Beantwoorden
Vekebeke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opnames niet beschikbaar via Yelo Play

Sinds vorige week kan ik op de yelo app mijn opgenomen programma's niet meer bekijken. Ik ga naar mijn tv. Je kan kiezen tussen kijklijst, opgenomen en gepland.

Als ik naar opgenomen of gepland ga zie ik mijn lijst maar als ik dan klik op een opgenomen programma/serie blijft de balk maar om en weer schuiven zonder dat er iets te voorschijn komt. Er komt ook niks van melding te voorschijn.  Ik heb de app al verwijderd en weer gedownload en toch blijft dit hetzelfde. Ik ben verbonden met wifi en zit thuis.  Ik zou mijn programma's via een chromecast willen casten naar een tv op de slaapkamer maar dat lukt dus niet omdat ik ze niet kan ophalen.

 

Titel gewijzigd door JordivdK (mod) | Vorige titel: Yelo play

0 Likes
10 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opnames niet beschikbaar via Yelo Play

@Vekebeke  Om opnames te kijken via de yelo app moet je digicorder interactief zijn. Het makkelijkst kan je dit testen door in de tvgids van de digicorder te kijken of je verder dan 2d in de tvgids kan. Kan je dit, dan is je digicorder interactief, anders niet.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vekebeke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opnames niet beschikbaar via Yelo Play

Geen probleem om 2 en meer dagen vooruit te gaan in de tvgids.

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opnames niet beschikbaar via Yelo Play

@Vekebeke  Zit je digicorder op hetzelfde netwerk als je gsm/tablet en Chromecast? Niet dat je digicorder bijvoorbeeld rechtstreeks aan de modem hangt en je zelf nog een aparte router gebruikt voor je wifi.

 

Je kan wel niet van alle zenders opnames kijken via de yelo app. Maar dat wist je misschien al. Geef hier je postcode in en duid in het volgende scherm Opnames bekijken aan.

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vekebeke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opnames niet beschikbaar via Yelo Play

Je bent wel met een echte leek bezig!!  Ik zit op hetzelfde wifi-netwerk thuis.  

Het casten van bvb vtm-go naar tv gaat.  Zowel in living als op slaapkamer.

Digicorder is gewoon aangesloten aan de modem denk ik.

Aparte router?  Geen idee.

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opnames niet beschikbaar via Yelo Play

@Vekebeke  De meeste klanten hebben een HGW, dat is de modem met een router ingebouwd. Dit zal vermoedelijk bij jou het geval zijn, zeker als je zegt dat je leek bent vermoed ik dat je zelf geen eigen router hebt geïnstalleerd.

 

Dus als je digicorder op die modem aangesloten is, en je gebruikt ook de wifi van die modem zou dit moeten werken.

 

Je kon eerder wel opnames kijken en er is sindsdien niets aan je installatie gewijzigd?

Het enige wat ik dan nog kan voorstellen is dat je de modem en de digicorder zonder stroom zet. Dan steek je eerst de modem terug in het stopcontact. Wacht dan maar een kwartiertje en steek dan de digicorder terug in het stopcontact.

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames niet beschikbaar via Yelo Play

@Wheng 

 

De digicorder hoeft niet op hetzelfde netwerk te staan als de foon om de Yelo app te gebruiken. Je maakt met de app geen rechtstreeks contact met de digicorder, dat gaat via servers van Telenet.

 

Het beste bewijs zijn al de klanten met modem-only en digicorders (zoals ikzelf bvb). De digicorders staan rechtstreeks op de modem en dus niet in mijn eigen netwerk. Mijn PC of foon gaan voor Yelo via mijn eigen netwerk en internet naar Telenet om alzo met de interactieve digicorder te connecteren.

 

En eens op mijn foon kan ik via de eigen WiFi casten naar de chromecast die natuurlijk wel in mijn WIFi netwerk staat.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Opnames niet beschikbaar via Yelo Play

@StefaanH De yelo app gebruiken kan op die manier inderdaad. Maar kan je ook opnames kijken?

 

Opnames kijken via yelo kan enkel als je thuis bent. Hoe weet Telenet dat jij effectief thuis bent  ?   Pas op ik kan mis zijn uiteraard want van netwerkzaken heb ik niet veel kaas gegeten.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames niet beschikbaar via Yelo Play

@Wheng 

 

Opnames bekijken via Yelo ... Het is een zwaar geval ....

 

Er is om et beginnen al en verschil tussen Yelo op PC en Yelo op de smartfoon. Op de PC bvb kan ik bij "opnames" een filter aanzetten di emij enkel de opnemes weergeeft die ik op de PC kan bekijken. Ondr andere de opnames vtm4 worden dan getoond. Maar als ik op die opnames klik, dan lukt het toch weer niet ....

Op de foon heb ik die filter niet eens ... En als ik een opname aanklik, makt niet uit dewelke, dan krijg ik enkel een oranjegele streep die steeds maar weer van links naar echts over het scherm gaat, verder gebeurt er niks ...

 

ik moet erbij zeggen, het is al heel lang geleden dat ik nog opnames op de foon of bekeken heb. Op de PC nog wel, vorige week, en dat werkte. Nu zou het wel kunnen dat men onderliggend eigenlijk terugkijkTV heeft aangezet, want die opname was nog maar een paar dagen oud ..

 

Wat uw vraag over dat herkennen betreft: vermits ik over mijn LAN werk ziet Telenet met welk publiek adres ik aangemeld ben en dat hebben ze zelf uitgedeeld. Dus weten ze dat ik thuis ben.

 

Momenteel is opnames bekijken via PC of foon dus inderdaad een ramp.  Het ware niet slecht moest daar nu eens een duidelijke richtlijn voor bestaan.... Met zwart en wit, zonder grijze zones ....

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Vekebeke
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Opnames niet beschikbaar via Yelo Play

Ik heb tv, modem en digicorder uit de stopcontacten getrokken en het blijft hetzelfde.

Ondertussen geprobeerd of ik met de app telenet-tv iets kan doen.  Daar geraak ik zelfs niet aangemeld 😞

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames niet beschikbaar via Yelo Play

@Vekebeke 

De Telenet tv app is voor de klanten met een TV-Box.

 

Voor Yelo moet modem aanstaan. Digicorder mag in de gewone slaapstand staan of volledig aan, niet in de energiezuinige. Bovendien moet de digicorder verbonden zijn met de netwerkkabel.