Beantwoorden
Arthurvdv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Flow TV op Apple TV ongepaste sfeerplaat

IMG_5970.jpg

 

Persoonlijk heb ik wat moeite met de sfeerplaat van de flow TV op de Apple TV. Met name voor ons gezin met kinderen is het onwenselijk dat dit als basis getoond wordt voordat je de App opstart.

0 Likes
8 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Flow TV op Apple TV ongepaste sfeerplaat

Vreemd, bij mij is dit gewoon dit: 

image.jpg


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Flow TV op Apple TV ongepaste sfeerplaat

Ik heb zelf geen flow TV.

Op de TV-box kan je "aanbevelingen" aan of uit zetten.

Misschien staan die bij @Arthurvdv aan en bij @m-jan20 uit? (indien instelling aanwezig natuurlijk?)

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Flow TV op Apple TV ongepaste sfeerplaat

Zet het icoon van de Flow app op je Apple TV een rij lager en het sfeerbeeld zal niet verschijnen. Het is misschien niet DE oplossing die je wenst maar voorlopig ben je hier al mee geholpen.

 

Het is uiteraard moeilijk voor Telenet om een sfeerbeeld te generen die iedereen wel goed vindt


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Arthurvdv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Flow TV op Apple TV ongepaste sfeerplaat

Helaas op de Apple TV lijkt deze optie er niet te zijn?

In de app zelf kun je bij Instellingen eigenlijk enkel de streamingskwalitiet instellen.

 

In de settings van de Apple TV zelf (Instellingen -> Apps -> Flow) kun je helaas helemaal niets instellen.

 

aanvullend: Het is eigenlijk een trailer (ipv sfeerplaat). Na enkele seconden begin automatisch de trailer voor “**bleep**” met nog meer ongepaste beelden voor kinderen, drank, sex zonder rock&roll zeg maar…

 

IMG_5974.jpg IMG_5973.jpg

 

Voor nu is de tip van @BillyX een goed idee! (natuurlijk eerder de workaround dan echt een oplossing)

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Flow TV op Apple TV ongepaste sfeerplaat

@Arthurvdv Die extra voorvertoning (verder kijken, aanbevolen,...) op het beginscherm doen ook andere apps zoals Netflix, Disney+, Prime Video,... ook. Bij praktisch geen enkele app kan je dit (jammer genoeg) aanpassen. De enige uitzondering is de Apple TV app. Bij deze app kan je kiezen uit aanbevelingen of verder kijken.

 

Er is wel een algemene instellingen om de automatisch videovoorvertoningen niet te laten afspelen. Deze kan je vinden onder Instellingen > Toegankelijkheid > Beweging. Maar deze instelling belet dan weer niet dat je een 'volwassen' afbeelding te zien kan krijgen.

 

Maar wat jij misschien vervelend vind is voor iemand anders net weer leuk. Niet iedereen zit te wachten op kindvriendelijke previews. Zoals eerder gezegd die voorvertoningen worden enkel getoond met de apps die op de eerste rij staan. Het verplaatsen van zo'n app voorkomt dit. Maar kinderen zijn perfect in staat om die video streaming app op te starten en gans de video inhoud hiervan te bekijken.

 

Wat misschien voor jouw interessant kan zijn, zijn de profielen en beperkingen die je kan instellen op de Apple TV. Zo kan je het toegestaan materiaal en apps beperkingen instellen. Door gebruik te maken van zulke profielen kan iedereen ook zijn eigen beginscherm krijgen.

 

Wat je ook tracht te realiseren...je zal nooit 100% tevreden zijn. Er zullen nog altijd wat zaken zijn die je blijven storen. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Flow TV op Apple TV ongepaste sfeerplaat

@Arthurvdv Hey Arthur, ik zie dat jij de npo app staan hebt, kun je die gebruiken? en hoe doe je dat?

0 Likes
Arthurvdv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Flow TV op Apple TV ongepaste sfeerplaat

@BillyX je hebt geen ongelijk dat het inderdaad vrijwel onmogelijk is om iedereen tevreden te maken met het previewen van content op deze manier.

 

Wel denk ik dat Telenet dit beter kan afstemmen op hun doelgroep. In de basis is Telenet, na mijn inziens, een TV oplossing voor de hele familie. Zo zitten er bijvoorbeeld standaard geen 18+ zenders in het aanbod. Vanuit het idee dat je een zender voor de hele familie wil zijn, dan is het logisch om gematigd content op een prominente locatie aan te bieden? Zo kun je ongetwijfeld andere scènes uit de film gebruiken om deze te promoten? Blijf erbij dat ik de expliciete plaat niet vind passen bij een familiezender als Telenet.

 

Kan me voorstellen als ik bijvoorbeeld de HBO app gebruik, dat deze inderdaad wat meer durven (andere doelgroep), maar bijvoorbeeld de Disney+ app zal ook rekening houden met hun mogelijk familie doelgroep.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Flow TV op Apple TV ongepaste sfeerplaat


@Christof75  schreef:

@Arthurvdv Hey Arthur, ik zie dat jij de npo app staan hebt, kun je die gebruiken? en hoe doe je dat?


Gewoon downloaden in de App Store, werkt ook op iPhone en iPad. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes