Beantwoorden
Deb007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

5 keer hetzelfde toestel geregistreerd in Yelo Play

Beste mijn iPad staat vijf keer geregistreerd. De helpdesk heeft deze in oktober verwijderd en ik moest de app opnieuw installeren. het probleem blijft en Telenet wil het toestel niet verwijderen. Mijn cookies staan aan in de instellingen van safari. Wat kan ik nog meer doen? 

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: 5 keer hetzelfde toestel geregistreerd

0 Likes
9 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

5 keer hetzelfde toestel geregistreerd in Yelo Play

Waarom gebruik je de app voor IOS niet op de Ipad?

Werkt veel makkelijker dan in Safari, en geen gedoe met cookies die verwijderd worden.

 

Klik hier om te kijken welke app je nodig hebt. Afhankelijk of je een digicorder of TV-box hebt, is dit een andere app.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Deb007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

5 keer hetzelfde toestel geregistreerd in Yelo Play

beste steven ik heb de yelo play app het is hierin dat het gebeurt.

En u zegt gedoe met cookies verwijderen terwijl de helpdesk zegt dat dat juist niet mag en daarom heb ik gekeken of mijn instellingen correct staan maar ik begrijp inderdaad niet wat safari ermee te maken heeft want ik gebruik de app.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

5 keer hetzelfde toestel geregistreerd in Yelo Play

Telenet cookies verwijderen mag idd niet. Ik bedoelde dan ook dat dit potentiëel ongewild zou gebeuren in Safari, een denkpiste. 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 keer hetzelfde toestel geregistreerd in Yelo Play

@Deb007  waarschijnlijk heb je willen streamen met de ipad maar voor te streamen is het een registratie en voor de app zelf is er een registratie dus voor het gebruik van de app. Dat zijn al twee registraties. Hoe die andere drie registraties komen weet ik niet dat zien we niet.  Als de klantendienst het niet wil verwijderen is het wel hun goed recht want het is geen moeten het is een geste die ze dan doen voor de klant. Nu dat je toestel er 5 keer in geregistreerd staat zal je niks anders kunnen doen dan die 90 dagen of de resterende dagen ervan moeten wachten. Dit een vervelend probleem maar je bent niet de enige met het probleem en daar zijn al verschillende topics over geweest , daar ga ik du niet op uitwijken. Voor nu kan je niks anders doen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Deb007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

5 keer hetzelfde toestel geregistreerd in Yelo Play

beste  daar heb ik alle begrip voor maar het feit blijft dat dat toestel er dan drie keer onterecht instaat. is dat door een foute instelling van mij? dat kan maar dan zou het ook leuk zijn als ik wist hoe ik dit kan voorkomen. Ik krijg als uitleg dat ik een cookie verwijderaar heb maar dat heb ik niet. Als ik elk jaar meerdere maanden (ik moet wachten tot 23/1 om te verwijderen) niet naar de app kan kijken op mijn ipad dan heeft dit totaal geen zin meer. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 keer hetzelfde toestel geregistreerd in Yelo Play

@Deb007  het zou kunnen dat het aan je cookies ligt tenminste als je kijkt via de website zelf dus via safari. Safari zal inderdaad elke cookie terug verwijderen bij het afsluiten van je browser , bij mij is dat zo ingesteld en je kan dat veranderen. Als je kijkt via de app zou 2 registraties volstaan dus eentje voor de app zelf en eentje voor te streamen. 

 

Wat er precies gebeurd is waardoor je dus 5 keer je toestel hebt geregistreerd weet ik ook niet  daar hebben we geen zicht op. Maar ergens is er toch iets mis gegaan waardoor het wel gebeurd is. Misschien heb je ook meerdere chromecast apparaten in huis of heb je op verschillende toestellen willen streamen. En dat er dus op die manier meerdere registraties gebeurd zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

5 keer hetzelfde toestel geregistreerd in Yelo Play

@patrick37 waar haal je de info dat een Ipad die streamt via de Yelo Play app zou tellen voor 2 registraties?  Ik denk niet dat dit het geval is.

Binnen ons gezin gebruiken we trouwens alle vier Iphones en 1 gedeelde Ipad. Die kunnen we allemaal afzonderlijk gebruiken.  Dit zou niet kunnen als elk toestel 2 registraties zou opsouperen .

 

Als je zou streamen naar een Chromecast of Apple TV, dan heb je wel nog een extra registratie aan je been voor de chromecast of Apple TV (misschien is het dit wat je bedoelde?), maar niet als je gewoon op de Ipad zou kijken.

 

Ik ben er ook niet van overtuigd dat de Yelo Play app met webcookies werkt. Het zou kunnen, maar ik vermoed het niet. In het geval van wel, check eens of je geen cookies hebt geblokkeerd in Safari. Blijkbaar delen apps die cookies gebruiken één en dezelfde cookie store.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 keer hetzelfde toestel geregistreerd in Yelo Play

@Steven-E  het is inderdaad naar een Chrome cast of Apple tv dat ik het voor heb. Heb dit namelijk zelf al eens getest en dan moest ik nog een registratie doen om te kunnen casten. Heb wel de tv box dus dit zeg ik er wel bij want kan zijn dat Yelo anders is. Is lang geleden dat ik nog Yelo gebruikte.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5 keer hetzelfde toestel geregistreerd in Yelo Play

@Steven-E  @Deb007  op een iPad kan je ook je cookies aan en uitzetten op een iPhone is dit ook het geval :

 

https://support.apple.com/nl-be/HT201265

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.