Beantwoorden
DavyC14
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Kwaliteit van Apple TV app serieus achteruit gegaan?

Hoi allemaal,

ergens begin dit jaar nam ik de nieuwe TV Box van Telenet, omdat men mij beloofd had dat kijken via de Apple TV app overal mogelijk zou zijn. 

Een hele tijd ging dit idd supergoed, met een app die heel intuïtief was en goed werkte. 

Een tweetal maanden (ik weet niet de exacte datum) is er volgens mij een update geweest van de app, die automatisch werd geïnstalleerd door mijn Apple TV.

Sinds die dag ontdek ik wel elke dag een hoop vervelende zaken of dingen die gewoon niet (meer) werken. 

Zijn er nog mensen die deze issues voorhebben?

 

  1. Als mijn Apple TV werd uitgezet met de Telenet TV app open, dan krijg ik bij het heropstarten van Apple TV standaard de melding "Niet beschikbaar : Je hebt een abonnement nodig om deze video te bekijken. Meld je aan via Mijn Telenet, kies Extra pakketten in de categorie tv en bestel je pakket.".
    Vroeger startte hier standaard het programma dat je laatst aan het bekijken was. Nu moet ik met de "Menu" knop een stap terug, even wachten en dan opnieuw naar "opnames" gaan. 

  2. Als de app opnieuw opstart en er stond een programma open, dan kan ik niet klikken op "kijken". Ik kan dan enkel teruggaan met "Menu". Maar, het gekke is dat ik dan drie, vier, ... keer hetzelfde scherm blijf zien en dus meerdere keren op "Menu" moet klikken om naar het hoofdscherm te gaan. 

  3. Als je een serie opgenomen hebt en je in de optie "Afleveringen" gaat, dan bv de eerste lijn verwijderd (met het vuilbakje), als je dan probeert de "nieuwe" eerste lijn (dus volgende aflevering) te bekijken, krijg ik een foutmelding (heb hem nu even niet bij de hand). Enige mogelijkheid is meerdere keren op "Menu" drukken om terug te keren naar het hoofdmenu en dan terug naar "Mijn opnames" te gaan.

  4. Tijdens het kijken van een "opgenomen" programma, wordt het scherm regelmatig zwart. Je hoort dat de film/serie wel blijft verder gaan. Eén keer klikken op "Menu" zorgt er dan voor dat je verder kan kijken. 
  5. Als ik aan het kijken ben naar een "opname" en op "Pauze" druk, wordt het scherm in 70% van de keren zwart. "Meestal" kan je dan door het klikken op "Play" verder gaan, maar in 80% van de gevallen, begint gewoon alles van voor af aan, en m.a.w. dus met reclame. Zo zie ik nu soms de reclame drie of vier keer na elkaar, omdat hij blijkbaar terug springt. 

  6. Het tijdstip waarop je gepauzeerd hebt, wordt in 70% van de gevallen NIET vastgelegd. Dus telkens je wil beginnen kijken, moet je eerst kijken naar de reclame en dan zoeken door te scrollen waar je was gebleven. Dit is echt niet leuk... 

 

Ik heb reeds met Telenet contact genomen hierover en er werd me gezegd de app opnieuw te installeren. Dat heb ik al vijf keer gedaan, met telkens dezelfde resultaten. 
Zijn er nog mensen met deze problemen of ligt het echt enkel aan mijn systeem? 

 

Mvg,

Davy

0 Likes
3 reacties
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Kwaliteit van Apple TV app serieus achteruit gegaan?

@DavyC14 

sinds de update van een drietal weken geleden

 

 

  1. Het tijdstip waarop je gepauzeerd hebt, wordt in 100% van de gevallen NIET vastgelegd. Dus telkens je wil beginnen kijken, moet je eerst kijken naar de reclame en dan zoeken door te scrollen waar je was gebleven. Dit is echt niet leuk... 
  2. De app afsluiten en opnieuw opstarten krijg ik de foutmelding dat airplay niet toegelaten is, dan moet ik mijn uitgangen herconfigureren , een zender starten en dan terug mijn homepods configureren.
  3. Niet beschikbaar : Je hebt een abonnement nodig om deze video te bekijken krijg ik ook nu en dan, eens een andere zender starten en dan terug gaan lukt meestal
  4. De app die niet werkt als je homekit wil gebruiken, dus stel dat ik naar het nieuws kijk en ik wil het geluid ook in de keuken laten horen valt de app stil en mis je een stuk, hetzelfde als je je lichten probeert aan te steken, of je rolluiken naar beneden wil doen, of een van de camera's bekijken. De deurbel-camera werkt dan wel vlot als er iemand aanbelt dan blijft je programma verder lopen.

Het ergste van de zaak vind ik dat dat airplay probleem in het verleden als voorgevallen is en toen hebben ze het opgelost en nu word opnieuw dezelfde fout gemaakt.

Toen Yugo uitkwam heb ik een tijdlang die app gebruikt en die maakte gebruik van alle mogelijkheden die een apple tv te bieden heeft. Al was die app niet stabiel, je kon perfect naar homekit gaan, picture in picture, swipen door je zenders.

Hopelijk komen er snel oplossingen voor de vele problemen.

App tv is echt wel de toekomst, en de apple tv leent zicht tot zoveel mogelijkheden. apps op een tv vind ik wel onhandig en als je tv een paar jaar ouder word kun je bepaalde apps niet meer draaien en zou dan wel echt verspilling zijn als je daarvoor je tv moet vernieuwen.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 496
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

Kwaliteit van Apple TV app serieus achteruit gegaan?


@Christof75  schreef:

App tv is echt wel de toekomst, en de apple tv leent zicht tot zoveel mogelijkheden. apps op een tv vind ik wel onhandig en als je tv een paar jaar ouder word kun je bepaalde apps niet meer draaien en zou dan wel echt verspilling zijn als je daarvoor je tv moet vernieuwen.


Ik moet je daar volledig gelijk ingeven. Ik heb al eerder mijn ongenoegen geuit over de ontwikkeling van de Apple TV app. Ik zou verwachten dat er voor dit platform een uitgebreide app bestaat die de TV Box zelfs compleet kan vervangen. Technisch gezien is dit voor de Apple TV absoluut geen probleem. Heel veel van het TV gebeuren gebeurd in principe al online. Nergens worden er nog programma's lokaal opgenomen enzovoort. Technisch zou Telenet wel een tandje bij moeten steken om al de zenders via IPTV beschikbaar te stellen...maar goed dat is een werkbaar probleem voor hen. Alleszins is dit wel de toekomst van TV kijken.

Maar voorlopig blijven de ontwerpers van de Apple TV app zich vastklampen aan het feit dat de app voor tvOS een bijzonder afgezwakte versie moet zijn van de 'echte' TV Box.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Kwaliteit van Apple TV app serieus achteruit gegaan?

 Ik kom net thuis van mijn werk en ik wil de tv opzetten terwijl ik wa bezig ben, dat is enkel op die zender, de rest werkt nog.

IMG_0271.JPG