Beantwoorden
Fallright
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Niet alle opnames af te spelen met Yelo Play-app

ik heb films opgenomen met een digibox VTM3. Cfr. de site van Telenet kan ik deze bekijken op mijn GSM (met Yelo TV) tot 2 maanden terug (postcode ingegeven en VTM3 staat er wel degelijk tussen). Echter een film van 20/04 (= 23 dagen geleden) kan ik niet bekijken. Een film van 17/04 (= 26dagen geleden) wel ? Heb ik iets gemist in de voorwaarden? Beide opnames zijn van VTM3 en zouden toch afspeelbaar moeten zijn ? 

Het heeft te maken met het uitroepteken bij de opname: enkel opnames zonder uitroepteken kan ik bekijken, al de rest (90%!) niet.   Op de digibox kan ik dit wel bekijken : heeft dit te maken met mijn abonnement (ik heb Wigo, dit zou toch geen probleem mogen zijn)? 

 

 

0 Likes
11 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Niet alle opnames af te spelen met Yelo Play-app

Dit heeft waarschijnlijk te maken met rechten. Normaal gezien staat DPG Media (alle VTM’s) het niet toe om via Yelo opnames te bekijken. U zei wel dat een andere opname van VTM3 wel afspeelbaar was, dus dat lijkt me vreemd. 

voor alle duidelijkheid; gebruik je een digicorder met Yelo App of een nieuwe TV Box met Telenet TV app? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Fallright
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Niet alle opnames af te spelen met Yelo Play-app

Als je al die vtm’s niet kunt bekijken dan is 90% niet te bekijken op mijn gsm. Dan is al die reclame van Telenet over “bekijk opnames van 20 toestellen - basisaanbod” misleidend/bedrieglijk. Erger nog op : https://www2.telenet.be/nl/business/ontdek/yelo/    Staan al die vtm’s vermeld als ik mijn postcode intyp en staat expliciet vermeld dat je die opnames kunt bekijken.   Heeft er iemand ervaring met Proximus : hebben zij betere service hierin ? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet alle opnames af te spelen met Yelo Play-app

@Fallright  

Even voor de duidelijkheid : met een digibox kan je geen opnames doen. Heb je een digicorder ? 

Daarnaast als je een opname doet op je digicorder dan kan je normaal gezien elke opname bekijken. Maar het kan ook zijn dat je opname mislukt is en dat kan een aantal oorzaken hebben. 

 

De tv gids was niet up to date waardoor je geplande opname in de war gelopen is maar je digicorder kan ook zonder internet hebben gezeten waardoor de opname is mislukt. Ik denk niet dat hier echt een oplossing voor is. Als iemand een opname doet en die mislukt dan is die opname ook niet te bekijken. De oorzaak van je probleem is dus ook lastig te achterhalen wat er exact op die datum en tijdstip gebeurd is. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet alle opnames af te spelen met Yelo Play-app

@Fallright 

De enige VTM zender waarbij je de opname op de Digicorder gedurende twee maanden op je thuisnetwerk via Yelo kan bekijken is VTM4.

Kijk hier en hier.

 

Als jij iets anders gevonden hebt, kan je dan de link eens doorgeven?

TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Niet alle opnames af te spelen met Yelo Play-app

@Fallright  ja ik ik ben juist weg bij proximus daar zie je nog minder tv met hun bugs op de v7 android tv box 🤣 blijf maar lekker bij telenet ale dat moet je zelf natuurlijk weten, die android tv box trekt u internet weg, en ze zetten nu ook op 1 lijn meerdere mensen waar je internet nog slechter van word, en konden het probleem niet oplossen ik moet dan wachten tot er glasvezel in huis licht duurd nog 2 tot 5 jaar.wij hebben er 4 jaar bij geweest, maar ik vind het tv menu van telenet toch vele handiger en duudelijker.

0 Likes
Fallright
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Niet alle opnames af te spelen met Yelo Play-app

@patrick37  het is inderdaad een digicorder die ik heb. De opnames zijn wel degelijk gelukt want ik kan ze perfect bekijken via de digicorder. Op basis van de andere reacties is het duidelijk nu: je kunt inderdaad met de yelo app enkel vtm4-opnames bekijken , van de andere zenders niet: op de gemeld link moet je ook filteren op app-opnames  en dan verdwijnen alle vtm’s en VRT. Dus mijn conclusie blijft dat de Telenet-site bedrieglijk/misleidend is. Opnames bekijken van 20 zenders via app is gewoon geen waar terwijl het in vette letters staat en je 2 dagen moet zoeken om uit te ontdekken waarom het niet werkt. 

0 Likes
Fallright
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Niet alle opnames af te spelen met Yelo Play-app

Bijkomend  vraagje: Telenet maakt nu volop reclame voor One-up in combinatie met Tv-box. daar staat weer : “bekijk zorgeloos verder op ander scherm via de app” is dat dan een oplossing of ga je dan ook weer je opnames niet kunnen bekijken in de app ? 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet alle opnames af te spelen met Yelo Play-app

@Fallright 

Het is niet omdat je ONE of ONEup neemt dat er iets verandert. Je kan de optie Iconic tv hebben met zowel een Digicorder als een TV-Box. Er is nog altijd een tekort aan TV-Boxen, dus de kans dat je direct een TV-Box zal hebben is zeer klein (eerder onwaarschijnlijk). Pas als je een TV-Box hebt en de daarbij horende telenet tv-app of webapplicatie telenettv.be gebruikt dat je veel meer rechtstreeks kan kijken en veel meer opnames kan bekijken met de app of webapplicatie.

Het enige criterium dat van belang is: Digicorder vs TV-Box.

0 Likes
Fallright
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Niet alle opnames af te spelen met Yelo Play-app

Bedankt  voor de uitleg , begrijp ik het goed dat ik met de optie tv iconic dan wel naar opnames kan vtm kan kijken via de app ? Dit staat gewoon niet uitgelegd op site Telenet, echt jammer dat ze die gebreken duidelijk maken

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Niet alle opnames af te spelen met Yelo Play-app

Digicorder  kan je 2 programma's op zelfde tijdstip opnemen

 TV-Box  kan je meerdere programma's op zelfde tijdstip opnemen

de rest blijft het zelfde opvragen met het play tekens op de zenders ( the simpsons ,friends .....nooit)

de vtm zenders kan je nu ook altijd zien  zolang er rechten zijn voor natuurlijk zoals vb

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Niet alle opnames af te spelen met Yelo Play-app


@Fallright  schreef:

Bedankt  voor de uitleg , begrijp ik het goed dat ik met de optie tv iconic dan wel naar opnames kan vtm kan kijken via de app ? Dit staat gewoon niet uitgelegd op site Telenet, echt jammer dat ze die gebreken duidelijk maken


Neen, je bent nog niet op het goede spoor. De trigger is niet iconic, maar wel of je een TV-Box hebt.

Als je voor digitale tv een nieuw klant bent van Telenet, dan zal je hoogstwaarschijnlijk een TV-Box krijgen. Heb je echter nu reeds digitale tv via een Digicorder is de kans zeer groot dat dit minstens voorlopig dezelfde Digicorder blijft.  De reden hiervoor is de beperkt beschikbaarheid van de TV-Boxen. 

0 Likes