Beantwoorden
Hijsbeer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flow TV / YUGO Android TV-app (dis)functionaliteit

Is dit normaal?

 

Vrijdag de voice aan het kijken met de kindjes en halverwege ze naar bed gestuurd. Wij kijken verder. De dag erop willen de kindjes verder kijken. Terug opnieuw beginnen en niet verder spoelen, maar ze vinden dat niet erg. Halverwege weer gestopt want dat duurt wel iets te lang. Dag erop willen we verder kijken. Terug opnieuw.. laat al maar.

Zaterdag kijken we een film op één (anders normaal zonder beperkingen). Pauze? Gaat niet. Stopzetten en daarna verder kijken? Gaat niet. Mja, laat al maar dan.

 

Ik hoopte dat het met flow tv beter ging worden maar dit is gewoon yugo in een ander jasje..

 

Andere problemen: op pauze drukken en automatisch springt ie paar minuten terug, maar ja.. je kan niet verder spoelen.

Ben je nog aan het kijken? Beide opties zorgen ervoor dat je stopt met kijken. Begin maar opnieuw te kijken en als je pech hebt, is dit niet mogelijk.

Foutmelding.. lap, weer van hetzelfde.

 

Eigenlijk is heel de tv-ervaring sinds we overgeschakeld zijn naar yugo een ergernis geworden. Ok, ze willen dat we de reclame zien, laat dan alleen de reclame niet te skippen zijn. Of programma's die je al gezien hebt, laat die toch vrij van beperkingen, we hebben de reclame al gezien..

 

Ik kijk via de laatste google tv chromecast. Alle andere apps daarop hebben geen problemen. Ik begin het wel een beetje beu te worden om nog steeds te betalen om betatestertje te spelen..

0 Likes
4 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Flow TV / YUGO Android TV-app (dis)functionaliteit

Als je programma's opneemt (bewaard in Flow), kan je reclame van de VTM-zenders wel doorspoelen.

 

Andere mogelijkheid: via VTM Go kijken (hebben app voor Google TV). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HaroenR
Experienced Meerweter
Berichten: 118
YUGO op Android TV De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Flow TV / YUGO Android TV-app (dis)functionaliteit

Dag @Hijsbeer,

 

Jammer dat je flow ervaring niet optimaal is.

 

Sommige zenders blokkeren echter het pauzeren, terugspoelen of verder spoelen van hun content. Dit heeft te maken met de rechten die ze zelf geven of hebben op hun series en films. Zo verbied VTM steeds het doorspoelen van hun content. Maar doet één dit alleen bij films waarvan ze geen terugkijk rechten hebben. Hier kan je dus niet pauzeren, terugspoelen of 7 dagen terug kijken. Bewaren (opnemen) mag wel. Wanneer je deze functies probeert uit te voeren krijg je daar een melding van op het scherm.

 

Zoals @m-jan20 aangeeft is dit wel toegelaten wanneer je deze content eerst toegevoegd hebt aan je favorieten.

 

Programma's die je live aan het kijken bent op VTM en je stopt halverwege om later verder te kijken kan je helaas dus niet doorspoelen naar het gewenste punt als je dit niet eerst bewaard hebt. Je zou hier dus ofwel eerst op pauze kunnen drukken en daarna het video scherm sluiten (het programma staat dan bij Verderkijken) of naar de detail pagina gaan van het programma dat je aan het kijken bent en op Bewaar klikken (het programma staat dan bij Bewaard).

 

Het klopt inderdaad dat wanneer je op pauzeren klikt bij een live programma en daarna terug op afspelen hier een tijdje verschil op kan zitten. Dat zou echter wel niet zo veel mogen zijn. De stream die je start bij opnieuw afspelen is een andere dan die je aan het kijken bent bij live. De overgang zorgt voor wat vertraging. Dit is helaas een nadeel van kijken via het Internet zoals je doet met flow. We proberen dit zoveel mogelijk te beperken. Krijg je heel lang een spinner te zien wanneer je terug op play drukt? Welke foutmeldingen krijg je te zien? En wanneer komen die juist voor?

 

Hopelijk heb ik een aantal van de bemerkingen die je merkte kunnen beantwoorden.

 

 

Hijsbeer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flow TV / YUGO Android TV-app (dis)functionaliteit

@m-jan20  en @HaroenR 

Bedankt voor de antwoorden, hier kan ik al wel mee verder prullen.

 

@HaroenR last van een spinner heb ik niet. Hij springt gewoon een tijd terug als ik op pauze druk, van seconden tot minuten, waardoor je die opnieuw moet bekijken.

De foutmeldingen heb ik niet opgeschreven. Maar ik zal ze hier de volgende keer posten.

Hijsbeer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flow TV / YUGO Android TV-app (dis)functionaliteit

Screenshot_2021-07-03-14-17-44-78_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

 

Hier de foutmelding die ik de laatste tijd weer meer en meer krijg.

0 Likes