Beantwoorden
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

Waarom kan ik op mijn vakantieadres (via 4g of lokaal wifi platform) geen opnames bekijken op mijn digicorder thuis?

En ... Is er alsnog een oplossing (via Telenet ... Of andere manier) om mijn opnames alsnog te bekijken?

Wij gaan vaak op trip/reis ... En het is toch raar dat wij onze eigen opnames niet kunnen bekijken! 

 

Alle oplossingen welkom ... Zal u er heel dankbaar voor zijn! 😀

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: Waarom kan ik geen opnames bekijken via de yelo app??

Tags (1)
0 Likes
23 reacties
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@kristofDW Super uitleg!! Dankjewel alleszins! (Terug iets dat ik bijgeleerd heb)! 😀 Met een softwarematige VPN (cfr bv Surfshark) kom ik er dus niet? (Momenteel begrijp ik niet zo goed verschil tussen een aangekochte software VPN ... En een bon die ik zelf zal opzetten via mijn eigen hardware/netwerk). Ik ben momenteel niet aan mijn apparatuur ... Zodra mogelijk test ik jou uitleg uit! 

0 Likes
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@patrick37 ... Heel erg bedankt alvast! Ik 'eem zodra mogelijk contact op met de klantendienst! 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@cla Graag gedaan voor de uitleg 🙂

Het grote verschil is tussen de vpn oplossingen dat je aankoopt(zoals surfshark) en de eigen vpn oplossingen is dat bij bijvoorbeeld surfshark je connectie legt met een externe server (niet op je netwerk) jij koopt eigenlijk gewoon een client licentie, zodat je kan connecteren met deze vpn servers. (meestal kan je kiezen naar welk land je connecteerd). Zo kan je incognito surfen (je ip adres en locatie is dan niet direct zichtbaar tot de buitenwereld)

Als je uw eigen vpn oplossing kan installeren, maak je wel verbinding met je eigen netwerk, zodat het is zoals je op je netwerk zit. Je kan dus alle devices bereiken van op afstand als je uw vpn opzet. Je krijgt dan een ip adres in dezelfde range. Als je dan surft lijkt het of je vanop je eigen netwerk surft. Dus je ip adres en locatie zal dan wel zichtbaar zijn.

Hopelijk is mijn uitleg een beetje goed 🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@kristofDW bedankt ... Van zodra thuis ga ik met heel veel plezier dit uittesten. Als ik het dan goed begrijp kan ik dan (het nut) van mijn bon (Surfshark) niet gebruiken bij mijn zelf opgezette VPN? Tzal kiezen worden ... 😉 ... Maar het lijkt me een leuk idee zelf mijn eigen vpn op te zetten (maar het doel van een zelf opgezette vpn is dan helemaal anders dan een softwarematige VPN (Surfshark) vermoed ik?

0 Likes
jpo1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@kristofDW Goedemorgen. Ik las je oplossing. Gisteren heb ik een OpnVPN server opgezet via mijn Synology NAS en ik kan via mijn iPad, gebruikt makend van het mobiele netwerk, connecteren naar die VPN.
Als ik dan Yelo TV opstart, dan ziet hij mijn Digicorder, hij ziet zelfs mijn opnames (ook de recentste, dus dat wordt niet gecached), maar als ik probeer te spelen zegt hij "Connection to Home Network Required".

Als ik rechtstreeks aan mijn Wifi koppel, werkt het uiteraard wel.

Mijn Digicorder hangt wel buiten mijn eigen router, rechtstreeks aan de Telenet router, mijn eigen router (in bridge mode) hangt aan de telenet router.

Enig idee? Of moet de Digicorder mss ook in mijn netwerk hangen? Maar hoe kan hij dan nu al werken?

Mvg,

JP

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@jpo1 heb het zelf geprobeerd maar heb de indruk dat het inderdaad te maken heeft met de connectie naar je nas ipv het externe netwerk. Kan de opnames bekijken maar kan ze blijkbaar ook niet afspelen. Zou het verder moeten nakijken als ik eens veel tijd heb🙂


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@kristofDW Ik ben nu thuis ... en heb nu de tijd (ff) om een poging te doen om je uitleg uit te voeren.

Echter ... ik begrijp niet zo goed waarom een vpn op mijn Nas ... of ...? Zo belangrijk is om de opnames te kunnen bekijken. 

Ik zie de plaats van die Vpn in dit digitaal circuit niet zo goed nuttig zijn ...

(Hopelijk druk ik mij een beetje duidelijk uit?)

Zoals gezegd ... ik heb een Software Vpn aangeschaft (Surfshark) om veel gekende zaken te kunnen doen. Maar een vpn laten draaien op mijn NAs ... daar zie ik in mijn geval het nut niet van in.

Nu ja ... ik kan het maar proberen hé!

Jij hebt een vpn opgezet met uw thuisnetwerk via de vpn van mijn Synology nas en dit werkt prima.

Ikzelf heb een NAs van Western Digital (NAS MYCLOUDEX2ULTRA) en vind niet direct terug waar ik een vpn (software??) kan vinden!

Mijn digibox staat in hetzelfde netwerk van mijn NAs. Echter ... ik heb wel een router Tp-link AC1200 waar er blijkbaar wel Vpn gerelateerde zaken bestaan ...

Heb je genoeg info om mij ietsje te duiden hoe ik aan mijn digicorder opnames kan komen??

Ik wil je nu al heel erg bedanken voor het denkwerk dat je voor mij verricht hebt!

 

Alle info dus welkom ... (op dat vlak ben ik echt een leek blijkbaar 😞 )

 

Grtz

Cla

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@cla De reden dat je een vpn moet opzetten naar je nas of ander intern device is omdat je dan in dezelfde interne range zit van ip's.

Zo kan je al de devices op je netwerk bereiken.

Als je bijvoorbeeld een externe vpn neemt gaat dit niet en kan je dus uw interne devices niet bereiken. Zo simpel is het:-)


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cla
Professional Weetjesweter
Berichten: 45
Wereld gedichtendag Complimentendag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Hoe opname bekijken op vakantieadres via Yelo Play-app?

@kristofDW Al goed en wel ... begin ik beetje te begrijpen ... maar ik snap niet waarom er een nas in het verhaal voorkomt (en een vpn op die nas) ... om mijn digicorder (en opnames) te bereiken en te kunnen bekijken. ... Ik zie het totaalplaatje totaal niet oor mij! 😞 ... en ik zou het nohtans zo graag realiseren. Daarom een super dankjewel met je geduld voor mij! 🙂 Thx

0 Likes