24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
thuis heb ik “one” met een digicorder.
op vakantie zou ik graag mijn opnames bekijken op een tv scherm.
Ik heb een smartphone met de yeloplay app erop en ik heb een mi-box met ingebouwde chromecast.
het is me tot nu toe niet gelukt. Als ik de smartphone via HDMI kabel aansluit op tv heb ik wel geluid maar geen beeld.
met de mi-box, niks.
@Mamalinda gebruik je een high speed hdmi kabel. Bij een gewone hdmi kabel zal het geluid of beeld niet doorgezonden worden naar je tv.
Wel ik denk het niet dat ik een high speed HDMI kabel heb. Ik ga dat proberen.
bedankt voor de tip
@Mamalinda Je kan via Yelo enkel thuis opnames kijken dus dit zal helaas op vakantie niet lukken. Dus ook al zou je dat thuis nu werkende krijgen, dan kan je op vakantie geen opnames kijken. Wel live tv.
Je zou wel je digicorder kunnen meenemen op vakantie. Als je deze op een tv aansluit kan je alle opnames bekijken. Ga je in het buitenland op vakantie of in België waar er geen actief kabelabonnement is, ga je geen live tv met de digicorder kunnen kijken.
Opvragingen (terugkijktv, tvtheek) zullen ook enkel thuis kunnen omdat hiervoor je digicorder op jouw modem moet aangesloten zijn.
Hier kan je nakijken wat je kan kijken via Yelo (klik op Zenderkaart Vlaanderen bij Digicorder/Digibox). Op de tweede pagina van die pdf staat het zenderoverzicht. Let goed op de legende onderaan.
Dank je voor je antwoord.
Sommige opnames bekijken via de yelo app lukte wel aan de kust maar enkel op iphone op ipad zelf.
als ik die via HDMI adapter en kabel aansluit op TV, gaat enkel het geluid door. Zelfs thuis lukt dit niet. Dat wordt volgens mij door telenet verhinderd. Waarom is mij een raadsel.
Het ligt niet aan de adapter of HDMI want mijn foto's (van iphone) kan ik bvb wel op TV bekijken
Casten van digicorder opnames van iphone naar mibox met ingebouwde chromecast ging ook niet.
als je per wireguard oid VPN opstelt naar je thuis, kan je wel je opnames bekijken met yelotv , eens verbonden met je netwerk thuis