Beantwoorden
Stopdereclame
Professional Beetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. A born reader! Twee handen vol!

Oma overleden; telenet stuurt : "Jammer dat u uw ..."

Ons oma was overleden. 

Telenet zorgt voor weinig administratie volgens deze website. https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/verhuis-of-overname/je-a...

Omdat te doen heb je wel de mytelenet login nodig van de overledene. -> Gaat dus niet

Gebeld naar telenet helpdesk -> Daar zeggen ze dat je naar de winkel moet. (dit is dan wel in tegenspraak met de eerder genoemde website)

Verder 2 emails gekregen. Eerst met de melding dat het sociaal abonnement wordt opgezegd. Duh ?

Dan een email met als zeer gepaste titel :Jammer dat u uw Telenet-diensten opzegt  Que ?

Ben ik de enige met een overleden familielid die dergelijke afstandelijke robotisering meemaakt. Mag ik een beetje menselijkheid vragen ?

Bij de mutualiteit moet je gewoon niks doen. Daar wordt automagisch alles opgezegd.

3 reacties
_Bear_79
Professional Weetjesweter
On a roll... Tien op tien! Jij bent af! A born reader!

Gewoon overlijdensakte sturen en Telenet sluit alles af. 
Heb dit zo ook geregeld, toen mijn pa overleden is.

luc55
Experienced Meesterweter
Jij alziend oog. ;-) De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel.

Als dat niet lukt, kan je bellen naar 0800 66 350 

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Dat is de prijs die we betalen door de overautomatisering en pseudo intelligente AI systemen.

Een vergelijking met een ziekenfonds gaat niet op. Een ziekenfonds wordt automatisch verwittigd via de kruispuntbank sociale zekerheid.

@Moderator deze pagina is echt niet goed opgesteld. Ik verwacht eerder dat daar vermeld zou staan wat specifiek is aan een overlijden. Bij een overlijden neemt iemand anders dan de klant contact met Telenet. Dus mag ik verwachten dat niet om het even wie contact op neemt met Telenet om te melden dat om het even wie overleden is. Er zal een minimum aan bewijs nodig zijn dat de klant effectief overleden is en dat diegene die contact neemt met Telenet bevoegd is om de nodige handelingen te stellen.