24755
netweters
|
152395
antwoorden
|
20699
vragen
|
Deze keer eens geen negatief nieuws...
Deze namiddag een factory reset gedaan en ... tadaaaa :
- De netflix app werkt weer (bleef al sinds midden oktober hangen)
- Audio/video synchronisatieprobleem weg
- Mijn AB herkent mijn stem terug en doet exact wat ik zeg
- Geen TV Theek errors meer
OK, 1 puntje negatief dan :
Vroeger had ik het probleem dat hij bij uitgesteld kijken (dus kijken na op pauze gedrukt te hebben) delen oversloeg : bv in "Blokken" op VRT ineens van vraag 3 naar antwoord 5.
Nu is dat anders : zelfde programma, zelfde zender, maar nu springt hij tiental seconden verder en dan terug naar 15 seconden eerder en gaat dan correct verder. Vreselijk verwarrend, maar het is nog maar 1 keer voorgevallen, dus ik blijf hopen (ik heb dat probleem met m'n gsm opgenomen, zal het morgen eens posten)
DUS : ik heb mijn eerste avond TV kunnen kijken zonder problemen. Als ik niet aan het typen was, zou ik nu applaudiseren !
Dat bakske werkt nu dus ineens goed. Maar ik ga dat de volgende dagen toch serieus in het oog houden... wie weet doet het maar alsof 🙂
Ook even geprobeerd Audio/ video lijkt ok.
Van de rest had ik geen last.
@kmichels Bedoel je met een factory reset een harde reset via de software. Dus alles terug naar fabrieksinstellingen?
Of een reset volgens volgende procedure?
Reset TV-BOX
Ben je dan niet al je geprogrammeerde opnames kwijt?
@fieldoxide 3 toetsjesmethode 🙂 (maar je mag de 3 toetsjes al loslaten als het lampje van de eerste keer wit is)
Op het eerste zicht ben ik niets kwijt van opnames of van geplande opnames.
Maar ik heb nog geen tijd gehad om alles eens grondig te testen.
Het belangrijkste is toch dat die audio/video problemen nu van de baan zijn en dat de Netflix app terug werkt. De ondertitels op BBC lijken ook meer synchroon te lopen, wat me raar lijkt want dat is niet echt een probleem van de box of de software. Misschien gewoon toeval.
Deze avond weer een rondje zappen en hopen dat alles werkt !
Is dit alles wat je moet doen(drie toetsen) of zijn er nog bepaalde instellingen die je moet maken als de box terug opstart?
@marc1201 @Suzy Het is niet alleen op die 3 toetsen drukken he. Ik denk trouwens niet dat het de bedoeling is dat iedereen hier een factory reset gaat uitvoeren en dat ik hier in detail ga uitleggen hoe dat moet 🙂
Normaal neem je daarvoor contact op met de mensen bij de 015 nummer en die leggen je de procedure uit.
Ik denk dat het de bedoeling is dat iedereen gewoon de box test met de updates die regelmatig binnenkomen en dan de errors doorgeeft aan de mensen bij de 015 hotline, zodat ze kunnen zien of veranderingen in firmware effect hebben en problemen oplossen die bij een vorige firmware aanwezig waren.
Nu moet ik wel zeggen : sinds de reset heb ik geen enkele fout fout meer gehad en werkt alles zoals het zou moeten werken (ik heb zou begot niet meer weten wat ik moet doorbellen of waarover ik zou moeten zagen op dit forum).
@fieldoxide@ schreef:@kmichels Ik heb eveneens de hard reset uitgevoerd. Ik ben benieuwd voor vanavond.
@fieldoxide Heb jij nog problemen ondervonden na de hard reset ? Of zijn er problemen bijgekomen ?
@kmichels Bij mij heeft de hard reset niet geholpen. De synchronisatieproblemen zijn teruggekomen bij opnames. ( klank en beeld niet synchroon). De Netflix app werkt nog wel.
Soms krijg ik ook de TV box niet op, dan moet ik deze weer af zetten en dan terug opzetten.
Uiteraard is het nog altijd best om zoveel mogelijk problemen door te geven via het 015-nummer. Dan is men op de hoogte dat die problemen nog voorvallen en kan men dit met jullie voorbeelden verder onderzoeken.
Bij elk probleem een factory reset uitvoeren is zeker geen goed idee. Indien je volledig vast zit en je TV-box niets meer wil doen en je bij alles foutmeldingen krijgt, kan je dit proberen. Maar doe het a.u.b. zeker niet bij elk probleem dat je opmerkt. Vaak is een reset via enkel de aan/uit schakelaar achteraan voldoende.
@kmichels Een drietal dagen na de harde reset werkt de Netflix app weer van geen kanten.
Daarstraks wou ik de app opstarten, ik zie het opstartscherm van Netflix maar verder gebeurt er niets.
Enkel een rode draaiende cirkel. Het wordt echt wel tijd dat deze bug opgelost geraakt.
Het kan niet de bedoeling zijn om de tv box altijd maar op en af te zetten.