25.543
netweters
|
157.852
antwoorden
|
21.311
vragen
|
Sinds vanmorgen terug klant bijTelenet. De technieker heeft een fast modem geplaatst. Het internet werkt, maar in het overzicht op My Telenet heb ik staan dat er geen verbonden toestellen zijn, wat niet kan. Ook staat in de netwerktopolgie 360° Modem als inactief. Toch heb ik internet. De modem al een paar keer herstart, helpt niet. Bridging werkt ook niet en het mac-adres klopt 100%. De helpdesk zegt dat alles langs hun kant perfect is. Iemand raad?
Een publiek ipv4 krijgt mijn router niet, zelfs niet na herstarten. De router blijft een 192.168.0.x adres krijgen.
@Stijnvw schreef:Een publiek ipv4 krijgt mijn router niet, zelfs niet na herstarten. De router blijft een 192.168.0.x adres krijgen.
Als je router geen publiek adres krijgt, dan heb je waarschijnlijk iets verkeerd gedaan. Je hebt via MyTelenet bridge mode geactiveerd? Het MAC-adres kan je terugvinden via Thuisnetwerk/Wifi-netwerk Toestellen verbonden. In mijn geval was dat ...:99 terwijl de sticker op de router :98 zegt. Heb je : gebruikt voor het MAC-adres en niet -. (Telenet heeft geen duidelijke foutmelding als je dit doet.) De UTP-kabel is via de LAN (geel) poort van de modem verbonden met de WAN poort (blauw) van je router? Heb je de modem/router al eens herstart?
Daarnet de modem nog eens herstart en mijn router heeft nu wel een publiek ipv4 adres. Gisteren na meermaals herstarten, telkens een intern. Het lijkt er inderdaad op dat de verwerking van nieuwe modems een tijdje kan duren. Het probleem in My Telenet blijft wel, modem staat daar nog steeds off-line.
Kan nog even duren
Als na de vakantie niet in orde is neem je best eens contact met Telenet