Beantwoorden
icloudbart
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mijn Telenet werkt niet in Safari

Na wat zoekwerk kwam ik deze oude post tegen met kenbaar hetzelfde probleem als ik, dat blijkbaar nooit is opgelost :https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Aanmelden-op-Mijn-Telenet-met-Safari-13-0...

 

Voor mensen met hetzelfde probleem heb ik mogelijk de oorzaak gevonden alsook een oplossing.

Start Safari en ga (links boven) naar voorkeuren -> Privacy -> Websitetracking, doe het vinkje weg bij "Voorkom cross-sitetracking". Je kan ook mijn telenet raadplegen via een andere browser als Firefox, maar dat lost het probleem in Safari niet op.

Misschien dat hier netweters zijn die weten waarom "mijn telenet" gebruik maakt van cross-tracking ?

Dat zou ik wel graag weten eigenlijk. Dankjewel, veel netplezier!

9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn Telenet werkt niet in Safari

@icloudbart  Ik vermoed dat dit te maken heeft met weten wie hun klanten zijn enz..

Lees dit artikel eens:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cross-device_tracking 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn Telenet werkt niet in Safari

@icloudbart  en vermoedelijk ook om te weten via welke apparaten de ' mijn telenet ' applicatie gebruikt wordt. Of om die te monitoren of het zin heeft die dingen te ontwikkelen en dergelijke. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn Telenet werkt niet in Safari

@icloudbart bij mij staat dit vinkje aan en kan perfect op mijn telenet, dus het is een probleem die niet bij iedereen voorkomt.

werk met de laatste update op een MacBook op safari.

vrees dat het een andere reden is, MacBooks krijgen update's maar wordt elke keer over elkaar gezet, dus een oudere versie met update op update op update, ik heb paar maand geleden eens m'n MacBook geïnstalleerd vanaf 0 met de versie die toen volledig beschikbaar was en vanaf die versie pas update's gedaan omdat ik daarvoor ook problemen had in safari, en sindsdien geen problemen meer gehad met de safari.

vindt het soms raar dat het bij de ene problemen geeft en bij de andere niet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn Telenet werkt niet in Safari

@icloudbart  bij mij staat dat aangevinkt en ik heb geen enkel probleem. Heb dan ook de laatste update versie erop staan BigSur. 

 

Schermafbeelding 2020-12-29 om 20.13.35.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Mijn Telenet werkt niet in Safari

Hier ook geen issue en zit zelf op BigSur (  laatste béta versie 11.2 )

 

Regs

icloudbart
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mijn Telenet werkt niet in Safari

Precies opeens meer informatie dan ik had willen weten lol. Tot tracking via geluidssignalen.

0 Likes
icloudbart
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mijn Telenet werkt niet in Safari

Hier ook de laatste versie van Big Sur (11.1), op een M1 MacBook Air, met het vinkje af, want als het op staat krijg ik een leeg scherm:

Schermafbeelding 2020-12-31 om 15.46.50.png

Idem op mijn iMac met de laatste Mojave update erop (hoger ga ik niet vanwege 32 bit apps).

Dan krijg ik en leeg blad dus. Vreemd dat het bij sommigen wel werkt en bij anderen niet.

Heb ik de dezelfde url als jullie voor "mijn telenet" ?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn Telenet werkt niet in Safari

@icloudbart  

heb zelf een nieuwe MacBook Pro met de M1 chip en Bigsur 11.1 en heb deze problemen niet. Net nog eens gezien op 'mijn Telenet' en heb gewoon kunnen inloggen. 

Heb de link ook vergeleken en die is exact hetzelfde als hier. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
icloudbart
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Happy New Year! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mijn Telenet werkt niet in Safari

Hier wordt het ook vreemd. Op mijn imac heb ik cross tracking weer geblokkeerd + materiaalblokkering aan (enkel wipr), en daar werkt "mijn telenet" nu toch wel!
Maar op m'n M1 macbook air (wipr, 1Blocker, ABP) op geen enkele manier meer. Ook niet met cross tracking toegesaan en materiaalblokkering uitschakelen voor deze website.
Geen probleem om bij mijn telenet instellingen te geraken (toegang genoeg lol), maar ben nu wel nieuwsgierig wat de oorzaak dan wel kan zijn.

0 Likes