Beantwoorden
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

Waarom kan ik op mijn vakantieadres (via 4g of lokaal wifi platform) geen opnames bekijken op mijn digicorder thuis?

En ... Is er alsnog een oplossing (via Telenet ... Of andere manier) om mijn opnames alsnog te bekijken?

Wij gaan vaak op trip/reis ... En het is toch raar dat wij onze eigen opnames niet kunnen bekijken! 

 

Alle oplossingen welkom ... Zal u er heel dankbaar voor zijn! 😀

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Waarom kan ik geen opnames bekijken via de yelo app??

Tags (1)
0 Likes
23 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@cla  

Heb je deze informatie al eens doorlopen ? 

 

Daarin staat precies wat je moet doen om je opnames te kunnen bekijken via Yelo. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

Yelo TV streamt de opnames rechtstreeks van de harde schijf van je Digicorder, daarom moet je aan volgende vereisten voldoen (bron) :

  • Thuis via wifi of netwerkkabel surft
  • Digicorder aan of in stand-by staat (niet in slimme energiestand)
  • Digicorder interactief is
  • De juiste login gebruikt
  • Telenet TV iconic- en internetabonnement op hetzelfde klantennummer staan (check je aanrekening)

Verder kan je met Yelo ook alleen opnames bekijken van deze zenders: 

Screenshot 2021-06-12 at 16.43.30.png

 

PS: met de nieuwere systemen Telenet TV app (hoort bij nieuwe 4K TV Box) & TV Flow (Vlaamse zenders), kan je wel alle opnames op elk apparaat bekijken. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@patrick37 

Ik heb idd deze info reeds gelezen!

 

Probleem is dat ik niet thuis ben ... En niet op mijn (eigen) internet bezig ben.

 

Kan ik dan concluderen dat ik niet naar mijn opnames kan kijken?

 

Grtz

 

 

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@cla  

Zoals de beschrijving weer geeft : je zult dus thuis op je eigen netwerk moeten zitten. Dus je conclusie is juist. 

Met de tv box heb je dat niet daar kan je eigenlijk overal je opnames bekijken. Die opnames gebeuren namelijk in de cloud. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@cla je kan het wel als je een vpn gebruikt gekoppeld aan je thuisnetwerk . Zo heb je connectie naar je thuisnetwerk en is het alsof je thuis zit. Zo doe ik dit en het werkt wel goed. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

yelo tv

inloggen

mijn tv

opgenomen

daar staat alles

wat je opgenomen

 

0 Likes
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@kristofDW Dit klinkt als muziek in de oren ... En zou dit heel graag uitproberen. Ik heb al redelijk wat verwezenlijkt ... Maar hier zou ik graag nog een woordje uitleg bijkrijgen aub!

0 Likes
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@patrick37 Kan ik zomaar vragen mijn digibox om te switchen naar een tv box? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@cla  

Ja dat kun je vragen maar er zijn wel een aantal dingen om rekening mee te houden. 

De tv box is niet direct in voorraad en zit een achterstand op met de leveringen waardoor niet iedereen een tv box heeft. Ook dien je een betaling te doen van € 50 om die tv box te krijgen en je dient je in te schrijven om een tv box te krijgen. 

 

Je kan ook altijd een telenet center bellen in je buurt en vragen of ze er eentje hebben en eventueel aan de kant kunnen leggen. Hierbij zal ook nog altijd die kost van € 50 aangerekend worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@cla Als je uw digirecorder gaat omwisselen naar Telenet box is een vpn misschien niet meer nodig. Maar toch even een uitleg:

Momenteel heb ik een vpn opgezet naar mijn thuisnetwerk via de vpn van mijn Synology nas en dit werkt prima.

Voordat ik een antwoord kan geven op uw vraag moet ik eens horen van jou wat voor toestellen je thuis hebt die eventueel kunnen gebruikt worden als vpn server.Er zijn zelfs routers die vpn servers  aanbieden, vandaar deze vraag.

Een optie bijvoorbeeld is een klein mini pc aansluiten op je router, en daar vpn configureren. Het enige nadeel is dan dat je die pc altijd aan moet laten staan. Wat bijvoorbeeld meestal wel het geval is bij een nas.Er zijn bijvoorbeeld ook vpn servers die je gewoon kan aankopen en in je netwerk zet. een goed overzicht is : https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/zo-zet-je-je-eigen-vpn-server-op/ , daar kan je al wat voorbeelden terugvinden.Er zijn ook aanbieders van vpn ,maar dit is natuurlijk niet hetzelfde, want deze connecteren niet naar je thuisnetwerk, maar naar een vpn server ergens in het buitenland:-)


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@patrick37 ik heb de indruk dat de meegestuurd link niet werkt!

Ik heb het toch juist voor dat die tv box de online cloud oplossing van Telenet is hé?

0 Likes
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@kristofDW ik heb een software matige bon van surfshark! Ook heb ik een wdmycloud NAS van Western digital! En ook heb ik een computer die blijft aanstaan voor diverse toepassingen! ... Nu weet ik alleen 'iet hoe ik aan jou oplossing moet beginnen! ... Maar alvast al hartelijk dank dat je mij op weg wilt helpen! 😀👍

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@cla  

Ja dat klopt dat is zeker juist. Je kan eens naar de hun website gaan en in de zoekfunctie ingeven : overstappen naar de tv box. 

Dan kom je uit op dit scherm:

Schermafbeelding 2021-06-13 om 12.55.29.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@cla Ik veronderstel dat uw pc een windows 10 is? Daarvan uitgaande kan je volgende stappen volgen : https://pureinfotech.com/setup-vpn-server-windows-10/

Je kan van je pc dan een vpn server opzetten. Gewoon de stappen volgen en dan kom je er wel uit. 

Als ik me niet vergis kan je op uw wdmycloud nas ook een vpn server draaien, maar daar ben ik niet zeker van. Je kan dit terugvinden in je handleiding.

Als je uw vpn server hebt opgezet, kan je de vpn client (uw gsm, tablet of pc) configureren als client.

Met de gegevens die je hebt opgezet op je vpn server. Als je deze connectie dan hebt opgezet, kan je tv kijken zoals je in het thuisnetwerk zit.

veel succes!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes