24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hallokes, sedert enkele weken ben ik overgeschakeld naar telenet safespot. Evenwel heb ik nog enkele probleemjes met de beveiliging. Op mijn smartphone geeft de app safespot guard aan dat de beveiliging aan staat. In de safespot app staat vermeld "activeer safespot guard". Is mijn smartphone buitenshuis nu beveiligd of niet? Zelfde situatie voor mijn laptop; thuis is er beveiliging, maar hoe en waar kan ik zien dat ik buitenshuis beveiligd ben voor virussen en andere bedreigingen?
Berreke
@Bertje eens je Safespot Guard op je toestel hebt geïnstalleerd (smartphone of laptop) is je beveiliging actief, ook buitenshuis.
De Safespot software wordt geïnstalleerd op je modem, beveiligd je thuisnetwerk en kan je beheren via de Safespot app. Om een device (bv. smartphone of laptop) ook buitenshuis te beveiligen, installeer je de Safespot Guard app op dat toestel. Dit kan je doen vanuit de Safespot app. Meer info vind je hier en hier. 😉
Heb een probleem met de activatie van mijn 3 PC's (2 laptops en 1 desktop)
Stuur telkens de link om de Safespot Guard (Windows) te downloaden vanuit de Safespot app door via mail (mail werkt wel bij Android toestellen en activatiecode ook).
De software wordt volledig geïnstalleerd maar vraagt op geen enkel moment een activatiecode die ik kan opvragen in de Safespot app.
Heb op de 3 toestellen alles verwijderd van Safespot Telenet en deze uitgeschakeld.
Daarna deze apparaten verwijderd uit de Safespot en dan de modem gereset.
Maar nog altijd geen vraag naar een activatiecode bij de installatie.
Wat nu?
Nu geeft hij ook aan dat de licentie verlopen is.
Heb eindelijk een reactie gekregen van Telenet i.v.m de problemen met Safespot.
Enkel spijtig dat het vragen zijn die al lang een antwoord hebben gekregen.
Dus terug naar start.
Men koopt een auto met opties, waarvan er enkele niet van werken.
Idd hier zelfde probleem een smartphone perfect alles ok mijn smartphone geeft ook de sleutel weer maar in safespot staat deze niet actief raar
Spijtig van het probleem voor jou, gelukkig dat ik niet de enige ben.
Tot op heden nog altijd geen oplossing ervoor!!!
We wachten verder af?
Over het niet kunnen activeren van Safespot op een Windows toestel.
Juist een antwoord op mijn vraag over de toestand van Safespot, dossier is afgesloten.
Ze vonden geen probleem.
Dus het is de fout van Lenovo, HP, Sony, Intel, Huawei, Samsung en Windows 10.
En afgesloten zonder enig bericht!
Waar werkt het dan wel mee???
De activatie is eindelijk gelukt op al onze toestellen, ook de windows toestellen.
De uitleg was dat niet alles verwijderd was na de uninstall Telenet Safespot, zoals door mij al half januari aangehaald was als mogelijkheid.
Dit moet schijnbaar gedaan worden door deze te deinstalleren via Windows.
Dit was de vrijdag, nu maandag en ineens wilt de windows mail terug niet meer werken.
Enkel Telenet geeft een foutcode (Firewall), met Gmail of msn geen enkel probleem.
Dus nog niet alles opgelost, maar we maken vorderingen.
Nu zijn mijn problemen allemaal opgelost en hopelijk blijft Safespot werken zonder problemen.