker t.e.m. vlgde week wo 24/5.

Op Telenet TV gids zie ik bvb voor komende nacht nog niets vermeld van de 1ste wedstrijd tss Denver Nuggets en de L.A. Lakers :

DenTeo_1-1684227372317.png

 

Om 2u30 (begin vd live uitzending vlgs Eleven Sports epg) wordt er "NBA Action" vermeld en 30 min. later "NBA" zonder  enig detail welke match.

Ik zou deze kunnen programmeren maar dit weekend was er terug zelfde probleem, desondanks toch geprogrammeerd maar dan kreeg ik "Opname mislukt".

Ik denk omdat in laatste instantie voor de uitzending men toch de vermelding "NBA" heeft gewijzigd in "NBA : Game...." (dus met vermelding vd ploegen).

Eerlijk : ik hoop dat men in de toekomst de mogelijkheid inbouwt om een manuele opname te maken met de TV Box zoals vroeger met een Digicorder.

Of minstens toch eens bekijkt of men de geprogrammeerde uren blijft behouden zelfs als de titel van het programma wijzigt na programmatie bvb als "NBA Action" verandert in "NBA..." met ...=details wedstrijd à la LAL vs DEN; want vlgs mij is dit de reden dat we dan "Opname mislukt" krijgen.

Ik herhaal de smeekbede van de netweter die dit onderwerp heeft aangekaart : ik hoop dat ten allerlaatste begin juni dit probleem verholpen is als de Finale van de play offs aanvangen.

Steeds bereid nadere uitleg te verstrekken.

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Tv-gids eleven klopt niet

Begin Juni ? Ik vrees voor jou dat  telenet  momenteel andere dingen te doen heeft dan de programmering van een sportzender die spaak loopt te herstellen.

CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Tv-gids eleven klopt niet

Dag @DenTeo,

Ik kan momenteel maar kort antwoorden, maar bedankt om hierop terug te komen. Ik heb het doorgegeven.

Groet - Carl

--Metadata Engineer @Telenet
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 162
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Tv-gids eleven klopt niet

Dag @DenTeo,

Ik ken hier -met alle respect- niks van maar volgens onze aggregator zou dit intussen opgepikt moeten zijn, zij het short-notice. Kun je dit vanuit jouw expertise misschien kort bevestigen of ontkrachten?

Groet,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
DenTeo
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Star Wars Day Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Tv-gids eleven klopt niet

Er is idd aan gewerkt ondertussen want ik zag enkele uren geleden dat er 2 wedstrijden van de conference finales WEL kunnen geprogrammeerd worden : deze nacht en de nacht van woensdag op donderdag. Toen ik mijn bericht stuurde daarstraks verschenen deze wedstrijden niet op de TV gids. Dus van de 8 wedstrijden tss 17/5 en 24/5 die Eleven Sports gaat uitzenden kan ik er nu toch al 2 programmeren.

Dank voor uw moeite.